Gå til innhold

Avlyse vennemiddag


Gjest Melk

Anbefalte innlegg

Hvis dere i langre tid har planlagt en vennemiddag alle ser frem til og gleder seg til... Alle er venner og det er ingen intern krangling. Hva skal til for at dere avlyser den?

Er det ok med forhold som:

-invitert til noen dere heller vil til, som dere veldig sjelden ser?

-dere har fått billetter til favorittband med backstagepass?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis man arrangerer middagen, slik at planene går i vasken for de andre også? Da hadde det skullet mye til . Kanskje konsert kunne vært en plausibel grunn, men da måtte det nesten vært et desidert favorittband det gjaldt...

Hvis jeg var gjest... Jeg ville vel trolig sagt nei til andre, i hvert fall hvis vennemiddagen var en sjelden begivenhet. Selv om det er folk man treffer sjelden man plutselig får en invitasjon til, kan man kanskje få til å møte dem en annen dag likevel. Jeg pleier å holde den første avtalen som blir gjort... Skulle jeg avlyst ville jeg tenkt over om arrangøren "har grunn til" å føle seg skuffet. Selv ville jeg blitt irritert hvis gjestene har gitt inntrykk av at de skal komme, for så å avlyse (i siste liten) av alle slags grunner.

Jeg har selv venninner som kan avlyse en avtale (besøk når en av oss bor langt unna o.l) helt på tampen og uten å ha bedre grunner enn at "de ikke orket likevel" eller hadde mer lyst til å "se kjæresten". Sånt sliter på vennskapet, for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

Jeg har egentlig et prinsipp om at man ikke avlyser noe for noe annet.

(Men jeg blir ikke såret hvis mine venner avlyser noe vi kan gjøre når som helst hvis det dukker opp en "once in a lifetime- sjangse for dem til noe..)

Meeen:

...hvis favorittbandet mitt spilte og jeg fikk backstagepass :sjenert: da hadde jeg droppet vennemiddag, og siden det var snakk om venner, ville de gledet seg på mine vegne! (ville droppet middagen uten backstagepass også).

........hvis det var snakk om en invitasjon til noen andre, ville jeg regnet med at de sikkert ba meg igjen hvis det var interessant for de å ha besøk av meg! :icon_lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selv ville jeg nok blitt skuffet dersom vi var en gjeng gode venner som lenge hadde planlagt en sammenkomst som alle var enige om og alle visste nøyaktig dagen på, også trakk noen seg fordi de fikk noen andre de heller ville møte.

selv om de andre var mennesker de så sjeldnere, rett og slett fordi en avtale er en avtale. (om det har vært en avtale)

og om ett favorittband kom til byen, så er vel ikke det noen man plutselig får greie på, så om det kom ett band til byen som man virkelig digget og dermed forsøkte å få tak i billetter også lyktes, så ville jeg sagt ifra om det med en gang jeg visste at bandet skulle komme, ikke først når jeg evt hadde fått tak i billetter.

har man derimot vunnet eller fått (gave) billetter til en konsert man virkelig ville på men ikke hadde trodd man kom seg på og derfor likevel holdt på vennetreffet, så ville jeg dratt på konserten, og jeg ville heller ikke reagert negativt om det var slik det hadde skjedd med andre.

men personlig synes jeg det er viktig å holde avtaler, og det skal mye til før jeg avbryter, og jeg kan vel innrømme at jeg blir skuffet over folk som avlyser helt i siste liten uten annen grunn en at de hadde lyst til å gjøre noe annet istedenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det var noe veeeldig spesielt (som konsert med favorittbandet) så hadde jeg nok droppet vennemiddagen. Men å droppe en lenge planlagt vennemiddag men noen venner for å gjøre noe med noen andre venner - nei, det hadde jeg ikke gjort.

Har en sagt ja til å komme et sted så må en stå for det, selv om det skulle dukke opp noe mer interessant senere. (unntakene er "once in a lifetime"-ting)

Vi har invirt 5 vennerpar på middagsbesøk/fest i romjulen. Alle har sagt ja, men om noen skulle trekke seg i siste liten for å gå på en annen fest blir jeg mektig irritert. Det må skje noe veldig spesielt (evt at en blir blir syk eller noe) for at synes det er greit å avlyse en vennemiddag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier meg 100% enig med Titta, jeg. Man kan avlyse for helt spesielle ting, men ikke fordi det plutselig dukker opp en fest/sammenkomst som man har mer lyst til å gå på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sier meg 100% enig med Titta, jeg. Man kan avlyse for helt spesielle ting, men ikke fordi det plutselig dukker opp en fest/sammenkomst som man har mer lyst til å gå på.

Jepp, enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier meg 100% enig med Titta, jeg. Man kan avlyse for helt spesielle ting, men ikke fordi det plutselig dukker opp en fest/sammenkomst som man har mer lyst til å gå på.

Enig.

Har forresten selv opplevd noe slikt jeg så på som utrolig frekt. Det var sommeren da vi var ferdig med videregående og vi var en venninnegjeng som nå skulle dra hvert til vårt. Noen skulle bli igjen i hjembyen, noen til andre byer i Norge og noen til utlandet. Vi hadde arrangert en avskjedsmiddag på restaurant. Den ene avlyste (vel vitende om at hun ikke ville kunne se oss igjen på minst ett år). Grunnen? Jo, hun hadde nettopp vært på ferie. Mens hun var på ferie hadde hun stilt inn alle videospillerene til å ta opp Glamour. Og nå hadde hun ikke flere ledige kassetter igjen og måtte rett og slett være hjemme og se på Glamour-opptak siden det til stadighet kom nye episoder. Trenger vel ikke si at vi ikke har kontakt med henne mer? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig i at det er viktig å holde avtaler. Har heldigvis forholdsvis rent rulleblad der.

Nå gjelder ikke denne saken akkurat slike tilfeller jeg her har skissert, men forholdet kan nok likne på konsert-eksemplet. Og det er kun 2 par inivtert det gjelder, som vi ser med jevne mellomrom.

Vi har gledet oss så innmari til middagen, men nå har altså en slags once in a lifetime-hendelse dukket opp... Har ikke med meg å gjøre, så jeg slipper å foreta vurderingen, og det er jeg glad for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et vennepar som som oftest sier ja når de blir bedt med på ting, og så avlyser de heller dagen det skal skje om de heller finner noe bedre å gjøre eller de finner ut at de ikke føler for å gjøre noe.

Jeg har gitt opp å be dem med på flere ting, for gleden over de gangene vi faktisk treffes gjør ikke opp for hvor ille det føles når de ikke gidder :tristbla:

Men sånne once-in-a-lifetime-greier har jeg stor forståelse for :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder avtaler - og forventer at andre gjør det samme.

Men dukker det opp en "once in a lifetime"-greie - ville jeg nok avlyse - akkurat som jeg ikke ville ha noen problemer med at de andre avlyste. Jeg ville nok glede meg på deres vegne - og forventet at de gledet seg på mine.

Gode venner har forståelse - og er litt fleksible når noe helt spesielt skjer - men å avlyse fordi det dukker opp en fest som er mer fristende osv er ikke akseptebelt - og det viser meg hvordan de ser på vennskapet - og er vel heller ikke det jeg kaller gode venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...