Gå til innhold

Konfrontere ghosting?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er jo veldig tydelig at han ikke ser deg som noe kjæresteemne.

Han er det bare å kommer over.

Anonymkode: 1a8c0...af1

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Unnskyld meg! Dette er første tråden jeg lager her inne på KG! 🤦🏼‍♀️ Ghosting er kjent fenomen nå om dagen, ikke rart flere lager tråder om det!!

Anonymkode: 53f12...d71

Ok så denne tråden her er ikke din? Da er dere flere som dater samme fyren.. Mener det var enda en til tråd  om ghosting av han som måtte på legevakten men orker ikke lete lenger 

Anonymkode: 12eba...09f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Ok så denne tråden her er ikke din? Da er dere flere som dater samme fyren.. Mener det var enda en til tråd  om ghosting av han som måtte på legevakten men orker ikke lete lenger 

Nei! Det er jo flere i den tråden som sier dette høres kjent ut og at man kanskje dater samme gutt… Jeg aner ikke hvorfor han måtte på legevakten! Den tråden du viser til måtte han på legevakten pga en ulykke!!

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Står heller ingenting i den tråden om ADHD…!

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Står heller ingenting i den tråden om ADHD…!

At daten din har adhd er hvertfall ikke grunnen til at han ikke melder deg 

• Liker 2
Skrevet

Jeg er faktisk for "ghosting" og gjør det selv hele tiden om forholdet er i ett veldig tidlig stadiet.

Hvorfor?

Jeg var som veldig mange her inne imot "ghosting" og synes det var en feig vei ut, men etter nå 2 år i tinder verden hvor du treffer en del blindveier så er ghosting den desidert ryddigste veien ut.

Hvis du gir beskjed til vedkommende at "du rett og slett ikke er interessert lenger" så har du minimum 2-3 timer med diskusjon forran deg, om hva,hvorfor og hvordan etterfølgt av beskyldninger om at du bare har "brukt" personen. Realiteten er at slik dating bildet er nå så er det en hel del utvalg som igjen resulterer i at man mister interessen uten at det nødvendigvis er en spesifikk grunn til hvorfor du ikke ønsker å ta relasjoner videre.

Etter å ha kastet bort mye energi på meningsløse diskusjoner og fått ufortjent drittslenging har jeg nå gitt opp å gjøre det på den sofistikerte måten og slutter heller bare å svare/ta kontakt (Finnes så klart unntak, hvor folk faktisk er rimelige og takker for beskjeden, men det er 2 av 10 hos meg).

Jeg er en mann på 30.

Anonymkode: a8b67...537

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er faktisk for "ghosting" og gjør det selv hele tiden om forholdet er i ett veldig tidlig stadiet.

Hvorfor?

Jeg var som veldig mange her inne imot "ghosting" og synes det var en feig vei ut, men etter nå 2 år i tinder verden hvor du treffer en del blindveier så er ghosting den desidert ryddigste veien ut.

Hvis du gir beskjed til vedkommende at "du rett og slett ikke er interessert lenger" så har du minimum 2-3 timer med diskusjon forran deg, om hva,hvorfor og hvordan etterfølgt av beskyldninger om at du bare har "brukt" personen. Realiteten er at slik dating bildet er nå så er det en hel del utvalg som igjen resulterer i at man mister interessen uten at det nødvendigvis er en spesifikk grunn til hvorfor du ikke ønsker å ta relasjoner videre.

Etter å ha kastet bort mye energi på meningsløse diskusjoner og fått ufortjent drittslenging har jeg nå gitt opp å gjøre det på den sofistikerte måten og slutter heller bare å svare/ta kontakt (Finnes så klart unntak, hvor folk faktisk er rimelige og takker for beskjeden, men det er 2 av 10 hos meg).

Jeg er en mann på 30.

Anonymkode: a8b67...537

Fin novelle men du svarte ikke på ts spørsmål. Lag deg en egen tråd om du vil snakke om deg selv 🙃

• Liker 1
Skrevet

Du må bli flinkere til å skrive send meg en melding da når du finner ut av når det passer. Hører du ingenting innen en uke , er det jo bare å gå videre

Anonymkode: c1629...b37

• Liker 1
Skrevet

Du kan jo skrive at, jeg trodde vi hadde noe på gang, her . Og syntes det er rart du ikke tar kontakt, så da antar jeg du ikke er enig. Fint om du gir beskjed om sånt da, istedenfor å bare ghoste meg.

Anonymkode: c1629...b37

Skrevet
On 11/1/2022 at 11:01 AM, AnonymBruker said:

Menn håndterer avvisning fryktelig dårlig, så de tror at ghosting er en bra måte å unngå at den de selv avviser, blir rabiat. 

Jeg tror vi bare må innse at dette er noe vi som samfunn må leve med. Fordelen er at du dodger en kule da, siden menn som er emosjonelt inkompetendte avslører seg selv. 

Anonymkode: d3d62...951

Jeg er veldig enig med deg i det.

99 % av alle menn jeg har avvist, har virkelig skrevet sure og ubehagelige meldinger tilbake. Selv menn som jeg aldri har møtt har virkelig vært aggressive når jeg sagt at jeg føler at vi ikke passer sammen og det beste er å kutte kontakten. 

Jeg kan derfor forstå at mange vegrer seg for å ta den praten og heller forsøke å la det dabbe av ingenting 

Skrevet (endret)
On 11/1/2022 at 10:41 AM, AnonymBruker said:

https://www.nrk.no/kultur/forfatter_-_-jeg-ble-liggende-og-sjekke-mobilen-hele-natten-1.14382596

Jeg har datet en gutt en kort periode. Han har vært veldig interessert og «på». Vi skulle møtes igjen, nå er det nesten 2 uker siden(!), men han avlyste samme dagen og lurte på om vi kunne utsette. Vet ikke helt hva som har skjedd, men han skulle på legevakten den kvelden.. Etter det har jeg hørt fra han 1 gang. Jeg har sendt 2 meldinger etter dette som han har sett, men ikke svart på.. 

Enten blir jeg ghostet og da er det litt fristende som de sier i artikkelen og si «du må gjerne holde på slik, men ikke mot meg». 

Eller så har det skjedd noe som gjør at han ikke har tatt kontakt og da vil jeg ikke mase på han og virke desperat..

Skal jeg bare la det gå eller prøve å sende han en melding? Eller konfrontere ghosting? Jeg er sånn i tvil! Liker han veldig godt..😞

Det er normal høflighet å gi tilbakemelding om man ikke er interessert lengre! Kjenner meg veldig igjen i hun jenta i artikkelen..

Hva er en kort periode? 1-2-3 dates? Han skulle på legevakten? Sa han noe om hva det handlet om? Jeg ville ikke sagt noe. Jeg skjønner fristelsen, men du har to alternativet her 1) enten så er han syk og ringer når han er ovenpå igjen 2) han er en dritt. Og oppriktig talt, om du sender konfronterende meldinger? Tror du han kommer til å svare deg? Mennesker som ghoster er feige. Sannsynligheten er stor for at han kommer til å se meldingen og tenke: takk og lov for at jeg er kvitt hun gærne dama. 

Endret av Blått
Skrevet (endret)

Ghosting har dessverre blitt ganske vanlig. Men samtidig så er det ikke så rart at det har blitt vanlig, for gud bedre så mange kvinner og menn (kanskje mest menn) som skal kverulere på avslagene de får.

Og hvem gidder vel forholde seg til sånt meningsløst vrøvel? Ingen av oss vil jeg tro.

Så siden en aldri på forhånd vet hvordan en person er, om de er en som kverulerer eller ikke, så er det enklere å bare ghoste vedkommende for å være sikker.

Endret av Opsie

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...