EmVeeJee Skrevet 28. november 2023 #1241 Del Skrevet 28. november 2023 Jeg blir helt stressa av henne. Hun virker så rotløs, usikker og påtatt. Jeg forstår ikke hvem som kjøper kurs hos henne? Hvis jeg vil bli bedre i livet oppsøker jeg jo folk som mestrer livet og det gjør ikke hun. Jeg følger ingen andre som «styrer» så mye som hun gjør, leser så mye selvhjelp og «tar tak i livet sitt» så mye og ofte som hun gjør. Walk the talk, Belinda! (evt. oppsøk profesjonelle som kan faget sitt). 21 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissCoverdale Skrevet 28. november 2023 #1242 Del Skrevet 28. november 2023 EmVeeJee skrev (1 time siden): Jeg blir helt stressa av henne. Hun virker så rotløs, usikker og påtatt. Jeg forstår ikke hvem som kjøper kurs hos henne? Hvis jeg vil bli bedre i livet oppsøker jeg jo folk som mestrer livet og det gjør ikke hun. Jeg følger ingen andre som «styrer» så mye som hun gjør, leser så mye selvhjelp og «tar tak i livet sitt» så mye og ofte som hun gjør. Walk the talk, Belinda! (evt. oppsøk profesjonelle som kan faget sitt). Enig! Hun fremstår alt annet enn harmonisk. Og så er hun stadig deprimert og utbrent - som jo er rart for en som har knekt koden og ønsker å selge oppskriften? 17 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moongirl Skrevet 28. november 2023 #1243 Del Skrevet 28. november 2023 MissCoverdale skrev (2 timer siden): Enig! Hun fremstår alt annet enn harmonisk. Og så er hun stadig deprimert og utbrent - som jo er rart for en som har knekt koden og ønsker å selge oppskriften? Ja, akkurat dette!🙏 Hun er en dårlig reklame for egne kurs... 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tøttaa Skrevet 28. november 2023 #1244 Del Skrevet 28. november 2023 EmVeeJee skrev (5 timer siden): Jeg blir helt stressa av henne. Hun virker så rotløs, usikker og påtatt. Jeg forstår ikke hvem som kjøper kurs hos henne? Hvis jeg vil bli bedre i livet oppsøker jeg jo folk som mestrer livet og det gjør ikke hun. Jeg følger ingen andre som «styrer» så mye som hun gjør, leser så mye selvhjelp og «tar tak i livet sitt» så mye og ofte som hun gjør. Walk the talk, Belinda! (evt. oppsøk profesjonelle som kan faget sitt). Hun minner meg mer og mer om en person i nær familie av meg. Og det er en person som er veldig narsissistisk og som har en veldig ustabil og skjør psyke. Hekter seg stadig på nye dietter, treningsopplegg, kurs osv.. fullfører aldri noe, går bare videre til neste ting. Juger til andre om hvor mye h*n oppnår, når det overhode ikke er sant. Det er slitsomt å leve med sånne folk, og jeg tenker med gru på om denne personen var en influenser og nådde ut til flere tusen mennesker.. det hadde vært farlig. 11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yogaolga Skrevet 29. november 2023 #1245 Del Skrevet 29. november 2023 tøttaa skrev (12 minutter siden): Hun minner meg mer og mer om en person i nær familie av meg. Og det er en person som er veldig narsissistisk og som har en veldig ustabil og skjør psyke. Hekter seg stadig på nye dietter, treningsopplegg, kurs osv.. fullfører aldri noe, går bare videre til neste ting. Juger til andre om hvor mye h*n oppnår, når det overhode ikke er sant. Det er slitsomt å leve med sånne folk, og jeg tenker med gru på om denne personen var en influenser og nådde ut til flere tusen mennesker.. det hadde vært farlig. … Det er ett uttrykk som sier: « på seg selv kjenner man andre» …… og denne 👇la hun ut på for litt siden…. Narr.. Narre… Narsissisk 🙈 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tøttaa Skrevet 29. november 2023 #1246 Del Skrevet 29. november 2023 Yogaolga skrev (1 time siden): … Det er ett uttrykk som sier: « på seg selv kjenner man andre» …… og denne 👇la hun ut på for litt siden…. Narr.. Narre… Narsissisk 🙈 Det artige er at denne personen i min familie også hele tiden snakker om narsissister og at det finnes så mange av dem, og at h*n tiltrekker seg de fordi h*n er så empatisk 🤡🤡🤡 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dingeldangel Skrevet 29. november 2023 #1247 Del Skrevet 29. november 2023 Hun får meg til å tenke på: Hvis alle rundt deg er idioter, så bør man kanskje se på fellesnevneren… hun fremstår ikke så veldig god på selvinnsikt, men mer selvopptatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiominMio Skrevet 29. november 2023 #1248 Del Skrevet 29. november 2023 Snublefot62 skrev (På 21.11.2023 den 11.40): Denne hypen med body battery skal en ta med ei klype salt. Senest i helga var det vel en god artikkel på NRK.no om akkurat det der. Men det overrasker meg ikke at en influenser ser sitt snitt til å tjene noen penger, reklamere for eget produkt og ikke følger med i verden ellers. Mitt body battery er aldri over 50.....betyr det at jeg er utbrent da? Jobber, trener, deltar på møter som vanlig hmmm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 29. november 2023 #1249 Del Skrevet 29. november 2023 MiominMio skrev (35 minutter siden): Mitt body battery er aldri over 50.....betyr det at jeg er utbrent da? Jobber, trener, deltar på møter som vanlig hmmm. Det kan være mye rart. Feilregistrering for eks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dingeldangel Skrevet 29. november 2023 #1250 Del Skrevet 29. november 2023 Nå skal det reklameres for happyfresh, som har samme bedriftsadresse som happyflops…. igjen skal vi høre hvor fantastisk dette er, og hvor skadelig vanlige ting er…. (Bare å vente på at fagpersoner slakter dette og) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gull vaffel Skrevet 29. november 2023 #1251 Del Skrevet 29. november 2023 Hun burde heller få seg handling jobb, kanskje psyken hennes hadde blitt nedre, mer rutiner 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gull vaffel Skrevet 29. november 2023 #1252 Del Skrevet 29. november 2023 Gull vaffel skrev (Akkurat nå): Hun burde heller få seg handling jobb, kanskje psyken hennes hadde blitt nedre, mer rutiner Vanlig** Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tøttaa Skrevet 29. november 2023 #1253 Del Skrevet 29. november 2023 Altså... Hva fanken skal man si.. 7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dingeldangel Skrevet 30. november 2023 #1254 Del Skrevet 30. november 2023 tøttaa skrev (11 timer siden): Altså... Hva fanken skal man si.. Det må være så sjukt provoserende for de som faktisk er utbrent. De jeg er borti som faktisk er utbrent, klarer knapt å få seg en dusj innimellom. Å sminke seg, spesielt for å ta bilde eller video til some, er en tanke de ikke hadde orket å tenkt engang. Ja da, jeg kan godt tro at Belinda har vært sliten, men klarer man ha huset fullt av besøk, gjøre jobben sin, og attpåtil svinse rundt på visninger, kafébesøk, ha datenight hver lørdag osv, da aner man faktisk ikke hva utbrent er, og lever et liv milevis fra belastningen vanlige folk står i til daglig. «Litt sliten» er hva vi andre kaller det der! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 30. november 2023 #1255 Del Skrevet 30. november 2023 Dingeldangel skrev (3 minutter siden): Det må være så sjukt provoserende for de som faktisk er utbrent. De jeg er borti som faktisk er utbrent, klarer knapt å få seg en dusj innimellom. Å sminke seg, spesielt for å ta bilde eller video til some, er en tanke de ikke hadde orket å tenkt engang. Ja da, jeg kan godt tro at Belinda har vært sliten, men klarer man ha huset fullt av besøk, gjøre jobben sin, og attpåtil svinse rundt på visninger, kafébesøk, ha datenight hver lørdag osv, da aner man faktisk ikke hva utbrent er, og lever et liv milevis fra belastningen vanlige folk står i til daglig. «Litt sliten» er hva vi andre kaller det der! Jeg blir provosert. Jeg har vært utbrent. Og på mange måter er jeg fortsatt utbrent og lever av konsekvensene av å være utbrent/ha vært utbrent. Når skal en være forsiktig med å diagnosere andre over nett og vurdere andres liv/sykdom. Det KAN være at hun er utbrent. Men det jeg med sikkerhet kan si er at hun har ikke tatt tak i det eller hatt noen forbedring. Utbrenthet kan resultere i flere ulike livskriser og belastninger for kroppen, og ikke minst triggere og handlingsmønster. Når jeg møtte veggen ville jeg ikke godta diagnosen fra legen. Det er en veldig vanlig reaksjon jeg har hørt fra flere. Og jeg ser det går igjen i spørsmål her inne på kg. Min teori rundt dette basert på min opplevelse er at kroppen er sliten med hodet er fortsatt i full sving - og en sliter med å godta at kroppen og har en stemme og må tas hensyn til. Mest av alt tror jeg dette skyldes at vi har gjort det såpass lenge og vi har stått i det så lenge at kroppen er sliten mens hode vil mer, at vi tenker det er normalt og slik det skal være. Når da legen sier at nå er det nok og du må stoppe opp alt så stemmer ikke det med det vi opplever eller ser. Kartet legen gir oss stemmer ikke med terrenget hodet vårt ser. En veldig gjennkjennelig følelse der er at kroppen kollapser regelmessig sånn som Belinda og viser, så hviler man, som Belinda og viser. Og så snart kroppen har et snev av overskudd så er det full fart igjen for å ta igjen det tapte eller henge med de andre. Som også Belinda viser. Problemet er bare at kroppen har aldri hentet seg inn. Den fikk så vidt nok hville til å ikke ville dø, men ikke nok til å være frisk. Derfor gjentas syklusen igjen og igjen og igjen. I tillegg er det vanlig å tenke at hodet ikke trenger hvile. Det er jo ikke i fysisk arbeid slik kroppen er, og hvile er derfor noe kroppen trenger og ikke hodet vårt. Og da blir og hodet slitt, som gir fysiske plager, som vi prøver å løse med å hvilke kroppen og ikke hodet, og så er det på ann igjen når en av de har et snev av overskudd. Eller vi lurer oss til å tro at vi har overskudd. Dette er et mønster som setter seg så ENORMT dypt i kroppen at det er ingen quick fix for å bli frisk. Ofte begynner man med en langvarig sykemelding. Sykemeldingen er for at man skal klare å resette kroppen tilbake til et mer fornuftig mønster. Man må altså bryte mønstrene sine. Et veldig vanlig problem oppi alt dette er at man og har en psyke, tanker og en hjerne som vil mer. Vil jobbe, vil bidra, vil være frisk, vil ha en jobb ++. Vil mye. Så kommer tanker om mislykkethet inn. Mørke tanker om fremtiden. Skumle tanker om sykdom. Antakelser. Spekulasjoner. Et rent tankekjør. Løsningen på tankekjør for mange av oss er å gjøre andre ting. Tilbake på jobb for tidlig for eks. Starte med ny hobby. Fotfølge ungene. Skure hus fra tak til gulv. Daglig. Prosjekter. Starte business. Som for eks coaching. Man har jo tross alt gått igjennom noe man vil hjelpe andre igjennom. Det siste der er for eks et veldig typisk eksempel på folk som møter veggen som skal ut i avisen og snakke om det, skrive bøker, selge kurs, starte med coaching, nettsider, blogger og facebook-grupper. Og det er flott at en vil ha fokus på det. Det er underkommunisert og bør være mer i fokus i folkehelsa. Og ikke minst hos arbeidsgivere. Problemet er ofte at den det gjelder står ofte MIDT oppi sin egen livskrise når en ønsker å hjelpe andre igjennom den. Og det er DETTE jeg ser så tydelig hos Belinda. Hun sjekker av på flere ting jeg kan relatere meg til og ser går igjennom hos andre som møter veggen. Spesielt dette med at hun skal selge kurs i å bli bedre på livet. Og at hun vingler mellom å være "frisk", "funnet løsningen" og totalt utbrent igjen. Men oppi alt dette kan det være at hun faktisk bare er kynisk og prøver å lure folk. Uansett er hun åpenbart ikke i noen posisjon til å hjelpe noen. Jeg får hjelp og jeg har fortsatt lang vei å gå før jeg er frisk. Jeg prøver å hjelpe folk med å snakke om mitt møte med veggen, men jeg sier ikke at det er fasiten for alle eller prøver å selge noen noe. For det er alltid en dårlig ide å selge en livskrise man står midt oppi. For alle parter. Så ja jeg blir provosert av Belinda. 12 2 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 8. desember 2023 #1256 Del Skrevet 8. desember 2023 Så henne på snap i dag hvor hun forteller hvor mye hun og mannen gir i gaver til andre, fordi det er begge deres kjærlighetsspråk; å gi gaver. Mener bestemt å huske at de IKKE hadde samme kjærlighetsspråk. Hun var jo til og med på TV for å fortelle om dette. Mannen hadde det, men ikke hun. Hun ville jo ikke ha den dyre Mont Blanc pennen han hadde kjøpt, eller noe sånt? Det står her; dessverre er det +-artikkel, men det står jo allerede i ingressen. https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/denne-samtalen-ble-avgjorende-for-parforholdet-til-influenseren/14558439/ Tror hun folk er dumme og ikke husker noe av det hun stadig babler om og endrer etter forgodtbefinnende?? 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruJohansen Skrevet 8. desember 2023 #1257 Del Skrevet 8. desember 2023 loffen skrev (38 minutter siden): Så henne på snap i dag hvor hun forteller hvor mye hun og mannen gir i gaver til andre, fordi det er begge deres kjærlighetsspråk; å gi gaver. Mener bestemt å huske at de IKKE hadde samme kjærlighetsspråk. Hun var jo til og med på TV for å fortelle om dette. Mannen hadde det, men ikke hun. Hun ville jo ikke ha den dyre Mont Blanc pennen han hadde kjøpt, eller noe sånt? Det står her; dessverre er det +-artikkel, men det står jo allerede i ingressen. https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/denne-samtalen-ble-avgjorende-for-parforholdet-til-influenseren/14558439/ Tror hun folk er dumme og ikke husker noe av det hun stadig babler om og endrer etter forgodtbefinnende?? Nå står det jo også et sånt merke øverst at artikkelen er over et år gammel og kan inneholde utdatert informasjon... (*knegg* ) 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 8. desember 2023 #1258 Del Skrevet 8. desember 2023 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vintermåne Skrevet 14. desember 2023 #1259 Del Skrevet 14. desember 2023 Jeg synes helt ærlig at det hun forteller om hushjelpens oppgaver, hvordan hun er mot Belinda osv - altså at hushjelpen skjemmer henne bort, går og rydder etter henne osv - det gir meg virkelig dårlige vibber i 2023 altså 😳 jeg får assosiasjoner til herskapsfolk og tjenere på 1800 tallet av måten hun presenterer dette på - og seriøst - heter det virkelig HUSHJELP?? Nei, altså - skjønner jo at hun har råd til det osv - men å bidra så aktivt og konkret til å opprettholde klasseskiller og hierarkisk samfunn synes jeg gir ganske bismak…… 25 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vintermåne Skrevet 19. desember 2023 #1260 Del Skrevet 19. desember 2023 ……. og det evinnelige «foredraget» om at hun har vært «der» hvor hun ikke hadde råd til noe- derfor lanserer hun uteolig viktige kurs til en gi-bort-pris og en pute fylt med korn til en veldig god pris- for hun er godheten selv, og vet SÅ godt og kan virkelig relatere til å ikke ha råd til noe i hverdagen 🤦🏻♀️🤦🏻♀️😡 j 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå