Gå til innhold

Helbredelse ved bønn


Midnattsol

Anbefalte innlegg

Nei, jeg så ikke holmgang. Jeg er ikke så religiøs at jeg tror på helbrdelse ved bønn. Man kan jo selvsagt føle seg bedre, kanskje hente noen ekstra krefter så man orker og kjempe videre mot sykdom. men at f eks den bønnen helbreder bedre enn den, det tror jeg ikke.

Da tror jeg nesten mer på healing, det er sikkert mange som driver med humbug, men at noen har noe ekstra der er godt mulig. ellers så kan jo troen på noe virker, hjelpe i seg selv. tror ikke at healkng fjerner kreft og sånn, men kanskje kan hjelpe på mindre plager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

viss d virkelig er så mange mennesker som blir helbredet, blinde som kan se, døve som kan høre, stumme som kan snakke, mennesker med dødsdom som plutselig blir friske.... hvorfor hører vi ikke mere om d, hvorfor er ikke dette verdens sensasjoner... herlighet... en som er blind... viss den personen fikk synet tilbake burde jo hele verden få vite d...eller?

De som snakker mye om helbredelse, og som blir fortalt om mennesker som er blitt helbredet er ofte mennesker i fra menigheter som livets ord ( pinsemenigheter generellt), ol.

D er ikke oss "vanlige" ikke menighetstilhøende som blir fortalt d....

er ikke d litt rart???

jeg for eks har aldri, aldri hørt om noen som virkelig har blitt helbredet i d vanlige liv... men min sviger mor snakker stadig om alle de i menigheten hennes og rundt omkring i lignende menigheter som blir helbredet, skikkelige ting som folk som sitter i rullestol å lignende....

jeg må si at jeg ikke tror på d, kynisk kanskje ettersom jeg tror på gud, men jeg tror ikke at gud favoriserer menneker, at noen skal få leve! ( av en eller annen grunn er d alltid de i menighetene som blir helbredet)

D er jo ikke helbreding i stats kirken for eks., den katolske kirken ol. ikke i vår tid værtfall....

kom med dokumentasjoner, og ikke en liten forsvarløs gutt på tv...

få leger til å dokumenter disse hendelsene, da skal jeg være med... d akn da ikke være så vanskelig viss d er sant...

men som sagt ikke undervurder kroppens og psykens evne til å lege seg selv!!!!

hjernen kan "lure" kroppen til å tro hva som helst....

hilsen ei som tror på en gud, men som ikke er personlig kristen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men hva med placebo effekten når det gjelder folk som IKKE tror, små barn og dyr????????

og hva med legemiddel-industrien som tjener milliarder på spinndyre medisiner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror på Placebo-effekten. Hvis du tror hardt på noe så kan du faktisk få det til å skje. En person som kanskje har hatt kreft i mange år uten å vite det, kan føle seg i god form, helt til han får vite om sykdommen. Da går det ikke lang tid før han dør. Jeg tror at psyken spiller inn der. Da forbereder han seg på å dø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...