Gå til innhold

Vestlandsfolk... help :)

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg ville nok gått for Askøy fremfor Sotra. Øyene i seg selv er ganske like, men køen til Sotra er voldsom. Mye raskere å kjøre til/fra Askøy i rushet. 

Anonymkode: fff41...062

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Voss👏

Anonymkode: bfab8...583

Skrevet

Vaksdal kommune :) 40-45 minutter med tog fra Dale til Bergen sentrum. Togene går visst relativt ofte (bortsett fra 3 uker fra november til desember pga vedlikehold på banen). 

Anonymkode: 9fb0d...a2c

Skrevet

Eg er bygdajente sjølv, og trivast veldig godt på Landås! 
Om ikkje, har du sett på området rundt Kaland? Bonde-Fana? Osterøy er greitt og. Askøy. 

• Liker 1
Skrevet

Os har mange fine, landlige plasser og nå etter ny vei åpnet kort vei til Bergen.

Voss er fint, men ville vært skeptisk til å pendle på den veien mellom Bergen og Voss  med tanke på ulykker og ras.

Anonymkode: 40fc1...0b7

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Næ, Nesttun ligger ikke i Bergensdalen på den måten. Ikke like stor mengde luftforurensning fra hele Bergens vedfyring og bilkjøring. Landås eller i det minste deler av Landås ligger midt i det der. Både Nesttun og Landås har god kollektivdekning. Bil i Bergen kan bli veldig dyrt. 

Anonymkode: eaabb...96b

Ja, det blir dyrt😔Skal evt ha elbil, selv om det også koster. Pga funksjonsnedsettelse er jeg i perioder totalt avhengig av bil. Men da høres ikke Nesttun så dumt ut ift luftkvalitet. Og mulighet til å bruke bybane så mye som mulig☺️Har sett noen leiligheter på Sandsli, men mange er sånn 15-20 min å gå til bybane, og det klarer ikke knærne mine i perioder🫣

Anonymkode: 7cec3...f19

Skrevet
16 hours ago, AnonymBruker said:

Kupper kanskje tråden nå😌men jeg skal flytte til Bergen og ønsker å bo et sted det er stille! men maks 30 min inn til sentrum. Tenkte på Minde-Nesttun-Fana. Men usikker på støynivå; er det ikke skytebane noen steder? og hvilke steder er best i det området ift flytrafikk? Så en nydelig leilighet på Nattland, men vet ikke om det blir for sentralt. Gjerne litt opp i høyden, vekk fra det verste eksosteppet om vinteren da jeg har astma og allergier☺️

Se på Skjold/Søråshøgda i Fana om det kan være noe. Du kommer også godt i høyden på Midtun. Begge deler har forholdsvis rolige områder. 

Skrevet
netpuppy skrev (49 minutter siden):

Se på Skjold/Søråshøgda i Fana om det kan være noe. Du kommer også godt i høyden på Midtun. Begge deler har forholdsvis rolige områder. 

Takk for tips🙏

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...