AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #1 Del Skrevet 31. oktober 2022 Har tatt den mange år i tenårene, men etterhvert som jeg begynte å nøste mer opp i ting har det kommet frem at jeg ikke har ADHD, men relasjons traumer og PMDD. Har likevel en del utfordringer i livet og legen har "prakket" på meg medisinen. De funker. Likevel ønsker jeg ikke fortsette å gå på de for alltid. Anonymkode: 1455e...f8f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kira87 Skrevet 31. oktober 2022 #2 Del Skrevet 31. oktober 2022 Det var rart at legen "prakket" på deg concerta hvis du har pmdd, da det er godt kjent at sentralstimulerende kan forverre pms. Men bra at det funker. 😊 Jeg er selv 35 år og har startet opp på concerta igjen etter noen års opphold, og for meg virker det bedre den andre gangen jeg går på de. Har mere ro og klarer å holde fokus, men er fortsatt mye trøtt og har fortsatt "startvansker", altså vanskelig med å komme igang med ting. Kjenner også til folk i 40-årsalderen som går på det. Det var sikkert ikke et godt svar på hvor lenge man kan gå på de, men er det ikke greit å ta en dag av gangen, og heller slutte når og hvis det føles naturlig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #3 Del Skrevet 31. oktober 2022 kira87 skrev (1 time siden): Det var rart at legen "prakket" på deg concerta hvis du har pmdd, da det er godt kjent at sentralstimulerende kan forverre pms. Men bra at det funker. 😊 Jeg er selv 35 år og har startet opp på concerta igjen etter noen års opphold, og for meg virker det bedre den andre gangen jeg går på de. Har mere ro og klarer å holde fokus, men er fortsatt mye trøtt og har fortsatt "startvansker", altså vanskelig med å komme igang med ting. Kjenner også til folk i 40-årsalderen som går på det. Det var sikkert ikke et godt svar på hvor lenge man kan gå på de, men er det ikke greit å ta en dag av gangen, og heller slutte når og hvis det føles naturlig? Er det sant??? Pmdd kom ved oppstart av Aduvanz. Jeg trodde det var pga. corona/vaksinen. Jeg begynte derfor med concerta,men likevel pmdd. Har SSRI og en haug helsekost for pmdd. Hjelpes. Anonymkode: 1455e...f8f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #4 Del Skrevet 31. oktober 2022 kira87 skrev (1 time siden): Det var rart at legen "prakket" på deg concerta hvis du har pmdd, da det er godt kjent at sentralstimulerende kan forverre pms. Men bra at det funker. 😊 Jeg er selv 35 år og har startet opp på concerta igjen etter noen års opphold, og for meg virker det bedre den andre gangen jeg går på de. Har mere ro og klarer å holde fokus, men er fortsatt mye trøtt og har fortsatt "startvansker", altså vanskelig med å komme igang med ting. Kjenner også til folk i 40-årsalderen som går på det. Det var sikkert ikke et godt svar på hvor lenge man kan gå på de, men er det ikke greit å ta en dag av gangen, og heller slutte når og hvis det føles naturlig? Men mange med pmdd må jo øke sin adhd medisin dose ved pms?? Anonymkode: 1455e...f8f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kira87 Skrevet 31. oktober 2022 #5 Del Skrevet 31. oktober 2022 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Er det sant??? Pmdd kom ved oppstart av Aduvanz. Jeg trodde det var pga. corona/vaksinen. Jeg begynte derfor med concerta,men likevel pmdd. Har SSRI og en haug helsekost for pmdd. Hjelpes. Anonymkode: 1455e...f8f Det var nok en overdrivelse fra min side å kalle det godt kjent, jeg beklager det. Det ble forverret for meg tidligere i hvert fall. Mener også å ha lest på forumet her bla. at flere får høyere symptomer på pms ved medisinering. Men det kan hende jeg tar feil. 🤷♀️ Hvis det funker for deg, så trenger du jo ikke tenke så mye over det. Hvis du ikke har ønsket effekt bør du ta opp økning av dose med legen din. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crazydoglady Skrevet 31. oktober 2022 #6 Del Skrevet 31. oktober 2022 (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har tatt den mange år i tenårene, men etterhvert som jeg begynte å nøste mer opp i ting har det kommet frem at jeg ikke har ADHD, men relasjons traumer og PMDD. Har likevel en del utfordringer i livet og legen har "prakket" på meg medisinen. De funker. Likevel ønsker jeg ikke fortsette å gå på de for alltid. Anonymkode: 1455e...f8f Det har vell ikke så mye med medisinen å gjøre da. Om du vil slutte så er det vell bare å slutte. Og da står du igjen med å enten ha det som du har det, eller prøve å finne en annen løsning som kan hjelpe. Men så farlig er jo ikke disse medisinene så viss man har funnet noe som virker så er vell det fint? Jeg ville ha benyttet meg av det iallefall så lenge det virker å hjelper meg. Evt mens man jobber mot en alternativ løsning. Har gått på concerta selv, men byttet til en annen type ettersom de ikke ga helt ønsket virkning for min del. 😊er det pga bivirkninger du ønsker å avslutte medisinen så kan det også være ett alternativ å prøve en annen type til man finner en som virker og ikke gir bivirkninger Endret 31. oktober 2022 av Crazydoglady Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #7 Del Skrevet 31. oktober 2022 kira87 skrev (4 timer siden): Det var nok en overdrivelse fra min side å kalle det godt kjent, jeg beklager det. Det ble forverret for meg tidligere i hvert fall. Mener også å ha lest på forumet her bla. at flere får høyere symptomer på pms ved medisinering. Men det kan hende jeg tar feil. 🤷♀️ Hvis det funker for deg, så trenger du jo ikke tenke så mye over det. Hvis du ikke har ønsket effekt bør du ta opp økning av dose med legen din. Men er etter adhd medisin jeg fikk pmdd. Anonymkode: 1455e...f8f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #8 Del Skrevet 1. november 2022 Noen med flere erfaringer? Anonymkode: 1455e...f8f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå