Gå til innhold

Mobbet for hårfargen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hele oppveksten fikk jeg negative kommenterer fordi jeg har rødt hår. 
Stygge Rødhåra fregnetryne var ofte det jeg fikk høre. 
Som voksen farger jeg håret mitt og bruker mye foundationen til å dekke over fregnene mine. Bare noen nevner rødt hår på andre knyter deg seg i magen, og jeg føler skam. 
Faen så unødvendig å kalle folk på den måten. 
Alltid da jeg var lita om møtte nye mennesker, altså voksne- så var det håret det første som ble kommentert. De tok til og med bilde av håret mitt. 
ble kalt Pippi langstrømpe. 
Min støtte frykt var at mine barn skulle få rødt hår, redd for at de skulle gå gjennom samme kommentar og mobbing helvete som meg. 
men de ble blond 

 

Anonymkode: 5cca0...e42

  • Liker 1
  • Hjerte 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Utrolig synd at idioter har fått ødelegge for deg. Rødt hår er NYDELIG og rødt hår og fregner er også NYDELIG.

Har en datter med rødt hår. Hun har heldigvis aldri blitt mobbet for det, men får heller kommentarer om hvor flotte røde krøller hun har.

Anonymkode: dccf7...7cb

  • Liker 11
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje på tide å eie ditt eget hår tenker jeg, og svare på tiltale om noen kommer med kommentarer som "ja er det ikke flott?" og stirre de i senk rett og slett. Rødt hår er noe av det fineste man kan ha naturlig sammen med naturlig grått uansett alder..

  • Liker 3
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rødt hår her og - fikk noen kommentarer som Pippi og en periode var jeg Anne fra Bjørkely. Aldri følt skam på det og well  mine barn fikk rødt hår. Alltid noen som må finne et eller annet å kommentere på . Er det ikke håret så er det noe annet. 

  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er så trist, siden rødt hår er så vakkert 🧡 Jeg farga faktisk håret mitt rødt i flere år, og ønsket at jeg hadde det naturlig 😊

Jeg har også slitt med komplekser med hårfargen min, etter noen på barneskolen sa "du har grått hår!!" (Har såkalt kommuneblondt) og farget det i mange år. Det er langt ifra like ille som det du ble utsatt for da :(💔

For 3-4 år siden så gikk det opp for meg at jeg ikke husker min egen naturlige hårfarge, og bestemte meg for å spare ut. Det har jeg ikke angret på, og elsker faktisk min egen hårfarge nå! :)

Håper du klarer å komme over de stygge kommentarene, og som andre her skriver - tar tilbake hårfargen din, og klarer å se skjønnheten i det 🧡

 

Anonymkode: dc733...ec9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få frem rødfargen og slutt å sminke birt fregnene. Rødt hår og fregner har vært en trend en god stund nå allerede 😊

Anonymkode: 4c964...73d

  • Liker 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og jeg ble mobbet for å være tynn 

Folk er duste 

Anonymkode: fe835...254

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Utrolig synd at idioter har fått ødelegge for deg. Rødt hår er NYDELIG og rødt hår og fregner er også NYDELIG.

Har en datter med rødt hår. Hun har heldigvis aldri blitt mobbet for det, men får heller kommentarer om hvor flotte røde krøller hun har.

Anonymkode: dccf7...7cb

Enig med denne kommentaren her. Synes at rødt hår er nydelig,det samme med fregner. Håpet at min yngste skulle arve broren min og få rødt hår men han ble lys. Mobbing kommer hjemmefra og det er der vi foreldre må være flinkere med hva vi formidler til våre barn. Når eldste min begynte på skolen og det var noen som hadde briller,noen var litt mørkere eller hva som helst en kunne bli mobbet på så kunne jeg kommentere: men så kule brillene var til Magnus,eller så fin hudfarge hadde Kristian etc. Heldigvis ser det ut som at de andre foreldre tenkte det samme og vi har ingen mobbing på klassetrinnet. Vi må være mer rause med hverandre.

Anonymkode: 3107c...b2f

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å rødt hår er det fineste jeg vet!

Hilsen Askeblondine (altså kommunebrun)

Anonymkode: ad7b6...dd3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hele oppveksten fikk jeg negative kommenterer fordi jeg har rødt hår. 
Stygge Rødhåra fregnetryne var ofte det jeg fikk høre. 
Som voksen farger jeg håret mitt og bruker mye foundationen til å dekke over fregnene mine. Bare noen nevner rødt hår på andre knyter deg seg i magen, og jeg føler skam. 
Faen så unødvendig å kalle folk på den måten. 
Alltid da jeg var lita om møtte nye mennesker, altså voksne- så var det håret det første som ble kommentert. De tok til og med bilde av håret mitt. 
ble kalt Pippi langstrømpe. 
Min støtte frykt var at mine barn skulle få rødt hår, redd for at de skulle gå gjennom samme kommentar og mobbing helvete som meg. 
men de ble blond 

 

Anonymkode: 5cca0...e42

Jeg ble mobbet for mitt røde+fregner i hele barndommen. Har blitt kalt  for det meste.

Når jeg ble tenåring så var det jeg som fikk mest komplimenter for håret, og spørsmål om jeg hadde rødt gullhår mellom beina også. Gutta spurte vennindene mine om det, men også meg direkte.

De som ikke har rødt hår er ofte misunnelige, og mange forsøker å farge det rødt, men det ser kunstig ut. 

Vi tilhører 5% av befolkningen. 

Fregner er så populært nå at folk maler dem på seg. 

Ei ditt hår, dine fregner, og din kropp. 

Rødt hår assosieres med litt rampete og ekstra kåte.

Vær stolt😁 

Anonymkode: 321a9...061

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mobbing er mye rart, men kan noen forklare hvordan det er mulig å erte noen ved å kalle henne Pippi Langstrømpe? Jeg hadde også en rødhåra jente i klassen som ble kalt Pippi, men jeg skjønte aldri den. Pippi er supersterk, hun har sitt eget hus, sin egen hest og sin egen ape. Hun er også rik fordi faren er en sjørøverkonge. Blir som å mobbe noen fordi de ser ut som Supermann. 

Unger er vel bare dumme men det gir ikke mening.

Anonymkode: 6ef2e...cd8

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som kommer med kallenavn som «Pippi langstrømpe» på bakgrunn av håret ditt, har lavere intelligens. 
Selv ble jeg også kaldt en del rart i tenårene. Bl.a «bigfoot», «weed» og «eiffel tower».. fordi jeg er høy.
Fikk ikke anledning til å kalle noe tilbake siden mobberne somregel satt i bil og ropte ut vinduet osv. Men den ene av de hadde passet fint til kallenavnet «flatface».. Jeg har opplevd barn løpe etter meg på kjøpesenter og rope «hvor høy er du?» og når folk møtte meg var det første de måtte kommentere hvor høy jeg var og spørre hva høyden min er. Og noe som gikk i reprise hele forbanna tiden var å stille seg ved siden av meg for det var såååååå viktig for dem å vite om jeg var 1 cm høyere eller ikke. Både kvinner og menn. Men med menn var det litt morsomt…. For de løy seg alltid høyere. Jeg visste at jeg var nøyaktig 182, men mennene var vrange på at de var 185. LOL! 185 var de isåfall IKKE! Mulig 180 eller 179… når jeg sa det så sa de at jeg måtte ha tatt veldig feil mål og jeg «må være 190».

Endret av Avstand
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og her driver mange av oss å farge håret rødt fordi det er så pen farge !!!

Anonymkode: 36d3f...5ab

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rødt hår her også, men gyllen hud og mørke øyne. Folk tror jeg bruker selftan året rundt! Fordi rødt hår og brun hud for dem ikke er mulig. ‘Du MÅ jo bruke selftan med det håret’. 
Nå gir jeg litt blaffen, men det er utrolig hva folk skal bry seg med. 

Anonymkode: aaa0b...57e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leit å høre at du ble mobbet, TS! Barn kan være fæle!

Men nå - i alle fall blant voksne - så synes jeg at rødt hår er det mest populære! Synes «alle» synes det er utrolig nydelig, og mange trekker fram at de skulle ønske de var rødhårede. Og fregner er jo så populært at mange tegner det på! Så jeg håper du kan finne stolthet med håret ditt etterhvert - vit at det er mange som er misunnelig på deg, meg selv inkludert! 

Anonymkode: fc8fb...4e6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Rødt hår her også, men gyllen hud og mørke øyne. Folk tror jeg bruker selftan året rundt! Fordi rødt hår og brun hud for dem ikke er mulig. ‘Du MÅ jo bruke selftan med det håret’. 
Nå gir jeg litt blaffen, men det er utrolig hva folk skal bry seg med. 

Anonymkode: aaa0b...57e

Høres ut som du er utrolig pen 

Anonymkode: 5cca0...e42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Synes rødt hår og fregner er helt nydelig! Misunnet alltid andre jenter som hadde rødt hår og fregner, ville heller ha det enn å være blond. 

Anonymkode: de74f...6b0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rødt hår og fregner er noe av det fineste jeg vet😍 Hadde ei bestevenninne på barneskolen som hadde det, jeg var så sjalu. Hun hadde tykkt, krøllet rødt hår😍

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. 
tusen takk for det. 
men det er noe med at en blir innprentet fra barndommen at fregnetryne er stygt. 
En i klassen min sa en gang; hvis jeg får et barn med rødt hår skal jeg adoptere det bort. På 90 tallet var rødt hår det styggeste du kunne ha. 
Jeg fikk også kommenterer fordi jeg var tynn, men jeg var jo bare tynn.. jeg følte meg barnslig fordi jeg var tynn, og såg opp til de jentene som hadde litt mer kjøtt på beina, de såg mer voksen ut. 

Anonymkode: 5cca0...e42

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mobbing fra barndommen sitter dessverre ofte i lenge etterpå. Håper du kan få til å være glad i ditt eget utseende, og være trygg på at fargene dine er nydelige; vi er mange ikke-rødhårete som synes det.

P.S. Det finnes et gammelt irsk eventyr om en rødhåret prinsesse. En dag er det en stygg liten gnom som roper hånlige ord etter henne, om at håret hennes er merkelig og stygt. Prinsessen blir veldig lei seg, samme hvor mye andre trøster henne hjelper det ikke stort: gnomen dukker stadig opp og roper stygge ord, andre begynner også å tenke at kanskje er det noe galt med håret hennes; prinsessen blir mer og mer ulykkelig og holder på å visne bort.

Alvedronningen får høre om dette, og kommer til slottet på besøk. Alle kan se at hun har det rødeste håret man kan tenke seg, og hun gjør det klart at prinsessens røde hår er en gave fra henne, alvedronningen; fargen er et tegn på at prinsessen har alvedronningens gunst, og om noen plager prinsessen igjen blir det verst for dem!

Prinsessen blir glad igjen, og stolt av den sjeldne gaven som håret hennes er.

Anonymkode: dfefe...7cd

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...