Gå til innhold

Konfrontere ghosting?

Anbefalte innlegg

Skrevet

https://www.nrk.no/kultur/forfatter_-_-jeg-ble-liggende-og-sjekke-mobilen-hele-natten-1.14382596

Jeg har datet en gutt en kort periode. Han har vært veldig interessert og «på». Vi skulle møtes igjen, nå er det nesten 2 uker siden(!), men han avlyste samme dagen og lurte på om vi kunne utsette. Vet ikke helt hva som har skjedd, men han skulle på legevakten den kvelden.. Etter det har jeg hørt fra han 1 gang. Jeg har sendt 2 meldinger etter dette som han har sett, men ikke svart på.. 

Enten blir jeg ghostet og da er det litt fristende som de sier i artikkelen og si «du må gjerne holde på slik, men ikke mot meg». 

Eller så har det skjedd noe som gjør at han ikke har tatt kontakt og da vil jeg ikke mase på han og virke desperat..

Skal jeg bare la det gå eller prøve å sende han en melding? Eller konfrontere ghosting? Jeg er sånn i tvil! Liker han veldig godt..😞

Det er normal høflighet å gi tilbakemelding om man ikke er interessert lengre! Kjenner meg veldig igjen i hun jenta i artikkelen..

Anonymkode: 53f12...d71

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Virker som ghosting er den nye normalen... Veldig trist, men ikke så rart. Tviler på at folk har vært mer late og konfliktsky enn de er nå gjennom hele menneskehistorien.

Skjønner godt at det frister å konfrontere han, men tviler på at det vil gjøre noe forskjell. Dessverre.

• Nyttig 1
Skrevet

Menn håndterer avvisning fryktelig dårlig, så de tror at ghosting er en bra måte å unngå at den de selv avviser, blir rabiat. 

Jeg tror vi bare må innse at dette er noe vi som samfunn må leve med. Fordelen er at du dodger en kule da, siden menn som er emosjonelt inkompetendte avslører seg selv. 

Anonymkode: d3d62...951

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Kommer lite godt ut av å konfrontere ghosting. Bare dårlige unnskyldninger å gjerne litt gaslighting og. Bare ghost han tilbake, det er det beste.

Anonymkode: 4efbf...1e3

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Kommer bare til å "ghoste" den meldingen også.

Det som hadde vært morsomt var å skrive "Hei. Takk for sist. Jeg har kjent de siste dagene at vi to ikke passer så bra sammen og at kjemien mellom oss er veldig enveis så har ikke lyst til å gi deg falske forhåpninger. Lykke til videre" 😂

Anonymkode: 18707...05a

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Bare konfronter, ikke la han vinne over deg... skriv: ingenting er mere usexy enn en mann som ikke veit hva han vil, lykke til videre, håper du finner det du er på utkikk etter".

Anonymkode: 81fdf...d3c

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
RC skrev (1 time siden):

Virker som ghosting er den nye normalen... Veldig trist, men ikke så rart. Tviler på at folk har vært mer late og konfliktsky enn de er nå gjennom hele menneskehistorien.

Jeg har aldri ghostet noen, og kunne ikke tenke meg det, uten at de virkelig er frekke og hensynsløs innpåsliten. For noen oppleves jo dette å bli ghostet som helt forferdelig. Husk det!

• Liker 1
Skrevet
exictence skrev (1 minutt siden):

Jeg har aldri ghostet noen, og kunne ikke tenke meg det, uten at de virkelig er frekke og hensynsløs innpåsliten. For noen oppleves jo dette å bli ghostet som helt forferdelig. Husk det!

Eh ja, jeg er jo enig med deg?

De jeg mener er late og konfliktsky er jo de som ghoster, ikke de som blir ghosted.

Synes det å ghoste er en fryktelig ting å gjøre, men vet ikke helt om det vil hjelpe å konfrontere de som gjør det. Kanskje dersom du møter de ansikt til ansikt, men neppe over SMS/Internett. Da velger de nok bare å ikke svare, nok en gang.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bare konfronter, ikke la han vinne over deg... skriv: ingenting er mere usexy enn en mann som ikke veit hva han vil, lykke til videre, håper du finner det du er på utkikk etter".

Nei!!! Det er bitter mucho 

Anonymkode: b8383...50b

• Liker 6
Skrevet (endret)

Det der er ikke en konfrontasjon, men definisjonen av å ikke vinne, som du kaller det. Å sende noe smålig og anklagende oppgulp. 

Greit nok å konfrontere, om man vil. Men tipper det ikke fører noen vei og gjerne bare gjør en selv mer frustrert ved å dvele ved det. Jeg orker ikke å mase på folk, ihvertfall ikke nye relasjoner. Jeg kan godt sende en mld om det blir stille, men slutter de å svare så er det bare å gå videre. Samme hva grunn det måtte være med det. Dårlig gjort å bare ghoste, ja, feigt og dårlig gjort, men man får bare innse at  det handler om dem og ikke en selv og at en ikke kan tvinge folk til å snakke. Man får vell heller prøve å bare sette pris på at det tok slutt såpass tidlig i relasjonen så slipper man å være stuck med ett kjipt menneske som ikke kan/tørr å kommunisere, etter mnd eller år med å bygge opp følelser/liv sammen. 

Er det snakk om en nær/god venn jeg, har hatt lenge ondet ikke er noen åpenbar og forståelig grunn så hadde jeg konfrontert, fordi jeg ville prøvd å fikse relasjonen. Men her og må man jo bare innse at man ikke har noen kontroll over hvordan andre oppfører seg. Nekter de så er det ikke så mye annet man kan eller bør gjøre enn å spille ballen til dem også la det ligge om ikke de vil delta. Uansett grunn.

Endret av Crazydoglady
  • Nyttig 1
Skrevet

TS her..

Takk for alle svar☺️

Må nevnes at han har ADHD.

Fant dette i en artikkel «On the flipside, some symptoms of ADHD, such as forgetfulness and inattention, could be mistaken as a lack of interest in the beginning — which could put off potential partners».

Kan det være en grunn til at han ikke har svart..? Har også lest at man kan følelser kan bli forsterket og kan derfor være veldig langt oppe og nede. Ikke vet jeg hvorfor han skulle på legevakten, men kan han kanskje være litt nede pga det..

Klinger meg desperat til håpet, vil ikke at dette skal være over😩

Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

TS her..

Takk for alle svar☺️

Fant dette i en artikkel «On the flipside, some symptoms of ADHD, such as forgetfulness and inattention, could be mistaken as a lack of interest in the beginning — which could put off potential partners».

Kan det være en grunn til at han ikke har svart..? Har også lest at man kan følelser kan bli forsterket og kan derfor være veldig langt oppe og nede. Ikke vet jeg hvorfor han skulle på legevakten, men kan han kanskje være litt nede pga det..

De med adhd kan ha det sånn. Høres ut som en jeg datet før. Han var mye av og på. Han brukte ingen medisiner. Men slitsomt, han kunne bli kjempe følsom plutselig og ellers plutselig kald....🚩finn en ny en.... han sliter nok litt kanskje psykisk. I og med legevakta. Hvor gammel er han?

Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

TS her..

Takk for alle svar☺️

Jeg har adhd, og hos meg fungerer det sånn. 

Når jeg møter en person jeg liker, og vil date/møte, så utløser det så enormt mye dopamin og glede og jeg får et intenst hyperfokus på den personen. Nesten i overkant ivrig og intens, og det har flere reagert på også... 😕   Jeg vil bare være med personen, vil snakke med personen og lære personen å kjenne. Jeg vil ikke vente et halvt døgn på svar på melding eller treffes neste uke. Jeg vil alt. NÅ. :-D

Om jeg er uinteressert, så går det i glemmeboka. 

Anonymkode: 52f0b...75f

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har adhd, og hos meg fungerer det sånn. 

Når jeg møter en person jeg liker, og vil date/møte, så utløser det så enormt mye dopamin og glede og jeg får et intenst hyperfokus på den personen. Nesten i overkant ivrig og intens, og det har flere reagert på også... 😕   Jeg vil bare være med personen, vil snakke med personen og lære personen å kjenne. Jeg vil ikke vente et halvt døgn på svar på melding eller treffes neste uke. Jeg vil alt. NÅ. :-D

Om jeg er uinteressert, så går det i glemmeboka. 

Altså det fungerer sånn som jeg har beskrevet. Ikke sånn som i det utrdaget fra artikkelen om adhd. Det beskriver hvordan det er når en er Uinteressert.

Skrevet

Hvor mange ge tråder skal du lage om han? Først trodde du at du ble ghosta pga noen få timer, så fikk du meld og var ikke ghosta allikevel,  så føler du deg ghosta igjen. Men kan du fortelle hva det siste du skrev til han var? Spurte du om å møtes eller noe konkret eller skrev du bare god bedring? Du må gi han litt å svare på også og ikke bare forvente at han skal følge opp hvis du selv ikke følger opp. 

Det er kjipt å bli ghosta men man kan ikke kalle det ghosting bare fordi det er fravær av meldinger i noen dager. Mange syns det er altfor intenst å melde ofte når man ikke kjenner hverandre så godt og hvis man ikke har noe spesielt å melde om. Jeg bruker meldinger mest til å avtale ting og ikke sånne ha en fin dag og hei hva gjør du meldinger som ikke leder noe sted. 

Min erfaring med ghosting er at det ikke har vært ghosting og mange har nok trodd jeg har ghostet de også men så sender jeg jo meld når jeg har overskudd til å avtale ny date igjen. I din situasjon så hadde jeg ikke tatt det personlig men sendt en melding å latt som ingenting "Hei hvordan går det med deg? Har du kommet deg på beina igjen og lyst til å møtes til helgen?" og hvis du ikke får svar på melding med konkret spørsmål på et døgn eller tre ja da kan du anse deg som ghostet og gå videre.  

Hadde ikke konfrontert ghostingen, syns det blir sutrete. Men det er imidlertidig helt greit å ta det opp om man fortsetter å møtes og kontakten fortsetter å være ustabil, å si face2face det at det gjør deg forvirret og du lurer på hvor han egentlig vil med deg. Da er det jo naturlig å anta at han ikke vil noe seriøst ihvertfall.

Anonymkode: 12eba...09f

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Meg over, vil bare si sorry for krass åpning i innlegget mitt i kommentaren over. Burde spart meg for å kommentere at du har laget flere tråder, jeg forstår at du undrer og skjønner at det er vondt å lure når du liker han så godt!

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

https://www.nrk.no/kultur/forfatter_-_-jeg-ble-liggende-og-sjekke-mobilen-hele-natten-1.14382596

Jeg har datet en gutt en kort periode. Han har vært veldig interessert og «på». Vi skulle møtes igjen, nå er det nesten 2 uker siden(!), men han avlyste samme dagen og lurte på om vi kunne utsette. Vet ikke helt hva som har skjedd, men han skulle på legevakten den kvelden.. Etter det har jeg hørt fra han 1 gang. Jeg har sendt 2 meldinger etter dette som han har sett, men ikke svart på.. 

Enten blir jeg ghostet og da er det litt fristende som de sier i artikkelen og si «du må gjerne holde på slik, men ikke mot meg». 

Eller så har det skjedd noe som gjør at han ikke har tatt kontakt og da vil jeg ikke mase på han og virke desperat..

Skal jeg bare la det gå eller prøve å sende han en melding? Eller konfrontere ghosting? Jeg er sånn i tvil! Liker han veldig godt..😞

Det er normal høflighet å gi tilbakemelding om man ikke er interessert lengre! Kjenner meg veldig igjen i hun jenta i artikkelen..

Du har selvfølgelig blitt ghostet, hadde han villet være med deg hadde han tatt initiativ og kontakt. Han gjør ingen av delene, menn som er forelsket/interessert i en kvinne - tar regelmessig kontakt og initiativ. "Sorry må på legevakta" høres ut som en teit og legitim unnskyldning der og da, men du aldri har jo ikke hørt noe igjen. Så det var nok ikke sannheten 😊.

Hva tenker du at du kommer til å få ut av, å konfrontere han? Mest sannsynlig kommer han ikke til å svare, da du trolig kommer til å sende en lang følelsesmessig melding om at dette finner ikke du deg i. Så sitter du der med halen mellom beina, litt ydmyket kanskje. Du kan alltids ta kontakt å si at det ikke er greit å ghoste, for så å blokkere han instant. Slik at han ikke kan sitte med gleden av at du er super-keen på han ihvertfall. 

Anonymkode: cb4ae...b8d

• Nyttig 1
Skrevet

Hvor mange ge tråder skal du lage om han? Først trodde du at du ble ghosta pga noen få timer, så fikk du meld og var ikke ghosta allikevel,  så føler du deg ghosta igjen. Men kan du fortelle hva det siste du skrev til han var? Spurte du om å møtes eller noe konkret eller skrev du bare god bedring? Du må gi han litt å svare på også og ikke bare forvente at han skal følge opp hvis du selv ikke følger opp. 

Det er kjipt å bli ghosta men man kan ikke kalle det ghosting bare fordi det er fravær av meldinger i noen dager. Mange syns det er altfor intenst å melde ofte når man ikke kjenner hverandre så godt og hvis man ikke har noe spesielt å melde om. Jeg bruker meldinger mest til å avtale ting og ikke sånne ha en fin dag og hei hva gjør du meldinger som ikke leder noe sted. 

Min erfaring med ghosting er at det ikke har vært ghosting og mange har nok trodd jeg har ghostet de også men så sender jeg jo meld når jeg har overskudd til å avtale ny date igjen. I din situasjon så hadde jeg ikke tatt det personlig men sendt en melding å latt som ingenting "Hei hvordan går det med deg? Har du kommet deg på beina igjen og lyst til å møtes til helgen?" og hvis du ikke får svar på melding med konkret spørsmål på et døgn eller tre ja da kan du anse deg som ghostet og gå videre.  

Hadde ikke konfrontert ghostingen, syns det blir sutrete. Men det er imidlertidig helt greit å ta det opp om man fortsetter å møtes og kontakten fortsetter å være ustabil, å si face2face det at det gjør deg forvirret og du lurer på hvor han egentlig vil med deg. Da er det jo naturlig å anta at han ikke vil noe seriøst ihvertfall.

Enig i dette. 

Hvis det er slik at TS har skrevet flere tråder, så tolker jeg TS som en smule overdramatisk. Jeg vil også gjerne vite hva TS skrev til han, da blir det litt enklere å forstå hva som skjer. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

TS her..

Takk for alle svar☺️

Du har datet fyren i en kort periode, og du oppfører deg ganske cringe. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Unnskyld meg! Dette er første tråden jeg lager her inne på KG! 🤦🏼‍♀️ Ghosting er kjent fenomen nå om dagen, ikke rart flere lager tråder om det!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...