AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #1 Del Skrevet 27. oktober 2022 Altså hvis jeg kjøper meg en stor bil og bor i den , hvor har man da egentlig lov å parkere for å sove om natten ? Det er en mulighet jeg må vurdere nå som alt er blitt så dyrt, spesielt husleie og strøm. Anonymkode: 3713c...e0f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #2 Del Skrevet 27. oktober 2022 Hvor som helst der det er tillatelse for å parkere. Anonymkode: 94882...1ac 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jaytee Skrevet 27. oktober 2022 #3 Del Skrevet 27. oktober 2022 Du kan leie campingplass. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #4 Del Skrevet 27. oktober 2022 Da må du tenke på kondens, og velge bil deretter, + ev en solcelledrevet uttrekksvifte. Les om camping.. "Hovedregelen er også at du ikke kan overnatte i mer enn 2 døgn uten at du får tillatelse fra grunneieren. Denne regelen gjelder ikke i høgfjellet og i områder som er langt fra bebyggelse, med mindre campingen fører til nevneverdig skade eller ulempe. Villcamping med motorisert kjøretøy er ikke lov." Anonymkode: 2b172...25d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #5 Del Skrevet 27. oktober 2022 Flere her jeg bor har bosatt seg fast i bil, nord-Norge. Anonymkode: 9f950...995 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #6 Del Skrevet 27. oktober 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Da må du tenke på kondens, og velge bil deretter, + ev en solcelledrevet uttrekksvifte. Les om camping.. "Hovedregelen er også at du ikke kan overnatte i mer enn 2 døgn uten at du får tillatelse fra grunneieren. Denne regelen gjelder ikke i høgfjellet og i områder som er langt fra bebyggelse, med mindre campingen fører til nevneverdig skade eller ulempe. Villcamping med motorisert kjøretøy er ikke lov." Anonymkode: 2b172...25d Det der gjelder jo for camping i naturen, med bil så kan man ikke parkere på privat eiendom og forvente å få stå i 2 dager. Anonymkode: 8c648...04d 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #7 Del Skrevet 27. oktober 2022 hvordan har dere i så fall tenkt å lage mat der? Anonymkode: aab7a...775 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #8 Del Skrevet 27. oktober 2022 https://www.instagram.com/explore/tags/vanlifeexplorers/ Anonymkode: d944f...380 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #9 Del Skrevet 27. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det der gjelder jo for camping i naturen, med bil så kan man ikke parkere på privat eiendom og forvente å få stå i 2 dager. Anonymkode: 8c648...04d Enkelte grunneiere har veldig stor eiendom. Bor man i bilen, så vil det fort betraktes som camping. Anonymkode: 2b172...25d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest dreamstar Skrevet 27. oktober 2022 #10 Del Skrevet 27. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Altså hvis jeg kjøper meg en stor bil og bor i den , hvor har man da egentlig lov å parkere for å sove om natten ? Det er en mulighet jeg må vurdere nå som alt er blitt så dyrt, spesielt husleie og strøm. Anonymkode: 3713c...e0f Rasteplasser langs veien... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 28. oktober 2022 #11 Del Skrevet 28. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 27.10.2022 den 18.28): Flere her jeg bor har bosatt seg fast i bil, nord-Norge. Anonymkode: 9f950...995 Bil? Eller bobil? Det er vanskelig å bosette seg i bil. Det blir jo kaldt på natta, det er ingen sted å ligge ordentlig, hvor skal man dusje og lage mat? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest dreamstar Skrevet 29. oktober 2022 #12 Del Skrevet 29. oktober 2022 Drizzt skrev (12 timer siden): Bil? Eller bobil? Det er vanskelig å bosette seg i bil. Det blir jo kaldt på natta, det er ingen sted å ligge ordentlig, hvor skal man dusje og lage mat? Hvis man kjøper seg en kassebil og slenger inn en madrass og en liten grill så er det fullt mulig. Det man derimot må tenke på er om man ønsker å være registrert i folkeregisteret som uten fast bosted. Hvis man er registrert som det så vil man ikke få lån i bankene bl.a. T.S tror heller jeg ville ha kjøpt en liten seilbåt og bodd i den i stedet for. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #13 Del Skrevet 30. oktober 2022 dreamstar skrev (22 timer siden): Hvis man kjøper seg en kassebil og slenger inn en madrass og en liten grill så er det fullt mulig. Det man derimot må tenke på er om man ønsker å være registrert i folkeregisteret som uten fast bosted. Hvis man er registrert som det så vil man ikke få lån i bankene bl.a. T.S tror heller jeg ville ha kjøpt en liten seilbåt og bodd i den i stedet for. å stå "uten fast bopel" kan vel enkelt fikses ved å skaffe seg en postboks, for eksempel ved et postkontor eller sånn "post i butikk" eller noe. Anonymkode: aab7a...775 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest dreamstar Skrevet 30. oktober 2022 #14 Del Skrevet 30. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): å stå "uten fast bopel" kan vel enkelt fikses ved å skaffe seg en postboks, for eksempel ved et postkontor eller sånn "post i butikk" eller noe. Anonymkode: aab7a...775 Det er ikke bare enkelt som det, selv om det er mulig. Man må søke folkeregisteret om å få lov til å "flytte" til postboksen. All post fra offentlige instanser banker osv vil havne til folkeregistert adresse, det blir da et problem hvis man ikke er folkeregistrert hos postboksen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #15 Del Skrevet 31. oktober 2022 Jeg har en venn som fikk stor vannskade i leiligheten sin og forsikringen ikke ville betale, han ville ikke ta sjansen å måtte betale selv for å bo et annet sted til skaden var reparert. Så han bodde i båten sin fra november til mars. Det er en 27 fot seilbåt, ganske gammelt så ingen luksus der. Han fikset en liten vedovn (strøm var jo hinsides dyrt) og skikkelig bra tøy så han frøys omtrent ikke annet enn tidlig på morgen. Er man ikke like handy må man nok ty til elektrisk oppvarming eller webastoen men man kan bruke ganske mange kilowattimer før det nærmer seg prisen for en husleie. Båten lå i gjestehavn så han hadde landstrøm og tilgang til do/dusj, drikkevann. Å bo i vanlig personbil kan jeg ikke forestille meg. Det er ille i varme California, der er det dessverre ikke uvanlig heller og mye lettere å få til. I kalde, fuktige Norge med lang høst og enda lengre vinter må det være stusselig. Og de praktiske utfordringer. Hvor vasker man klær? Dusje? Matlaging? Personlig sikkerhet, man har jo også alt man eier i bilen. Anonymkode: 212fa...677 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tøydokka Skrevet 31. oktober 2022 #16 Del Skrevet 31. oktober 2022 hva med å leie en parkeringsplass i et garasjeanlegg? Betydelig varmere enn å stå parkert ute. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #17 Del Skrevet 1. november 2022 Ta deg litt tid til å tenke deg om. "Van life" er en faceplant-trend som fungerer sånn noenlunde i Nevada og California, med masse utfordringer der også, men i Norge, på vei til en vinter...bil er dyrt, alltid, og det kommer til å bli kaldt og vått. Du klarer ikke å isolere og drifte en bil å bo i på rimelig vis i det hele tatt. Enten kjøper du en profesjonell løsning til et nokså høyt sekssiffra beløp - og da har du jo masse penger - eller du skaffer deg en billigbil med påfølgende utfordringer med mekanikk, rust, kondens, høyt drivstoff- og strømforbruk mm. Nomade-livsstilen kan fungere for den som virkelig vil det, men det er ikke et rimelig alternativ til å leie eller bo et billig sted i utkanten. Det må du ha helt klart for deg. Anonymkode: 8c2c2...767 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #18 Del Skrevet 2. november 2022 Vurdert å heller skaffe deg campingvogn eller båt? Søskenbarnet mitt bor i båt og det fungerer helt fint😊 Anonymkode: cfafd...5a9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå