AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #1 Skrevet 30. oktober 2022 Fredag arrangerte jeg halloween fest hos meg! Jeg inviterte ganske mange, og felles venner av andre venner. Rundt 10-20 stk. Vi startet med en drikkelek, jeg drakk ganske sakte. Litt vin på 13%, etter 4 glass. Begynner jeg å bli søvnig, jeg begynner å drikke vann.... men det går fortsatt ikke over, jeg begynner å drikke energy drikke i. Jeg føler meg ganske dårlig, begynner å se stjerner, klarer å prate halvveis. Føles ut som at jeg skal falle om. Jeg er nødt til å legge meg i senga, lukker øynene. Jeg føler meg veldig svimmel og kvalm. Jeg spyr hver 10 minutt, og dette veldig mye. Jeg sier til de andre deltakerne at jeg er bekymret, jeg begynner å få hjertebank og spyr i store mengder. Jeg begynner også å gråte, grunnet bekymringen. De gidder ikke å ringe heller legevakten. De mener det går over. en av av mennene på festen som jeg ikke kjenner så godt, begynner å le av dette, nei det er ingenting sier han. Går over. (Jeg er 24 år). Jeg husker små øyeblikk som at jeg går til toalettet for å gå tisse og sminke meg litt, og er på do i 15-16 minutter. Så jeg mistenker i ettertid vedkommende benyttet sjansen til å putte noe oppi drikken min. Jeg merker også at vedkommende (mann) er flere ganger innom toalettet mitt. Jeg hører han ikke tisse eller noe, eller vaske hender, så mistenker han tar noe når han er på toalettet. Men er på toalettet og kommer fort ut igjen.... da begynte jeg Å være sikker på at det er han som har puttet noe oppi drikken min Jeg blir litt bedre etterhver, men spyr i store mengder. Jeg blir kvalm og svimmel. Først etter 3-4 timer går det over, da er jeg ødelagt. Jeg våkner opp med stor angst dagen derpå..... og har ikke kontaktet legevakta heller. Jeg husker småøyeblikk. Men alt går fort, jeg drikker litt vin, og etter 5 min blir jeg akutt dårlig, og selvom jeg drikker vann, så blir jeg enda dårligere. Jeg klarer såvidt å snakke.....jeg legger meg i senga, selvom de andre er der. Hva slags stoff kunne jeg ha fått i meg?? Aldri skjedd meg før, at jeg blir så dårlig Anonymkode: a90e5...2b6 1
kraftwerk Skrevet 30. oktober 2022 #2 Skrevet 30. oktober 2022 (endret) Veldig respektløst av disse "vennene" dine. Her er det tydeligvis flere som vet hva som har skjedd, og det som ble gjort er faktisk så sykt slem, ulovlig og uakseptabelt. Du burde gå igjennom vennelisten din å se å slette en god del, for dette er ikke mennesker du fortjener å ha i livet ditt. Vet ikke hva slags stoff du kan ha fått i deg, dette kan være en reaksjon på så mangt. Endret 30. oktober 2022 av kraftwerk 2 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #3 Skrevet 30. oktober 2022 Det samme skjedde med meg, men i utlandet. Det eneste jeg husker er at jeg våknet naken i en gang på et eller annet hotell. Jeg vet ikke hva som skjedde, ingen jeg reiste med brydde seg. Jeg angrer på at jeg ikke tok kontakt med sykehus for å teste om jeg hadde noe i blodet. Jeg anbefaler deg å ringe legevakten nå og høre om det er mulig å få tatt en test, de kan screene for ulike typer stoffer. Så ville jeg prøvd å kartlegge hvem som var på festen og snakket med dine gode (!) Venner om hvem det kunne vært. Kanskje noen vet hvem det var. Anonymkode: 5edea...2eb 2 2
Sirah Skrevet 30. oktober 2022 #4 Skrevet 30. oktober 2022 Ring en god venninne og kontakt legevakten NÅ TS! Så kan du finne ut om du er blitt dopet eller ikke. Legevakten kan nok råde deg til hva du skal gjøre videre. Stor klem til deg ❤️ 2 2
Thessvaness Skrevet 30. oktober 2022 #5 Skrevet 30. oktober 2022 Åh kjære deg, håper det går bedre med deg. Høres ut som noen puttet dop i drinken din og du reagerte veldig dårlig på det. Tenker det er positive i det negative, at du ble så dårlig slik at du holdt deg delvis våken slik at ingen overgrep seg på deg. Er veldig enig i hva det andre sier her, du bør seriøst kutte ut disse vennene dine som ikke gjorde en dritt når du ble så dårlig. Det er ingen å ha med seg videre. Du skal ha venner som passer på deg. men dessverre så høres det ut som du har blitt dopet, noen ganger kan sporet av dopet være i blodet ditt i opptil 48 timer. pass på deg selv, sender deg gode tanker og klemmer 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #6 Skrevet 30. oktober 2022 Sirah skrev (10 minutter siden): Ring en god venninne og kontakt legevakten NÅ TS! Så kan du finne ut om du er blitt dopet eller ikke. Legevakten kan nok råde deg til hva du skal gjøre videre. Stor klem til deg ❤️ Jeg ringte legevakta. De sa at det var umulig å spore opp stoff etter 48 timer. Men at jeg kan ringe legevaktens sosialtelefon. For å snakke med de om jeg trenger det. Anonymkode: a90e5...2b6
Sirah Skrevet 30. oktober 2022 #7 Skrevet 30. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg ringte legevakta. De sa at det var umulig å spore opp stoff etter 48 timer. Men at jeg kan ringe legevaktens sosialtelefon. For å snakke med de om jeg trenger det. Anonymkode: a90e5...2b6 Men om festen var på fredag er du vel fremdeles innenfor de 48 timene? Ring sosialtelefonen og forhør deg. Håper du finner en løsning!
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #8 Skrevet 30. oktober 2022 Jeg skjønner ikke hva dette skulle kunne være ut fra beskrivelsen. Det høres ikke ut som noe jeg vet hva er. Har du noen flere ting som kan hjelpe til å identifisere hva det eventuelt var? Psykisk påvirkning? Følte du deg slapp eller redd eller hva? Hvis man tar grøsselig mye MDMA kan man nok svime av litt, men det du beskriver høres overhodet ikke ut som det. En annen ting er at det gjør at mange kaster opp, siden det frigjør serotonin som styrer de greiene. Andre kandidater er f.eks. benzo men igjen, ikke noe man blir kvalm av, og det føles egentlig mest ut som en renere alkoholrus der man ikke helt skjønner hvor ruset man er. Det burde gå an å få tatt en blodprøve? Politiet har jo mulighet til å teste for de fleste stoffer, men kanskje legevakt kan gjøre noe der? Uansett er det jo greit å hvite hva det var, om det var noe... Anonymkode: 1643c...c4a 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #9 Skrevet 30. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg skjønner ikke hva dette skulle kunne være ut fra beskrivelsen. Det høres ikke ut som noe jeg vet hva er. Har du noen flere ting som kan hjelpe til å identifisere hva det eventuelt var? Psykisk påvirkning? Følte du deg slapp eller redd eller hva? Hvis man tar grøsselig mye MDMA kan man nok svime av litt, men det du beskriver høres overhodet ikke ut som det. En annen ting er at det gjør at mange kaster opp, siden det frigjør serotonin som styrer de greiene. Andre kandidater er f.eks. benzo men igjen, ikke noe man blir kvalm av, og det føles egentlig mest ut som en renere alkoholrus der man ikke helt skjønner hvor ruset man er. Det burde gå an å få tatt en blodprøve? Politiet har jo mulighet til å teste for de fleste stoffer, men kanskje legevakt kan gjøre noe der? Uansett er det jo greit å hvite hva det var, om det var noe... Anonymkode: 1643c...c4a Nei jeg tåler ganske mye. Nei jeg var jo i godt humør, helt til det skjedde.... nei legevakta mener det er for seint etter 24 timer..... Anonymkode: a90e5...2b6
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #10 Skrevet 30. oktober 2022 Sirah skrev (5 minutter siden): Men om festen var på fredag er du vel fremdeles innenfor de 48 timene? Ring sosialtelefonen og forhør deg. Håper du finner en løsning! Nei, hu sykepleieren sa at etter 24 timer kan man ikke spore opp stoff. Anonymkode: a90e5...2b6
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #11 Skrevet 30. oktober 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg ringte legevakta. De sa at det var umulig å spore opp stoff etter 48 timer. Men at jeg kan ringe legevaktens sosialtelefon. For å snakke med de om jeg trenger det. Anonymkode: a90e5...2b6 Det stemmer ikke helt, mange stoffer (ta f.eks. Sobril) er aktivt lenge, og brytes ned til blant annet diazepam som har veldig lang halveringstid. For mange stoffer stemmer det, og man bør selvfølgelig være så rask som mulig. Hvis man bøtter ned med hundrevis av valium vil man være sterkt beruset+ etter 2-3 dager, så det kan definitiv måles i blodet. Anonymkode: 1643c...c4a 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #12 Skrevet 30. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det stemmer ikke helt, mange stoffer (ta f.eks. Sobril) er aktivt lenge, og brytes ned til blant annet diazepam som har veldig lang halveringstid. For mange stoffer stemmer det, og man bør selvfølgelig være så rask som mulig. Hvis man bøtter ned med hundrevis av valium vil man være sterkt beruset+ etter 2-3 dager, så det kan definitiv måles i blodet. Anonymkode: 1643c...c4a Sirah skrev (6 minutter siden): Men om festen var på fredag er du vel fremdeles innenfor de 48 timene? Ring sosialtelefonen og forhør deg. Håper du finner en løsning! Jeg mente 24 timer, ikke 48 timer..... Anonymkode: a90e5...2b6
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #13 Skrevet 30. oktober 2022 Jeg har bred erfaring med mange forskjellige stoffer, inkludert stoffer som blir brukt til "date rape" (man kan ruse seg på de også). Beskrivelsen din høres ikke ut som noen stoffer jeg kjenner til. Tipper du ble dårlig av en annen grunn. Spist noe du reagerte på, eller dårlig mat, eller magevirus eller lignende og alkoholen forsterket det. Anonymkode: 8abd6...1b8 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #14 Skrevet 30. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei jeg tåler ganske mye. Nei jeg var jo i godt humør, helt til det skjedde.... nei legevakta mener det er for seint etter 24 timer..... Anonymkode: a90e5...2b6 Det er jo ikke sant, en god analyse vil finne det aller meste om du får tatt blodprøve innen 24 timer. Det finnes noen få stoffer med veldig kort halvveringstid, men stoffene de brytes ned til kan måles. Ring til politiet og si at du har kjørt beruset, så er jeg sikker på at de klarer å finne noe Litt spøk, men det går kanskje an å ringe dem og spørre? Anonymkode: 1643c...c4a 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #15 Skrevet 30. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei jeg tåler ganske mye. Nei jeg var jo i godt humør, helt til det skjedde.... nei legevakta mener det er for seint etter 24 timer..... Anonymkode: a90e5...2b6 Det er tøys, benzodiasepiner sitter i lengre enn det. GHB er jeg noe usikker på, men å bare si at man ikke kan finne noe spor av noen stoffer etter 24 timer er nonsens. Anonymkode: 8abd6...1b8 2
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #16 Skrevet 30. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har bred erfaring med mange forskjellige stoffer, inkludert stoffer som blir brukt til "date rape" (man kan ruse seg på de også). Beskrivelsen din høres ikke ut som noen stoffer jeg kjenner til. Tipper du ble dårlig av en annen grunn. Spist noe du reagerte på, eller dårlig mat, eller magevirus eller lignende og alkoholen forsterket det. Anonymkode: 8abd6...1b8 Jeg skrev mye det samme over. Det høres ikke ut som noe jeg kommer på i farten. De man blir kvalm av blir man ikke også sløv av f.eks. Det nærmeste tror jeg er GHB/GBL? Anonymkode: 1643c...c4a
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #17 Skrevet 30. oktober 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg skrev mye det samme over. Det høres ikke ut som noe jeg kommer på i farten. De man blir kvalm av blir man ikke også sløv av f.eks. Det nærmeste tror jeg er GHB/GBL? Anonymkode: 1643c...c4a Tja, man kan jo bli noe kvalm av flere sløvende stoffer, men det er ikke så vanlig, og å bli så akutt spysjuk høres rart ut. Jeg har aldri blitt kvalm på GHB, så vidt jeg kan huske. Skal ikke utelukke det helt, det er umulig for oss å vite om TS har blitt dopet eller ei, men det høres ikke sånn ut for meg. Anonymkode: 8abd6...1b8 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #18 Skrevet 30. oktober 2022 I tillegg så høres det ikke så sannsynlig ut at han karen ville ha prøvd å dope ned TS på hennes egen hjemmefest, fullt av hennes venner rundt. Hvordan skulle han få "tilgang" på TS uten at noen merket det? Igjen, det er ikke umulig, men ingenting ved denne historien får meg til å tenke neddoping. Anonymkode: 8abd6...1b8 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #19 Skrevet 30. oktober 2022 Jeg tror gjerne på at du kan ha blitt dopet da datteren min havnet i omtrent samme situasjon. Hun var på fest, en mann var veldig interessert, men hun var overhodet ikke. Etter noen drinker blir hun dårlig, setter i gang å spy som en gal, og blir etter hvert så dårlig at vaktene ringer oss foreldrene. Vi henter henne og da er hun bevistløs. Ambulansen kommer og ved innkomst sykehus har hun en promille på 1.4. Det vil si at det ikke var alkohol som satte henne i den tilstanden. Dessverre ville ikke sykehuset ta rustester, da ambulansepersonellet mente at det aldri kom inn et enkeltstående tilfelle av doping på en slik fest. Og man kan som kjent ikke tvinge helsepersonell til å teste. Hva du, og hun, ble dopet med kan man jo bare spekulere i, men alle reagerer forskjellig på rusmidler, så at du ikke har en "vanlig" reaksjon på det man normalt sett blir spiket med, betyr ikke at det ikke har skjedd. Ring gjerne det tilbudet du har fått oppgitt. Det vil aldri bli feil å snakke med noen om det som er skjedd. Du kan også legge inn et spørsmål på freak.no. Anonymkode: 5b2d2...d49 2
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #20 Skrevet 30. oktober 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): I tillegg så høres det ikke så sannsynlig ut at han karen ville ha prøvd å dope ned TS på hennes egen hjemmefest, fullt av hennes venner rundt. Hvordan skulle han få "tilgang" på TS uten at noen merket det? Igjen, det er ikke umulig, men ingenting ved denne historien får meg til å tenke neddoping. Anonymkode: 8abd6...1b8 Noen danset og noen var ute, og noen lagder drinker... og ja man blir dopet på hjemmefester også. Og på utsteder. Jeg var på do i 10-15 minutter så han benyttet sjansen Anonymkode: a90e5...2b6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå