Gå til innhold

Milla, ang balasamic


fruenge

Anbefalte innlegg

Hei Milla

Stilte deg et spm inne på mat og drikke, men du har ikke gitt tilbakemelding. Du sa "We have a fantastic store here in Oslo that imports anything you can imagine in oils and vinegars but what to choose? They have over 80 different Balsamic Vinegars."

Hvilken butikk er det du referer til her? Skulle så gjerne ha tatt meg en tur dit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tillater meg å blande meg - det ligger en ganske ny butikk i en bakgate til Bogstadveien - er det Vibes gate tro...husker dessverre ikke hva den heter. prøv å søke i Aftenpostens arkiver - de skrev om denne butikken.

Når man kommer opp Hegdehaugsveien og veien blir Bogstadveien - så kommer man opp på "platået" ved 7-11 - gå inn veien der og den ligger på neste hjørne på høyre side.

Hvis jeg nå ikke blander gatene da - men i området der i hvert fall.

De har massevis av oljer og eddiker - fikk et nydelig utvalg i bursdagsgave - mmmm... nam...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Unnskyld fruenge men jeg har ikke fått med meg at du spurte etter den butikken.

Butikken heter Olivenlunden, og ligger i Dronning Astridsgt. 7 i Oslo oppe på Majorstuen.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Minnie Emmerdale

Her kommer det noen enkle tis for å kjøpe god balsamico.

Pass på at flaske-etiketten har ordene "Aceto Balsamico Tradizionale" trykket på. Som Jamie sier bør flasken være rundt 10 år og komme fra området Modene og Reggio Emilia nord for Bologna som er balsamicoens "hjemsted".

Håper dette hjalp litt.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bukker og neier takk!

Jeg er stor fan av Jamie og ser ofte på showene hans, har kokeboken ol. Men jeg har laget noen av rettene hans og de er ikke spesieltgode. Har du forsøkt noen? Ja, nå er det ikke sånn at det er blitt mislykket, men det har ikke vært noe bra heller. Den italienske sitronkyllingen med melk han laget på tv for kort tid siden var bare så kvalmende.

Må legge til at jeg er tihenger av naturlige ting, gode råvare og lite fiksfakseri, men kvalitet og god smak. Alstå burde jeg være lett å tilfredstille for Jamie, men så langt er det stusselig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...