sommermor Skrevet 31. oktober 2022 #21 Skrevet 31. oktober 2022 Her er møblene tatt inn og hagen er ryddet for småting. Det ble gjort før den siste stormen. Men en sommerplante står igjen ute, den blir tatt inn når det blir kaldere. Jeg har raket plenen, alle bladene fra hekken er ikke ramlet av ennå.
skrue Skrevet 19. november 2022 #22 Skrevet 19. november 2022 Men nå, nest siste helg i november tar jeg de siste tingene. Bare småtteri og det er greit da temp ligger rundt null grader. Henger også opp endel julelys denne helgen for å slippe å gjøre det når det potensielt er kaldere eller ugunstig vær.
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #23 Skrevet 19. november 2022 Håper det. Her er det snø. Anonymkode: cedd9...db1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #24 Skrevet 19. november 2022 Bombasi skrev (På 30.10.2022 den 21.45): Javisst. Hekkene og buskene er trimmet, vannforsyning stoppet og tømt, og alt er tatt inn. Har vært vinterklar i en måned allerede Trikset er å klippe buskene som skal klippes FØR løvet faller, slik at du slipper å rake. Nå er det full fokus mot jul! 😄 Betyr det at man ikke må rake plenen? Kan løvet bare ligge til våren? Anonymkode: 69b75...811
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #25 Skrevet 19. november 2022 Raking av løv? Hvorfor raker folk løv? Jeg tar bare inn ting og det er det. Anonymkode: 1cafe...d0d 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #26 Skrevet 19. november 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Betyr det at man ikke må rake plenen? Kan løvet bare ligge til våren? Anonymkode: 69b75...811 Hvorfor skulle ikke løvet kunne ligge? Anonymkode: 1cafe...d0d
klarinetta Skrevet 19. november 2022 #27 Skrevet 19. november 2022 Ja. Ikke alltid vi klarer det, har stor hage med mange trær, mye løv og døde vekster. Men i år klarte vi det.
Leo Skrevet 19. november 2022 #28 Skrevet 19. november 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Betyr det at man ikke må rake plenen? Kan løvet bare ligge til våren? Anonymkode: 69b75...811 Nei, man må ikke rake løv. Hvis man har trær som gir store mengder som blir liggende som et tykt teppe på gresset, og derfor ikke rekker å råtne i løpet av vinteren, kan man kjøre over en gang eller to med gressklipperen slik at løvet blir knust. Vi har f.eks. en godt voksen lindehekk som gir en stripe med et 10 - 20 cm. tykt lag med store, seige blader, men vi raker ikke. Når løvet blir knust faller det ned mellom gresstråene i plenen, råtner og blir jord. Hvis det blåser slik at det samler seg mye løv på grusganger etc. eller oppe på terrassen fjerner jeg også mest mulig av dette siden jeg ikke vil ha løv som blir til jord på noen av disse stedene. Løv i takrennen bør absolutt også fjernes. Men altså ingen raking. 1
Gjest Bombasi Skrevet 19. november 2022 #29 Skrevet 19. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Betyr det at man ikke må rake plenen? Kan løvet bare ligge til våren? Anonymkode: 69b75...811 Du må strengt tatt ingenting. Jeg bruker egentlig ikke rake særlig, kun akkurat der det er aller verst. Men etter at jeg startet å trimme hekker og busker på høsten før løvet faller istedenfor våren slik jeg brukte, så har jeg sluttet helt med å rake. For der er nesten ingenting å rake.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå