Gå til innhold

Farge kjellerstue

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken farge har dere på kjellerstua? Vi har hvit nå og det er lite koselig der. Har lysegrått vegg til vegg teppe og skulle gjerne hatt noe som gjorde det varmere og koseligere der nede. Lite lys der nede også. Burde man gå for mørke farger eller blir det fort for mørkt? Tenker det kanskje blir koseligere? 

Anonymkode: e092a...8ea

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har warm blush fra Jotun, syns det gjør kjellerstua lun og hyggelig, spesielt når det er storm ute.

Anonymkode: 6e3e4...4e5

Skrevet

Har dere helt hvit, eller bare helt lyst? Vi har fargen refleksjon, og er veldig fornøyd med den. Men her fungerer kjellerstua som kontor, verksted og treningsrom i tillegg til stue og gjesterom, så var viktig med mye lys (lite dagslys som kommer inn). 

Anonymkode: ac843...60d

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har warm blush fra Jotun, syns det gjør kjellerstua lun og hyggelig, spesielt når det er storm ute.

Den så veldig fin ut! Den blir ikke veldig rosa, eller?

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Har dere helt hvit, eller bare helt lyst? Vi har fargen refleksjon, og er veldig fornøyd med den. Men her fungerer kjellerstua som kontor, verksted og treningsrom i tillegg til stue og gjesterom, så var viktig med mye lys (lite dagslys som kommer inn). 

Anonymkode: ac843...60d

Helt hvit har vi og veldig lite lys. Syns det er ganske utrivelig der nede så er aldri der. Håper det kan snus med litt koseligere maling på veggene 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Helt hvit har vi og veldig lite lys. Syns det er ganske utrivelig der nede så er aldri der. Håper det kan snus med litt koseligere maling på veggene 

Warm blush er veldig fin, lun og koselig. Savanna sunset er også fin, litt mindre rosa. 

Skrevet

Fabrikk heter den jeg har 

Anonymkode: 116fc...36d

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Warm blush ble ikke for rosa nei. Har sofa etc i konjakkfarge til. For meg er kjellerstua et sted jeg kryper ned i når høststormene og vinteren kommer, så har gått for å ha det lunt der nede.

Anbefaler uansett å kjøpe en prøveboks med den malingen du bestemmer deg for, så får du testet med dine egne møbler og gulv.

Skrevet

Jeg ville gått for farge som ikke er for mørk eller kald. Skal du bare se på tv der, så kan det være greit med en mørk farge, men det kan bli dystert ellers. 

Warm Blush og Savannah Sunset som er nevnt er fine, men du må like å ha rød/rosa rundt deg. Jeg synes selv det er veldig fint hos andre, men jeg klarer ikke få meg til å ha det i hus selv. Og du må teste hva som går til det lysegrå teppet på gulvet. Og evt også sofa om du ikke tenker den skal byttes ut med det første. Om du har strukturtapet, så vil også fargen kunne virke veldig annerledes, og man føler man har kommet til et annet tiår med tanke på stil om man velger "feil".  

Selv ville jeg kanskje gått for litt mer nøytral, som de varmere grå/greige tonene (Comfort grey f.eks.). Evt en grønn farge. F.eks. Treasure er en grønnfarge som ikke er så mørk eller fremtredende. Ved litt dempede toner så kan man heller bruke litt farger andre ting som puter og bilder. 

Anonymkode: 75afe...778

• Nyttig 1
Skrevet

Dette var vanskelig! Liker alle fargene dere har sagt. Kjellerstua blir brukt som hjemmekino her også, men også andre ting så tenker kanskje ikke alt for mørkt, men heller ikke for lyst. Tar til meg tipsene! 

Skrevet

Har du tenkt noe på belysning da? Vi har smartbelysning i kjelleren slik at vi kan ha både «dagslys» og dunkel kosebelsysning. Da har vi kjøpt pærer på ikea med medfølgende dimmere. Da har vi både til arbeidslys og til hjemmekino.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...