AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #1 Skrevet 1. november 2022 Hei! Jeg er en kvinne som er 24 år og har en 3 åring og er alenemor. Har god jobb så får en god lønn. Men i de siste julene som er vært har jeg ikke giddet og brukt så mye på julegaver lenger.. barn får jo en fjell full av gaver fra alle plasser uansett. Så blir mange av de gavene som ikke er blitt åpnet engang og ligger foresatt bakerst i hylla noen leker jeg kjøpte sist år til tantebarna.. Så i år tenker jeg bare gave til 4-500kr til mine tantebarn, har 2 tantebarn. og eget barn får gave på 1000kr og 500kr per foreldre og 500kr til søster og 200kr til søsters samboer.. ouf håpes ikke hørres gjerrig ut men har brukt ALT for mye penger i tidligere julaftner.. og bare fått gaver av verdi av 100-200kr mens jeg har gitt dyre perfymer osv.. så i år blir det bare noe enkelt.. men som de vil like noen andre som demper prisa i julegave i år? Anonymkode: fba37...204
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #2 Skrevet 1. november 2022 Barnet er så lite at forventningene/hukommelsen om tidligere julegaver er minimal, så det går nok helt fint. Det vil være en fordel for fremtidige juler dersom du legger lista lavt så lenge barnet er lite. Har brent meg på dette selv; Jula og hele desember har vært et gigantisk gave-kalas, og nå som vi bør stramme inn pga. økt utgiftsnivå så har jo barna visse forventninger… Anonymkode: 76134...bf8
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #3 Skrevet 1. november 2022 Vi har roet er ganske nøkternt nivå på søsken og tantebarn med ca 250 per person/1000 per familie. Større gaver kommer fra foreldre/partner/besteforeldre. Vi er rundt 40 med god ganske grei økonomi alle sammen, men ønsker å holde det på et nivå der ingen blakker seg på totalen Anonymkode: a5c59...407
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #4 Skrevet 1. november 2022 Vi gir som alle de andre årene Anonymkode: faa24...cd4
Toyah Skrevet 1. november 2022 #5 Skrevet 1. november 2022 Jeg syns nå ikke du er spesielt gjerrig. vi er nok enda mer nøktern enn deg. Vi kjøper gave til max 200 kr pr tantebarn. Egne barn varierer noe mer, men vi kommer til å være nøkterne i år. Det er minstejenta sin tur til å få "stor" gave. Vi kommer til å slå sammen jul/bursdagsgave til henne i år. Til alle de voksne -max 100 kr. Vi har grei økonomi, men vi har blitt veldig mange. 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #6 Skrevet 1. november 2022 Synes det er helt fine summer på gavene, ganske likt som oss. Vi sluttet å gi gaver til søsken og svoger/svigerinne for mange år siden. Begge parter var enig i det. Til tantebarn gir vi for ca. 300 kr. Egne barn varierer, men kjøper ofte for rundt 1000 kr. Anonymkode: 82690...8ca
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #7 Skrevet 1. november 2022 Vi har de siste årene droppet gaver til alle de voksne, så utrolig deilig! Anonymkode: 72ea9...e23 1
svartkatt Skrevet 1. november 2022 #8 Skrevet 1. november 2022 Jeg gir tantungene 2-500.. ellers får ingen andre noe. Sluttet mer eller mindre med julegaver for over 20 år siden. Unntaket er hvis søsteren min kjøper noe jeg blir med på. Eller jeg tilfeldigvis kommer over noe jeg vet kan passe. Har kjøpt etter ønskelister til tantungene et par ganger, men det er helt idiotisk når de får opptil fem stk av samme ting!
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #9 Skrevet 1. november 2022 Jeg synes ikke det var så gjerrig? Er omtrent de prisene jeg har ligget på til mine søsken og tantebarn, men jeg tjener ganske dårlig da, så er veldig fornøyd med å legge så «mye» i gaver 🤔 Anonymkode: 3e568...c4d 1
abderitt Skrevet 1. november 2022 #10 Skrevet 1. november 2022 Synes ikkje du er gjerrig i det heile. Vi gir berre klede til tantebarna, av akkurat same grunnen- barn får for mykje leikar, dei har faktisk ikkje behov eller bruk for alt, det blir overveldande og blir ikkje brukt, vertfall det eg har erfart frå eigne barn. Vi har 200 kroner grense, sånn ca. Strikkar gensar og so får dei ei bukse og. Kanskje litt sjokolade eller noko knask. 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #11 Skrevet 1. november 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hei! Jeg er en kvinne som er 24 år og har en 3 åring og er alenemor. Har god jobb så får en god lønn. Men i de siste julene som er vært har jeg ikke giddet og brukt så mye på julegaver lenger.. barn får jo en fjell full av gaver fra alle plasser uansett. Så blir mange av de gavene som ikke er blitt åpnet engang og ligger foresatt bakerst i hylla noen leker jeg kjøpte sist år til tantebarna.. Så i år tenker jeg bare gave til 4-500kr til mine tantebarn, har 2 tantebarn. og eget barn får gave på 1000kr og 500kr per foreldre og 500kr til søster og 200kr til søsters samboer.. ouf håpes ikke hørres gjerrig ut men har brukt ALT for mye penger i tidligere julaftner.. og bare fått gaver av verdi av 100-200kr mens jeg har gitt dyre perfymer osv.. så i år blir det bare noe enkelt.. men som de vil like noen andre som demper prisa i julegave i år? Anonymkode: fba37...204 Høres jo ut som du bruker mye penger på gaver. Barn på 3 år blir like glad for en bamse som noe veldig dyrt. Lurt å legge lista lavt, slik at de ikke forventer dyrere og større hvert år. hilsen tenåringsmor som har gitt for mye og forventningene er deretter 😬 Anonymkode: 8e239...ad5
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #12 Skrevet 1. november 2022 Vi er flere i familien som har uttrykket st vi gir mindre i år enn ellers. Mange har ikke så store inntekter. 500 til tantebarn syntes jeg er veldig mye! Selv har vi aldri gitt dyre gaver (max 200 til tantebarn feks) og holder oss ca på nivå med i fjor men skalerer ned til noen fordi jeg vet de får dårlig samvittighet om de ikke kan gi mye men får mer av oss. Å gi mindre i år er ikke å være gjerrig, det er å være fornuftig med egen økonomi. Og det å bruke mindre penger er nettopp det vi skal gjøre nå, for å få ned inflasjonen. Anonymkode: aadd1...835
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #13 Skrevet 1. november 2022 Bruker langt fra så mye som du bruker på julegaver til vanlig, og i år blir det iallfall lite. Så ja, jeg demper det. Men kaller ikke sånt for gjerrighet heller. Min familie og de jeg kjenner setter mest pris på det sosiale og stemningen i juletiden. Jeg er er forøvrig ikke religiøs. Anonymkode: 25ea9...cd6
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #14 Skrevet 1. november 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vi er flere i familien som har uttrykket st vi gir mindre i år enn ellers. Mange har ikke så store inntekter. 500 til tantebarn syntes jeg er veldig mye! Selv har vi aldri gitt dyre gaver (max 200 til tantebarn feks) og holder oss ca på nivå med i fjor men skalerer ned til noen fordi jeg vet de får dårlig samvittighet om de ikke kan gi mye men får mer av oss. Å gi mindre i år er ikke å være gjerrig, det er å være fornuftig med egen økonomi. Og det å bruke mindre penger er nettopp det vi skal gjøre nå, for å få ned inflasjonen. Anonymkode: aadd1...835 Nå tenker jeg også mine tantebarn fåår utrolig mye av sine andre tanter og onkler besteforeldre og sine egne foreldre og en fjell full av gaver.. blir også mindre ettervert om jeg får et barn til eller søsteren min får en til så går det nokk ned til 300kr ver tantebarn, i år tenkte jeg totalt å bruke maks 3000kr i gaver, er mer en bra nokk.. også mye salg på leker og diverse i nettbutikker som er enda bedre! Anonymkode: fba37...204
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #15 Skrevet 1. november 2022 Vi gir ikke gaver til voksne. Bare til barna i nærmeste familie. Blir kvalm av gavehysteriet, overfloden og sløseriet som enkelte folk driver med hvert år. Anonymkode: 36e1c...30e 1
Sursøtsaus Skrevet 2. november 2022 #16 Skrevet 2. november 2022 Hvorfor skal et barn på 3 år ha gave til 1000kr?
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #17 Skrevet 2. november 2022 Sursøtsaus skrev (23 minutter siden): Hvorfor skal et barn på 3 år ha gave til 1000kr? Hvorfor ikke ? Anonymkode: faa24...cd4 2
Sursøtsaus Skrevet 2. november 2022 #18 Skrevet 2. november 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvorfor ikke ? Anonymkode: faa24...cd4 Vet ikke? Jeg har ikke barn og syntes det hørtes mye ut til et så ungt barn men jeg vet ikke hva som er vanlig så derfor jeg spør.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #19 Skrevet 2. november 2022 Hvorfor så stort fokus på pris/penger per person? Her er det tanken som teller, så prisen på gavene har null betydning. Anonymkode: aeb5d...937
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #20 Skrevet 2. november 2022 Et par hundrelapper får man ingenting for i dag. Bedre å droppe gave enn å bytte søppel. nevøer/nieser trenger man ikke kjøpe til uansett. Holder å kjøpe noe til egne barn. Voksne tåler å ikke få gave. Anonymkode: 8d422...531
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå