Gjest Elastica Skrevet 21. august 2007 #41 Skrevet 21. august 2007 Egyptisk bomull er det eneste som får lov til å komme over dørstokken i vårt hjem.
Lune Skrevet 21. august 2007 #42 Skrevet 21. august 2007 Jeg bruker bare Satin, og ja det er svine dyrt, men aboslutt verdt det. Kjøper som regle når Princess har 50% som er to ganger i året. Egyptisk bomull er også velkommen. Jeg er veldig sær på sengetøy, IKEA er defintiv det verste, så kommer KID.
Gjest Catwoman Skrevet 22. august 2007 #43 Skrevet 22. august 2007 Jeg har to sett med santengsengetøy. Kjøpte de på salg til halvpris engang - opprinelig var de rådyre - ihvertfall i forhold til hva jeg pleier betale for sengetøy. Vi synes det er helt nydleig begge to. Spesielt om sommeren, forid det virker svalende når varmt -men på kalde vinterdager blir det for kaldt for meg. Jeg har ofte tørre hender - men henger aldri fast eller er ekkelt å ta på.
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2007 #44 Skrevet 22. august 2007 Satin og sateng er det samme. Personlig bruker jeg sateng sengetøy i bomull og er veldig fornøyd med dette. Masse sengetøy er altfor stivt og i for dårlig kvalitet etter min mening. Men dreier det seg om Syntetisk sateng ville jeg aldri brukt det. Jeg bruker bare naturmaterialer i min seng. Både Turiform of Høie har dette, samt en rekke utenlandsek leverandører.
ashera Skrevet 23. august 2007 #45 Skrevet 23. august 2007 Og nå spøker det på Kå-å Ge igjen, hei skål!
Gjest Elastica Skrevet 23. august 2007 #46 Skrevet 23. august 2007 Og nå spøker det på Kå-å Ge igjen, hei skål! Ikke mobb den egyptiske bomullen!
Annie Skrevet 23. august 2007 #47 Skrevet 23. august 2007 Min kjære samboer skulle for første gang gjøre et tekstilkjøp til heimen på egenhånd og kom hjem med satengsengetøy. Gleden varte ikke så lenge, det var nemlig helt grusomt å ligge i! For det første var det klamt og ekkelt og for det andre setter det seg fast i en hver tørr liten hudflekk du/dere måtte ha på kroppen (særlig under føttene!) og lager pga det grusomme lyder som skjærer i ørene! Mulig det kan bli bedre dersom man vasker sengetøyet en gang, det har jeg ikke prøvd. Det er min erfaring også. Og det hjalp ikke å vaske det.
Gjest Catwoman Skrevet 23. august 2007 #48 Skrevet 23. august 2007 Hva er egentlig så spesielt med egyptisk bomull framfor vanlig bomull?
Kykkelikokos Skrevet 23. august 2007 #49 Skrevet 23. august 2007 Hvor får man kjøpt egyptisk bomull-sengetøy da? Jeg synes ikke sengetøyet på Kid er dårlig. De har vel høie der også vel? Vi har to sengesett fra Kid som er i damask Synes det har vært OK kvalitet på dem. Koster litt ekstra, men kan finnes på tilbud.
Gjest Elastica Skrevet 23. august 2007 #50 Skrevet 23. august 2007 Hva er egentlig så spesielt med egyptisk bomull framfor vanlig bomull? Hvor får man kjøpt egyptisk bomull-sengetøy da? Jeg synes ikke sengetøyet på Kid er dårlig. De har vel høie der også vel? Vi har to sengesett fra Kid som er i damask Synes det har vært OK kvalitet på dem. Koster litt ekstra, men kan finnes på tilbud. Kremt...dette var egentlig ment som en liten tøysete bemerkning, fordi jeg antar at denne tråden ble dratt opp i kjølvannet av diskusjonen av kg-spøkelset Milla/Minnie Emmerdale. Og hun kunne simpelthen ikke få nok av dette, slik jeg har forstått det. Så derfor tenkte jeg at jeg skulle være litt artig. Morsomt? Ikke...?
skrue Skrevet 23. august 2007 #52 Skrevet 23. august 2007 Jeg bruker bare Satin, og ja det er svine dyrt, men aboslutt verdt det. Kjøper som regle når Princess har 50% som er to ganger i året. Egyptisk bomull er også velkommen. Jeg er veldig sær på sengetøy, IKEA er defintiv det verste, så kommer KID. Bare til oppklaring: Sateng brukes idag for å beskrive en måte å veve på. Mange stoffer kan leveres i sateng. Opprinnelig var det et navn på en type kinesisk silke. Å diskutere om sateng er bra eller dårlig er ganske meningsløst om man ikke samtidig nevner hva slags stoff som brukes.
Kosemose Skrevet 23. august 2007 #53 Skrevet 23. august 2007 (endret) [ Endret 2. april 2008 av Kosemose
hederlig Skrevet 19. februar 2012 #54 Skrevet 19. februar 2012 Jeg følte meg plutselig litt lurt; fikk "satengsengesett" til jul, og trodde nå jeg visste hva Sateng var. Problemet var at jeg ikke kjente meg igjen i deres beskrivelse av hva jeg opplever som sateng. Fant nå sengesettet jeg har, det heter Oxford Sateng Sengesett og man finner det på denne siden: http://www.princessbutikken.no/velg-rom/til-soverommet/sengesett/sateng/300kr-til-500kr/cvelgRom-ctilsoverommet-csengesett-csengesettsateng-prNOK__500.html Som beskrivelsen sier: "Ekslusivt sengesett av sateng. Kvalitet: 100% bomull."
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2012 #55 Skrevet 19. februar 2012 Jeg følte meg plutselig litt lurt; fikk "satengsengesett" til jul, og trodde nå jeg visste hva Sateng var. Problemet var at jeg ikke kjente meg igjen i deres beskrivelse av hva jeg opplever som sateng. Fant nå sengesettet jeg har, det heter Oxford Sateng Sengesett og man finner det på denne siden: http://www.princessbutikken.no/velg-rom/til-soverommet/sengesett/sateng/300kr-til-500kr/cvelgRom-ctilsoverommet-csengesett-csengesettsateng-prNOK__500.html Som beskrivelsen sier: "Ekslusivt sengesett av sateng. Kvalitet: 100% bomull." Ja? hvorfor føler du deg lurt egentlig....? 3
2shy Skrevet 19. februar 2012 #56 Skrevet 19. februar 2012 (endret) Jeg har bomullssatin fra Kid/Princess (husker ikke hvem), 5-600 kr per sett, og også satinlaken. Ingen av delene funker når det er kaldt, og jeg syns det tiltrekker seg så mye støv og hår. Blir veldig fort slitt, kjøpte 2 sett i sommer, og de ser ut som de har vært brukt i flere år. Jeg vet ikke om 5-600 kr per sett kvalifiserer til billig? Endret 19. februar 2012 av 2shy 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2012 #57 Skrevet 19. februar 2012 Jeg har to sett med Damasksengetøy fra en av disse billig-kjedene (tror det var KID, husker ikke sikkert) og det er utrolig godt å ligge i både når det er kaldt og når det er varmt. Mye bedre enn sateng. Sateng suger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå