Gjest ottilia Skrevet 24. oktober 2002 #1 Skrevet 24. oktober 2002 Hei! To venner av meg (samt meg selv) ønsker å starte opp et fakkeltog mot mobbing i hjembyen vår. De to vennene mine er selv blitt mobbet på barne-og ungdomsskolen og ønsker med dette å sette et fokus på mobbeofrene. De vil vise at mobbing ikke tolereres! Men hvordan går vi frem? Hvordan få folk? Er det vanlig å gå til lokalavisen med dette? Noen som har erfaring? Tips?
Frk Doodad Skrevet 24. oktober 2002 #2 Skrevet 24. oktober 2002 Hei Sett inn annonse i lokalavisen, sett opp plakater (noen butikker har oppslagstavle hvor en kan spørre om å få sette opp plakat). Send brev til kommunen, kanskje noen fra kommunestyret vil stille opp (så få en mer blest om aksjonen). Ta kontakt med lokalradioen, kanskje de vil lage en repotasje. hmm, det var det jeg kunne komme på i denne omgang! Lykke til Kjemnpebra initiativ!!!
SuperNova Skrevet 24. oktober 2002 #3 Skrevet 24. oktober 2002 Jeg har arrangert et par demo-er. Her er noen tips: Det viktigste er at det møter opp folk i fakkeltoget. Litt pinlig hvis man bare er 10-15 stykker som går i tog, liksom. Allier deg med en forening/gruppe av et slag, eller hvorfor ikke en skole i byen? Ta kontakt med noen av lærerne eller gjerne rektor og spør om det er interesse for å delta i noe sånt. Eller hva med en fagforeningsorganisasjon?(mobbing på jobb er jo også utbredt.) Dersom dere klarer å få med en slik gruppe, er dere sikret godt oppmøte. Ellers hadde ping-pong mange gode tips, med plakater, annonser etc. Jeg er ganske sikker på at også lokalavisa vil lage en sak på dette. Da er det lurt å tenke godt igjennom på forhånd hvilket budskap dere vil kommunisere ut. Ta gjerne kontakt en stund i forveien slik at folk leser artikkelen et par dager før fakkeltoget, og følg opp med annonser selve dagen og dagen før, slik at folk blir minna på det. Ping-pongs ide om å ta kontakt med lokalpolitikere var veldig bra! Skaper blest. Enig i at dette er et kjempegodt initiativ. Stå på - og lykke til.
SuperNova Skrevet 24. oktober 2002 #4 Skrevet 24. oktober 2002 Glemte en ting: Går ut ifra at dere kanskje ikke har så mye penger å rutte med med tanke på annonser. Tips: Ta kontakt med en bedrift i byen og spør om de vil betale for annonsen. Jeg er helt sikker på at dere vil få napp et sted, for dette er en god sak, og veldig "i vinden" for tiden. Mye jobb med å arrangere slike ting, men veldig gøy også!
Gjest care Skrevet 24. oktober 2002 #5 Skrevet 24. oktober 2002 Gode tips her, tror at markedsføring er et nøkkelord. Hva med å kontakte ulike forreninger og organisasjoner, som f.eks røde kors o.l. Det fins sikkert flere slike organisasjoner. Hva med en foreldregruppe eller nattravnene. Få mest mulig til å støtte opp om kampansjen. Lykke til :blunke:
Gjest ottilia Skrevet 24. oktober 2002 #6 Skrevet 24. oktober 2002 Tusen takk for svar dere! :D Også så raske da! Kjempemange gode tips og forslag her. Skal forhøre meg med vennene mine i dag om dette. Tusen takk igjen!!
Labella Skrevet 24. oktober 2002 #7 Skrevet 24. oktober 2002 Tror dere må få tillatelse fra politiet også! Tror det er en enkel sak og få, og egentlig bare en formalitet, men veldig viktig! Kjempekjedelig å måtte avbryte arrangementet fordi det er en ulovlig demonstrasjon! Dette høres utrolig fint ut - et kjempeinitiativ!!! Lykke til!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå