AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #21 Skrevet 28. oktober 2022 Overrasket over alle de som mener denne mannen bare kan stinke i vei, mens TS må jobbe med seg selv. Man kan ikke påstå kvinner er kresne, når de syns det er greit å bo med voksne folk som ikke klarer vaske seg. Støttekontakt for den stakkars mannen ja. Anonymkode: 36b2c...a3f 2 4
PM75 Skrevet 28. oktober 2022 #22 Skrevet 28. oktober 2022 Jeg synes det er rimelig å forvente at partneren ikke stinker og går med møkkete tøy! Men det er mange måter å si ting på & det er jo noe vi alle kan jobbe med til tider. 4
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #23 Skrevet 28. oktober 2022 Når du kritiserer ham så blir han den 9 år gamle gutten som får kjeft av mora si, og reaksjonen er nok ganske lik som da. Tror du må prøve å snakke med ham når situasjonen ikke er aktuell, prøve å nå fram til den voksne mannen. Anonymkode: e7c7b...8f4 2
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #24 Skrevet 28. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Overrasket over alle de som mener denne mannen bare kan stinke i vei, mens TS må jobbe med seg selv. Man kan ikke påstå kvinner er kresne, når de syns det er greit å bo med voksne folk som ikke klarer vaske seg. Støttekontakt for den stakkars mannen ja. Anonymkode: 36b2c...a3f Enig! Mistenker at det er mange stinkende late menn her inne som svarer... Jeg hadde aldri orket å være sammen med en sånn type og ts er hverken kritisk eller kravstor! Bare det at hun må spørre om hun er for kritisk viser jo hvor lave minimumskrav hun har stakkars... Nei ts dump fyren og få deg en ordentlig mann! Anonymkode: 2ab8e...bb6 2 1
Kvalitet Skrevet 28. oktober 2022 #25 Skrevet 28. oktober 2022 En anekdote. Mannen min og jeg var i selskap her forleden. Da vi kom hjem sa han at jeg hadde litt dårlig ånde. Han hadde kjent det før vi gikk, men unngått å si noe for jeg hadde pyntet meg og var så fin og han ville ikke ødelegge… mitt spørsmål til han var da hva som var best for meg? Gå i selskap, pyntet og «fin» med eller uten dårlig ånde? Din mann er hårsår. Det er jo ingen fordel for han å gå rundt med flekkete klær og vond lukt…. 2 2
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #26 Skrevet 28. oktober 2022 Tenk over det han har sagt. Mange mennesker er flinke til å kritisere, men glemmer å skryte. Skryter du av ham eller gir ham komplimenter eller faller det deg lettere å påpeke ting som er negative? Det er VELDIG viktig med balanse her. Jeg tenker at å påpeke flekker, hårlebgde og hygiene er helt greit nemlig, men man må være god på å gi positive tilbakemeldinger også ellers blir det skjevt. Anonymkode: d5a40...f0f 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #27 Skrevet 28. oktober 2022 Det som er interessant her, er jo at en voksen mann, som flere ganger har blitt gjort oppmerksom på at det skorter på hygienen, ikke ser det nødvendig å endre på. Har dere snakket ordentlig om dette, eller stopper det etter at du kommenterer konkrete ting? Ser han ikke flekkene? Eller vet han om det men synes ikke det er viktig å ha (relativt) rene klær? Synes han klesvask er så kjedelig at han utsetter lenger enn han burde? Tror han at folk rundt ikke kjenner at han lukter? Eller bryr han seg ikke? Hvis han vil, kan han jo finne løsninger. Voksne oppegående mennesker klarer å se etter flekker før de kler på seg. De klarer å lage rutiner med vask/deo osv som minimerer sjansen for å lukte. Det er mindre komplisert enn å kjøre bil, så hvis han har lappen så kan han evne å få orden på hygienen sin. Jeg forstår at det må være irriterende å bli kritisert hver dag, men her er det jo en enkel løsning som fjerner denne kritikken. Anonymkode: d38a1...596 2 2
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #28 Skrevet 28. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det som er interessant her, er jo at en voksen mann, som flere ganger har blitt gjort oppmerksom på at det skorter på hygienen, ikke ser det nødvendig å endre på. Har dere snakket ordentlig om dette, eller stopper det etter at du kommenterer konkrete ting? Ser han ikke flekkene? Eller vet han om det men synes ikke det er viktig å ha (relativt) rene klær? Synes han klesvask er så kjedelig at han utsetter lenger enn han burde? Tror han at folk rundt ikke kjenner at han lukter? Eller bryr han seg ikke? Hvis han vil, kan han jo finne løsninger. Voksne oppegående mennesker klarer å se etter flekker før de kler på seg. De klarer å lage rutiner med vask/deo osv som minimerer sjansen for å lukte. Det er mindre komplisert enn å kjøre bil, så hvis han har lappen så kan han evne å få orden på hygienen sin. Jeg forstår at det må være irriterende å bli kritisert hver dag, men her er det jo en enkel løsning som fjerner denne kritikken. Anonymkode: d38a1...596 Noen reagerer med trass, men tipper det er to sider her. Vil tippe mannen er for lat på forfengelighetsfronten (jeg har slev krav til et minimum av forfengelighet hos partner), men i og med at ts tar selvkritikk, vil jeg også tippe hun har et mønster med for mye negativ kritikk kontra skryt. Her er det rett og slett bare å gå inn på hjernekontoret og gjøre litt regnskap. Var slik med min eks. Han burde ha gjort seg mer flid (man ønsker at partner fremdeles ønsker å være fin for en), men jeg burde også ha vært flinkere til å gi komplimenter for de gode sidene hans. Kan hende problemet er begges. Anonymkode: d5a40...f0f 1
Maleficenta Skrevet 28. oktober 2022 #29 Skrevet 28. oktober 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Ja jeg er enig i det du sier. Og jeg jobber med å konsentrere meg om de positive tingene. Opplever en utfordrende periode i livet nå og ser jo at veien til kritikk blir kortere. Dette er en god mann på alle mulige måter så jeg ville aldri forlatt ham for for de nevnte tingene. Ser at jeg har en del arbeid jeg må gjøre med egen tankegang. Jeg syns det er en positiv ting å være litt forfengelig eller presentabel men det er jo virkelig ikke det viktigste her i livet. Og kanskje ikke andre vektlegger det like mye som meg, og da trenger jeg ikke påpeke det hele tiden for jeg forstår jo at det blir slitsomt. Anonymkode: ed923...bee litt viktig er det jo 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #30 Skrevet 28. oktober 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Overrasket over alle de som mener denne mannen bare kan stinke i vei, mens TS må jobbe med seg selv. Man kan ikke påstå kvinner er kresne, når de syns det er greit å bo med voksne folk som ikke klarer vaske seg. Støttekontakt for den stakkars mannen ja. Anonymkode: 36b2c...a3f Nei, jeg mener dump han Finn en mann som ikke må snakkes til som en unge. Anonymkode: b7c60...f88 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #31 Skrevet 28. oktober 2022 Om man har et budskap, må man si det på en fin/lur måte. Hvis en sier det frekt/bitchy, så vil den andre henge seg opp i måten det blir sagt på, istedenfor å høre på hva du har å si. I stedet for at han da blir mer hygienisk, så vender han problemet over på deg; du kritiserer. Mission failed! Skal du få han til å bli bedre hygienisk, så må du finne på en lur måte som han ikke blir fornærmet over. Anonymkode: 031bd...16a
Maleficenta Skrevet 29. oktober 2022 #32 Skrevet 29. oktober 2022 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Om man har et budskap, må man si det på en fin/lur måte. Hvis en sier det frekt/bitchy, så vil den andre henge seg opp i måten det blir sagt på, istedenfor å høre på hva du har å si. I stedet for at han da blir mer hygienisk, så vender han problemet over på deg; du kritiserer. Mission failed! Skal du få han til å bli bedre hygienisk, så må du finne på en lur måte som han ikke blir fornærmet over. Anonymkode: 031bd...16a er fjernt at hun i det hele tatt er nødt til å si fra om dårlig hygiene til en voksen mann som burde forstått det av seg selv, men det er gjerne en annen diskusjon?
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #33 Skrevet 30. oktober 2022 Maleficenta skrev (På 29.10.2022 den 23.49): er fjernt at hun i det hele tatt er nødt til å si fra om dårlig hygiene til en voksen mann som burde forstått det av seg selv, men det er gjerne en annen diskusjon? Ja, det er fjernt. Men i og med at han ikke skjerper seg når han får beskjed, så tenker jeg at han ihvertfall ikke innser problemet helt av seg selv. Så da MÅ hun gi beskjed, bare på en lur måte. Evt droppe han om hun ikke kan leve med at han er slik. Anonymkode: 031bd...16a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå