Gå til innhold

Trikkedrapet i Oslo


Gjest Tankefull

Anbefalte innlegg

Gjest Tankefull

Trikkedrapet satte sine spor i mange...For meg traff det hardt om gutten som døde..gutten jeg aldri kjente...

Jeg kjente deg aldri

Jeg vet ikke engang hvordan du ser ut

Men brått ble du borte for en hel verden

Jeg vet ikke hvorfor jeg føler som jeg gjør

Kanskje fordi du hadde en kjæreste

Sånn som jeg har

Hun elsket deg som jeg elsker min

Hun ville tilbringe sitt liv med deg som jeg vil med min

Hennes sorg over tapet av deg må være uutholdelig,

slik jeg ville følt hvis jeg hadde mistet min

På denne dag mistet kanskje en bror eller søster sin kjære bror

En mor mistet sin uvurderlige sønn

En far mistet et barn

Besteforeldre mistet sitt elskede barnebarn

Venner mistet en god kamerat

Kolleger mistet en kjær medarbeider

En verden mistet et medmenneske

Smerten inni meg over et slikt tap får hjertet mitt til å blø

At et liv skal tas uten grunn er for meg en gåte

Det får meg til å undre på hvordan det i det hele tatt er mulig å leve videre

Hvordan skal en klare å gå videre?

Jeg vet hvordan det er å miste en er glad i

En vil så gjerne skru tiden tilbake

Bare for ett øyeblikk…

Men sånn er det ikke

En MÅ bare gå videre

Jeg forstår din smerte og sorg

Men vil ikke kunne føle den på den måten som du

Men vit i ditt hjerte at han er der med deg

Hver gang du gråter eller ler så er han der med deg

Selv om du ikke kan se ham så vil du kunne føle ham

Han vil være der og vokte over deg

For hans siste ønske er at du skal leve et godt liv

Og en gang få føle ekte kjærlighet igjen….

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Fortsetter under...

Gjest venn av terje

Hei! Tusen takk for et nydelig dikt, som varmet langt inn i hjerteroten! I motsetning til deg, var jeg blant de som var så heldige å kjenne Terje, som ble drept i trikkedrapet... Terje har så lenge jeg kan huske, vært en del av livet mitt... Sjokket da han brutalt ble revet bort, er ubeskrivelig.. selv skjønte jeg ikke hvilken terje det var snakk om, før jeg så kjæresten hans, flere timer etter at jeg hadde fått nyheten... da holdt jeg på å besvime... det var som om hodet mitt ikke ville innrømme at det var terje mjåland det dreide seg om...

tiden etter drapet er heldigvis preget av mye positivt... mange av terjes venner samlet seg og mintes ham.. først i gråt og sorg, men etterhvert også i glede over det livet han har levd, og den kjærligheten han gav kjæresten sin.. også terjes familie var veldig preget av det gode livet terje hadde fått leve den korte stunden han var blant oss...

terjes begravelse er den varmeste, fineste begravelsen jeg har vært i.. kirken var fullstendig full, noen fikk ikke engang plass inne.. solen strålte, og terje fikk en fantastisk vakker gravplass, under noen veldig høye, grønne trær...

mange var, og er, glad i terje. han var en blid fyr, og spredte mye godt humør og glede :) takk for at du har lagt ut dette diktet her, slik at jeg fikk en mulighet til å lese det! for meg føles det godt at hendelsen blir husket av flere enn bare vi som kjente ham...

hvis det har interesse for deg, så kan jeg fortelle at det er et intervju med silje, som var samboeren hans, i januarnummeret av "Det Nye"... jeg venter spent på at bladet dumper ned i postkassen min.. og til slutt vil jeg ønske deg et riktig godt nytt år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Tankefull

Åj...jeg vet ikke hva jeg skal si...Utrolig fint å vite at noen som kjente ham, kunne sette pris på diktet mitt...skrev det dagen etter det skjedde...det var like om hjørnet der vi bor...Fryktelig trist og en tragedie....Hadde egentlig tenkt å få det ned på papir og legge det på stedet der det skjedde, men jeg fikk meg ikke til å gjøre det...

Var koselig å få bli litt bedre kjent med Terje gjennom innlegget ditt...Håper virkelig det går bra med alle dere som var glad i ham, og spesielt kjæresten hans...Husker jeg tenkte på hvordan det ville være å vente på min kjæreste, og hva om han aldri kom? Det gjør vondt i hjertet mitt bare av tanken...

Skal definitivt få med meg januarnummeret av "Det Nye"! :)

Igjen, kondolerer masse, og tusen varme tanker til dere...Dere skal vite at Terje berørte mange flere sjeler enn bare dere som kjente ham :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glamourgirl

Jeg var på trikken, ble angrepet og kjente Terjes familien.

Klart det setter sine spor.

Syns diktet du skrev var vakkert.

Mine ord ble borte etterpå, og jeg klarte ikke skrive noe på flere måneder.

Endret av glamourgirl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...
Gjest tankefull

Var du der? Kan ikke tenke meg en verre situasjon å være i...fanget og ingen muligheter å komme seg vekk...Vet ikke hvordan jeg hadde reagert. Det er godt å høre at det er noen der ute som satte pris på diktet mitt. Jeg leste også artikkelen etterpå, og begynte nesten å grine. Silje er en sterk jente!

Håper alt er bra med deg etter angrepet, Glamourgirl. Skjønner at slike ting ikke bare kan sette fysiske spor, men psykiske også....

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjente ikke Terje som voksen, men var jobbet en stund i barnehagen han og broren gikk i som barn. Ble rørt av å lese diktet ditt.

Jeg husker vesle,nydelige Terje og all fortvilelsen da han fikk hjernehinnebetennelse som 2-åring. Heldigvis overlevde han, men han ble døv.

Fikk sjokk da jeg hørte at det var han som ble drept under trikkedrapet.

Tenkte masse på foreldrene og broren som mistet en kjær sønn og bror.

Vondt at det skulle ende på en så brutal måte...........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hei,

synes det er litt merkelig at verden er så liten at flere som kjente Terje leser diktet mitt...

Jeg leste Siljes historie med tårer i øynene, og kan fremdeles ikke forstå at en person kan være så sterk at de klarer å leve videre etter et slik tap.

Synes det er koselig å høre at diktet blir satt pris på.

Hilsen tidligere "Tankefull"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Hannah_*

Jeg bor på Bislett og gikk forbi den dagen det skjedde.

Drapet på Terje satte dype spor, da jeg vet hvor virkelig og brutal døden er.

Jeg ser fortsatt rester av stearin etter lysene som brant utenfor bislett bad.

Jeg glemmer det aldri.

Til dere som kjente Terje: Han er ikke glemt.

Forresten:Det nye med Silje:Er det ute nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lenge siden...Det var i begynnelsen av 2006...men det var en utrolig rørende repotasje....Gav meg muligheten til å bli litt bedre kjent med ham :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...