AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #1 Skrevet 31. oktober 2022 Hadde skrudd av lys både inne og ute for at ungene skulle skjønne at det ikke var noe å hente hos oss, da jeg har en liten som skal legge seg i 6-7-tida. Tidligere år har det ikke vært noe problem, da vi knapt har sett snurten til utkledde barn. Men i år har det dundret på døren i snart tre timer i skrekk. Ikke bare ringes det på, men de står der utålmodig og ringer på, venter et par mintutter for så å banke så hardt de klarer. Hjelper ikke å gå ut og kjefte heller, for like etter kommer det en ny gjeng. Har virkelig tatt helt av i år. Burde det ikke vært en regel om at man kun går på dører som er halloween-pyntet? Og får ikke ungene beskjed hjemmefra at de ikke skal gå til hus der lyset er av og heller ikke ringe/banke på gjentatte ganger? Blir helt oppgitt her... Anonymkode: 9255b...691 4 3 2
Klougart Skrevet 31. oktober 2022 #2 Skrevet 31. oktober 2022 Samme problem her. Koblet ut ringeklokken. 2
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #3 Skrevet 31. oktober 2022 Det burde jo egentlig vært motsatt - kun gå til hus hvor det er satt fram pynt og det er tydelig at man er velkommen! Koble ut ringeklokka vet jeg ikke hvordan man gjør en gang, vi har sånn gammeldags ringeklokke. Å skru av utelyset når vi har en bratt steintrapp til døra er litt problematisk (og farlig!) for oss som bor her når vi skal ut eller inn. Så vi finner oss nå bare i det, men jeg skal innrømme at jeg ikke er noen stor fan. Særlig når det ikke bare blir en kveld - men fire. Anonymkode: 39308...42a 6
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #4 Skrevet 31. oktober 2022 Klougart skrev (5 minutter siden): Samme problem her. Koblet ut ringeklokken. Se så! Enkel og meget effektiv løsning. Håper alle som ikke vil ha halloweenbarn på døra leser og adopterer denne løsningen istedenfor å surmule. Anonymkode: 70f44...2c6
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #5 Skrevet 31. oktober 2022 Jeg er vant til å gå med små søte barnehagebarn som venter på hverandre, hører på voksne, sier takk osv. I år ble jeg med som følger for skoleklasse på mellomtrinnet. Det var kaos. De skrudde hverandre opp noe så inni hampen, lukka øra og forsvant. Måtte bare overleve sekvensen hadde 0 kontroll. Skulle klart vært flere voksne, men få meldte seg. Anonymkode: b31fc...6c5
Sursøtsaus Skrevet 31. oktober 2022 #6 Skrevet 31. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Se så! Enkel og meget effektiv løsning. Håper alle som ikke vil ha halloweenbarn på døra leser og adopterer denne løsningen istedenfor å surmule. Anonymkode: 70f44...2c6 Leste du det første innlegget? Folk banker også på dersom det ikke er ringeklokke der eller ingen som svarer etter ringingen. Det er uskrevne regler om at mørke hus skal man la stå i fred. Halloween er kjempekoselig, det, men det skal være gøy på alles premisser. 6 3
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #7 Skrevet 31. oktober 2022 Samme skjedde her. Har ikke skrudd av lys på garasjen, så tror det gjorde at barna trodde det var greit her. Mange slukker jo lysene for å gjøre det mer skummelt (men da med pynt), skjønner jo at det ikke er enkelt for alle barn å få med seg alle detaljer.. Anonymkode: c76e2...f0b
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #8 Skrevet 31. oktober 2022 Et av husene vi gikk til hadde hengt opp lapp om at det var covid i huset. Tror de fleste skygga banen der😅 jeg gikk med de to yngste som er 4 og 6, så de var bare veldig små og søte selv om vi må jobbe litt med «ta en» for fireåringen som kjørte gripeklo på hver godtebolle som ble rukket frem🙈 faren til ungene gikk med eldstemann og tre kompiser av han. Der var det visst litt mer guttastemning. Det er barn da. Jeg tenker folk må slappe litt mer av. Selv med baby i huset. Koble ut ringeklokka eller sett lapp på døra. Anonymkode: 45215...9dc 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #9 Skrevet 31. oktober 2022 Vi har baby i hus: vi gikk for løsningen å koble fra ringeklokka, men vi ser når de kommer, så vi møtte dem i døra Anonymkode: 08aa2...ca9 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #10 Skrevet 1. november 2022 Fordi foreldrene ikke lærer barna de "reglene" som er lagd. Jeg måtte selv fortelle min stedatter om dette siden hun ikke visste det. Så de holdt seg til hus med lys. Neste gang skrur du av ringeklokka. Anonymkode: 1b917...296 2
mingus Skrevet 1. november 2022 #11 Skrevet 1. november 2022 Sursøtsaus skrev (10 timer siden): Leste du det første innlegget? Folk banker også på dersom det ikke er ringeklokke der eller ingen som svarer etter ringingen. Det er uskrevne regler om at mørke hus skal man la stå i fred. Halloween er kjempekoselig, det, men det skal være gøy på alles premisser. Hahaha tenkte også det, snakk om å bare skrive for å skrive noe! 😄 Her var det pyntet med ørten gresskar, gravlykter og hengende skjeletter, men de som banket og dundret på døra fordi jeg brukte lang tid på å få på maske og hansker, fikk betale for det. Jeg ventet litt bak døra også røska jeg den aggressivt opp og hoppet ut på trammen med scream kostyme og en skål godteri, hahaha som de skvatt!! Frekke unger får snop, men de får tåle noen tricks også når de nesten knuser ruta på døra her! 3
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #12 Skrevet 1. november 2022 foreldrene gir selvfølgelig blanke pokker i hva ungene deres egentlig holder på med. og så forventer folk at ungene liksom skal klare å holde seg selv i "tøylene" når det er snakk om søtsaker? Anonymkode: 9f1d9...292 2
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #13 Skrevet 1. november 2022 Enn å lage et kjempeproblem utav at barn ringer på i forkledning en gang i året da. Mye sure folk der ute altså. Anonymkode: 023ce...b1f 4
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #14 Skrevet 1. november 2022 Har også opplevd det da vi hadde baby, og ikke kunne åpne døren. Kjempeirriterende! Jeg gikk med 4-åringen for første gang i år, og jeg var veldig nøye på å prente inn at vi KUN gikk til de husene som hadde lys på, og at vi ikke ringte på mer enn én gang. Det var et par hus som hadde masse utelys og lys på inne, men hvor ingen åpnet - og da gikk vi pent igjen! Ikke alle kan/vil slå av utelyset, og det skal man også respektere. Og der det var mørkt, gikk vi forbi uten å ringe på. Anonymkode: ea534...f44
Akuline Skrevet 1. november 2022 #15 Skrevet 1. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Enn å lage et kjempeproblem utav at barn ringer på i forkledning en gang i året da. Mye sure folk der ute altså. Anonymkode: 023ce...b1f Det er faktisk et problem når man prøver å legge små barn, som blir forstyrret av bråket og ikke klarer å sove. Lett for deg å si at det ikke er pronblem, all den tid det ikke er DU som ender opp med overtrøtte barn som styrer hele natten. 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #16 Skrevet 1. november 2022 Just now, Akuline said: Det er faktisk et problem når man prøver å legge små barn, som blir forstyrret av bråket og ikke klarer å sove. Lett for deg å si at det ikke er pronblem, all den tid det ikke er DU som ender opp med overtrøtte barn som styrer hele natten. Vi har små barn selv, men det er altså snakk om en gang i året. Men det er klart, er man i utgangspunktet sur og misfornøyd så blir alt et problem. Anonymkode: 023ce...b1f 4
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #17 Skrevet 1. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vi har små barn selv, men det er altså snakk om en gang i året. Men det er klart, er man i utgangspunktet sur og misfornøyd så blir alt et problem. Anonymkode: 023ce...b1f Ja, for det er bare de som i utgangspunktet er sur og misfornøyd som misliker å ende opp med tre timers usammenhengende søvn midt i uken når man skal opp kl 5-6 for å gå på jobb og gjenre har et viktig møte, og så i tillegg da må håndtere trøtte og sure unger hele ettermiddagen når man kommer hjem og er dautrøtt selv. Så fint at det ikke plager DEG, men det gir deg ingen rett til å plage andre. Anonymkode: ea534...f44 3
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #18 Skrevet 1. november 2022 Vi hadde satt ut gresskar utenfor døra og hengt opp et Halloween skilt rundt ringerklokka. Naboen ved siden av hadde ikke på utelys engang, og de gikk ikke bort dit. Jeg har fått inntrykk av at de fleste barn er ganske flinke på halloween Jeg hadde fylt en bøtte med godteri og alle spurte faktisk om hvor mye de fikk ta. Anonymkode: 26f8c...611 3
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #19 Skrevet 1. november 2022 5 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, for det er bare de som i utgangspunktet er sur og misfornøyd som misliker å ende opp med tre timers usammenhengende søvn midt i uken når man skal opp kl 5-6 for å gå på jobb og gjenre har et viktig møte, og så i tillegg da må håndtere trøtte og sure unger hele ettermiddagen når man kommer hjem og er dautrøtt selv. Så fint at det ikke plager DEG, men det gir deg ingen rett til å plage andre. Anonymkode: ea534...f44 Stakkar deg. Det må være så tungt. Anonymkode: 023ce...b1f
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #20 Skrevet 1. november 2022 Tenker det er best å gå dit man ser det pyntet litt til Halloween. Blir feil i mine øyne at folk som ikke er interessert i dette skal måtte foreta seg noe, f eks slå av utelys. Så, gå dit det er tegn på at man er med. Anonymkode: 63e5a...c3f 3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå