Gå til innhold

Amsterdam?


Gjest Gjesta

Anbefalte innlegg

Hei!Mannen min og jeg vil ta en kjapp storbyferietur til våren. Fra fredag til søndag. Vi har vært i London og Paris og en gang SKAL vi til Roma, men der vil vi ha litt bedre tid (og råd) så det får vente. Hva med Amsterdam?Vil både ha litt shopping, litt kultur, god mat og drikke. Noen meninger? Og evt. tips om ok hotell?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hallo hallo der ute! Ingen med noen sterke meninger om Amsterdam?Betyr det at byen er treig og ikke noe å satse på? Glad for svar! :nisseblunk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært der på lenge nå, så jeg har ikke tips om konkrete hoteller eller gjøremål, men synes i hvert fall det er en fantastisk by! Det er utrolig fint i sentrum med kanalene, broene og de smale husene, dessuten er det bilfritt og grønt og pent. :) Haugevis av restauranter, butikker og museer og sikkert masse annet som kan interessere. Veldig koselig der! Jeg ville definitivt reist (og fikk lyst nå, hehe).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bhsiltsk

Helt klart en topp by!!

Få med dere Anne Frank museet! Det er et must!

Ellers er handlegaten innholdsrik, trammene er enkel å gjøre seg klok på (trikkene) - bare undersøk om det går an å bruke et klipp på flere turer samme dag - det kastet vi bort en DEL klipp på kan man si...

Red Light District MÅ besøkes på kveldstid!

Sexmuseet må dere også innom! Veldig interessant!

Ta på gode sko, for Amsterdam er en deilig by å vandre i!

Gå til www.multimap.com og gjør dere kjent med gatenavnene, det har dere igjen for når dere skal planlegge aktivitetene, og når dere kommer ned.Jeg lette på nett før vi reiste etter butikker jeg ville innom, og kikket på kartet hvor butikken lå. Printet kartet og plottet butikkene inn der. Når vi så kom ned dit, var det bare å finne en tram som gikk til den gata vi skulle, og voila! :)

Skriv bare inn landet og byen du søker etter, og ta det derfra.

Prøver febrilsk å huske hotellet vi lå på, for det var rolig og ikke langt fra sentrum. Tenke tenke... Det var grønt, eller jeg forbinder det med grønt. Og lite. Hmm... Må lete litt på nett..

Der fant jeg det! Rembrandtplein Hotel

Kan anbefales! Billig, og lite, men vi brukte bare hotellrommet til å oppbevare handlevarene våre, og så sov vi der. That's it.

Gå også og kikk på det gigantiske loppemarkedet!!

*note to self: MÅ til Amsterdam igjen!*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppa - ikke innlogget

Enig - Amsterdam er helt topp og vel verdt et besøk!

Dere må besøke bydelen Jordaan, et gammelt arbeiderstrøk som nå har fine utesteder og morsomme butikker. Er i gangavstand fra sentralbanestasjonen.

Ellers er det et must å spise på et pannekakehus - nederlandske pannekaker er snadder ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Tusen takk for svar! Dette var inspirerende!Blir nok Amsterdamtur på oss til våren ja! Takk Leila for linken om hotellet og tips om kartsidene! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PS: vi var i Amsterdam helt i begynnelsen av april, da var det for kaldt og surt...

Så vent gjerne litt lenger med å reise, da blir d MYE koseligere, spes. m tanke på å spise utendørs, vandre rundt osv. Husker veldig godt at jeg frøs mye...

Amsterdam er en kul by, og Red Light District er IKKE farlig på kveldstid som NOEN kan tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...