Gå til innhold

Må man elske ALT ved barnet

Anbefalte innlegg

Gjest Gamle Alex
Skrevet

Det virker som det er litt tabu og si æsj til de " naturlige" tingene som følger ved barn/babyer

Men jeg beklager, men

Jeg synes ikke alle babyer er søte

Jeg synes ikke fødsler er helt fantasisk

Jeg liker ikke blød , bæsj, spy, gøgge, fosterfett etc.

Jeg har to barn

Betyr detr at jeg ikke er glad i barn det da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, man må ikke elske alt, hverken med egne eller andres barn.

Ikke alle forstår dette. Virker som at mange mener at man må like ALT som har med barn å gjøre, ellers misliker man selve barnet.

Skrevet

Det er måten det blir sagt på, for en ting er om du sier æsj, en annen ting om du sier æææææææææææææssssssssssjjjjjjjjjjjjjjjjjjj! Skjønner?

Skrevet
Det er måten det blir sagt på, for en ting er om du sier æsj, en annen ting om du sier æææææææææææææssssssssssjjjjjjjjjjjjjjjjjjj! Skjønner?

Nei, det skjønner jeg ikke.

Jeg kjenner folk som brekker seg av oppkast, snørr og bæsjebleier. Men de er da ikke mindre glad i barna sine av den grunn.

Gjest Gamle Alex
Skrevet

Når nr 1 kom ut og alt det som hørte med , sa jeg faktisk ææææææææææssssssssssssssssssjjjjjjjjj :ler:

Skrevet

Enig, blod og spy og sånt er æsj også om det kommer fra egne barn - men det er ikke fullt så ekkelt å bli siklet ned av sitt eget barn som det ville vært om det hadde vært et barn jeg ikke kjente :)

Skrevet

Jeg har klart å bytte bleie på mine egne uten å brekke meg, men sliter med å bytte på andres barn. Spy lukter like vondt uansett hvem det kommer fra :ler:

Skrevet

Jeg har aldri klart å drikke fra samme glass eller flaske som min datter, og nå er hun 13 år!

Min samboer som ikke er hennes far klarer det, mens jeg får brekninger ved tanken. Er jo ikke mindre glad i henne av den grunn....

Skrevet

Nei man må ikke like alt med barna sine. Min er handikappet og jeg elsker han som de andre barna, men jeg liker selvsagt ikke at han fortsatt må skiftes bleier på i en alder av 7 år. Selvsagt hadde det vært bedre for oss alle om han var tørr. Og minste gutten på 3 år har falsk krupp og jeg kan si at han ikke står høyt i kurs her i huset når problemet er på sitt værste selv om vi vet at han naturligvis ikke kan noe for dette. Det er lov å tenke og ønske seg at barna sine hadde vært litt annerledes.

Skrevet
Jeg har klart å bytte bleie på mine egne uten å brekke meg, men sliter med å bytte på andres barn. Spy lukter like vondt uansett hvem det kommer fra :ler:

Jeg har full forståelse for at avlastningspersoner som skifter bæsjebleier på min handikappede 7 åring, brekker seg og syntes dette er ekkelt. Det hender det jo vi gjør selv også.
Skrevet

Tja, jeg syns ikke å skifte bleie, tørke spy eller snørr er så ekkelt med sønnen min, men jeg liker han ikke så godt når han er mye sint og sur.

Skrevet

Å ikke like alt som følger med barna betyr selvfølgelig ikke at man ikke elsker barnet sitt. Har aldri vært noen stor fan av bæsjebleier jeg heller, og jeg har 3 barn og elsker alle sammen :)

Skrevet

Jeg har ikke sett på det som ekkelt å skifte bæsjebleier og sånt på mine egne barn, heller ikke andres barn om de står meg veldig nær. Men kanskje en grunn til at mine sluttet med bleie da de var 2,5 og 2 år. De lærte seg også tidlig å gå på do å kaste opp :sjenert:

Men jeg elsker de av hele mitt hjerte altså!

Gjest LoisLane
Skrevet

Her er jeg ganske ego-sentrert. Synes mine barn har de vært de vakreste babyer EVER, men kan styre meg for de fleste andre sine. Fødslene mine var flotte opplevelser, men å se andres på tv er ekkelt. Tørke bæsj, spy og snørr på egne unger går greit (etter en tøff tilvenningsperiode!), men på andres barn er det ææææææææsj!

Skrevet

Har ingen problemer med oppkast, bleieskift osv på egne barn. Ikke på andres heller.

Men bortskjemte, grinete barn kan gjøre meg irritert, uten at jeg legger skylda på barnet.

Skrevet

Trodde dette skulle bli en slik tråd jeg hadde for et års tid siden eller så, hvor jeg spurte om man automatisk mente sitt eget barn var det peneste; om foreldre f.eks. ikke evner å se det dersom barnet er mindre pent... ;) Men DEN tror jeg vi skal la ligge ;)

Skrevet

Det er ikke alt ved barna sine man kan elske, men selve barnet er dypt elsket alikevel. Jeg brakk meg stort de første gangene jeg skiftet bleier, men det ble en vanesak etterhvert. Jobber med barn, og har skiftet utallige bleier, tørket masse snørr og vasket masse oppkast. Synes det er en forferdelig del av jobben, men jeg er ikke mindre glad i ungene av den grunn. Man kan ikke like alt heller..

Gjest Miloine
Skrevet (endret)

Jeg brekker mag av å se andres unger pille seg i nesa og ete det opp.

Dette lærte jeg sønnen min veeeldig tidlig at det var ÆSJ og bærsjen til nesa!

Han gjordet det ikke, og blir selv kvalm av å se andre unger gjøre det.

Brakk meg aldri da jeg skiftet bleie på min egen sønn, men gjordet/gjør det når jeg måtte /må skifte på andres unger.

Sønnen min gikk en gang uten bleie(1 år), bærsja på gulvet, tok bæsjen i munnen og spiste det!

DA BRAKK JEG MEG, og mere enn det! :eeeh:

Endret av Miloine
Skrevet

I værste trass perioder kunne jeg ha gitt vekk barna mine... Lurer på ka vi egentlig tenkte på når vi trodde at det å få barn var det beste på jord. Hender av og til jeg angrer og tenker tilbake på at vi hadde det veldig fint for fem år siden.

Dette er bare i øyeblikk, ellers er jeg veldig fornøyd og ville ikke vært uten for alt på jord.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...