AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #1 Del Skrevet 27. oktober 2022 Oppgi type forsikring, selskap og gjerne hvilken pris Vi har Tryg forsikring og Fremtind Vi har: - livs/uføre til to voksne (Fremtind) Tryg forsikring: - barneforsikring - personforsikring (denne forstod jeg ikke hensikten med nå, så nøster opp i om det er noe vits når man har livs/uføre? Noen som vet?) - innbo - reise Tryg sin oversikt viste ca 500 kr måneden. Fremtind tipper jeg ligger på rundt 1278 kr for 2 personer. Anonymkode: 0388c...6ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #2 Del Skrevet 27. oktober 2022 Har innboforsikring, reiseforsikring og hundeforsikring. Hadde også uføreforsikring og det veldig glad for siden jeg ble ufør, anbefalinger alle å ha det Anonymkode: ad539...69f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene Skrevet 27. oktober 2022 #3 Del Skrevet 27. oktober 2022 Har innbo, reise og verdi. Ufør eller livsforsikring får jeg ikke. Verdi; kattene, bunad og instrumentet mitt. Har spesifisert dette i forsikringen min. Bare bunad og instrument er verd 100 000. Kattene, umulig å sette verdi på. Det kan gå 20 år uten at noe skjer med en katt, men når noe skjer, skikkelig godt å ha forsikring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #4 Del Skrevet 27. oktober 2022 Hus Innbo Bil Båt Reise 2 livsforsikringer (får ikke ufør) Betaler 36 000 i året. Det er båten som trekker opp (17 000) Anonymkode: b8344...6b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 27. oktober 2022 #5 Del Skrevet 27. oktober 2022 Bil, innbo og reise - litt over en tusenlapp i måneden. Uføre/ulykke/liv/kritisk sykdom gjennom fagforeningen - ca. kr 200 per måned. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #6 Del Skrevet 27. oktober 2022 Livsforsikring (jeg har privat, mannen har privat og jobb), mannen har uføreforsikring, jeg har alvorlig sykdom forsikring. Reiseforsikring, bil, hus og innbo. Tror vi betaler over 3000 i mnd, men det er det verd for oss. Jeg er på vei mot ufør selv dessverre så vi har sikret mannen min om han også skulle bli syk. Jeg rakk ikke uføreforsikring før jeg ble dårlig. Anbefaler på det sterkeste å ordne dette asap om du ikke har. Du vet aldri hva som skjer. Anonymkode: 9f667...60c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #7 Del Skrevet 27. oktober 2022 Hus Hytte Innbo Reise Livsforsikring x 2 Barneforsikring x 2 Hundeforsikring Bil x2 Tilhenger Campingvogn Snøscooter x3 Betaler ca 50 000 i året Anonymkode: fd63a...555 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #8 Del Skrevet 27. oktober 2022 Innbo hund og bil Anonymkode: a5452...ce3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #9 Del Skrevet 27. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Oppgi type forsikring, selskap og gjerne hvilken pris Vi har Tryg forsikring og Fremtind Vi har: - livs/uføre til to voksne (Fremtind) Tryg forsikring: - barneforsikring - personforsikring (denne forstod jeg ikke hensikten med nå, så nøster opp i om det er noe vits når man har livs/uføre? Noen som vet?) - innbo - reise Tryg sin oversikt viste ca 500 kr måneden. Fremtind tipper jeg ligger på rundt 1278 kr for 2 personer. Anonymkode: 0388c...6ad Hvis det skjer noe akutt så får du dekket utgifter ombygging og tap av inntekt. Feks min mann hadde ikke livsforsikring , fikk alvorlig kreft og nær ved å dø. Da hadde han fått en ekstra sum pr dag mens han var syk, dekket ekstra utgifter som ikke staten dekker. Feks jeg møtte på noen på rikshospitalet fra nordnorge. De hadde 100.000kr i ekstra utgifter første mnd. Pga fly, overnatting barnepass hjemme osv osv. Selv hadde vi 30.000kr ekstra utgifter første mnd. Kjørte bla nesten 50.000km på 6mnd. Hadde der gått ille, ville jeg som enke også fått 1mill i støtte,som kunne ha dekket hans utgifter og bla utgifter ved begravelse osv. Jeg hadde heller ikke livs forsikring når jeg ble ufør, noe som ville ha dekket tapet på 44% av lønnen jeg fikk. Så jeg skulle ønske jeg hadde den forsikringen Anonymkode: b2b45...540 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #10 Del Skrevet 27. oktober 2022 Hus Innbo Bil x2 Hund Reise Barn x2 Personforsikring for begge. Jeg har ufør/liv/kritisk sykdom. Mannen har ikke uføreforsikring, men har noe gjennom jobben. Betaler ca 3000 per mnd, mest for min uføreforsikring. Anonymkode: 09eb2...ece Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #11 Del Skrevet 27. oktober 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvis det skjer noe akutt så får du dekket utgifter ombygging og tap av inntekt. Feks min mann hadde ikke livsforsikring , fikk alvorlig kreft og nær ved å dø. Da hadde han fått en ekstra sum pr dag mens han var syk, dekket ekstra utgifter som ikke staten dekker. Feks jeg møtte på noen på rikshospitalet fra nordnorge. De hadde 100.000kr i ekstra utgifter første mnd. Pga fly, overnatting barnepass hjemme osv osv. Selv hadde vi 30.000kr ekstra utgifter første mnd. Kjørte bla nesten 50.000km på 6mnd. Hadde der gått ille, ville jeg som enke også fått 1mill i støtte,som kunne ha dekket hans utgifter og bla utgifter ved begravelse osv. Jeg hadde heller ikke livs forsikring når jeg ble ufør, noe som ville ha dekket tapet på 44% av lønnen jeg fikk. Så jeg skulle ønske jeg hadde den forsikringen Anonymkode: b2b45...540 Godt jeg leste dette - ble i tvil om personforsikringen min egentlig skal kunne dekke behandling jeg nå bruker 🫣 Har lagt ut sikkert 150.000 selv. Anonymkode: 0388c...6ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #12 Del Skrevet 27. oktober 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hus Innbo Bil x2 Hund Reise Barn x2 Personforsikring for begge. Jeg har ufør/liv/kritisk sykdom. Mannen har ikke uføreforsikring, men har noe gjennom jobben. Betaler ca 3000 per mnd, mest for min uføreforsikring. Anonymkode: 09eb2...ece TS her: Be mannen dun ringe forbundet og sjekke om det er full uføreforsikring. Jeg fikk inntrykk av at jeg hadde det via jobb, men denngang ei. Jeg ble ufør etterhvert, hadde heldigvis egen privat forsikring. Jeg var dekket for død, (en mindre sum), men ikke ufør. Da måtte jeg betalt kontingenten (ble trukket 700 i mnd!) PLUSS ca 3-400 kr ekstra. Anonymkode: 0388c...6ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #13 Del Skrevet 27. oktober 2022 Vi har Gjensidig livsforsikring i Eika. 2 million for 700,- mnd. Jeg har MS så jeg står for 500, - av disse 700,-. Innbo, LO Favør, ca 100,-. Reise, Fremtind, ca 80,- Ufør, LO Favør, 300,- (han) El-sykkel x 2, Gjensidige, 360,- Jeg har løst ut min uføreforsikring, LO Favør. Vi har ikke bil, barn eller dyr. Anonymkode: 07af5...3d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #14 Del Skrevet 27. oktober 2022 Forsikring på hus og hytte (topp dekning), fullkasko på to biler. Ufør- og livsforsikring på to voksne. Forsikring (liv og uføre) på tre barn, men dekningen på dem varierer. På det eldste barnet fikk jeg ikke satt opp dekningen til max før han fikk ymse problemer, og nå kan vi ikke utvide hans forsikring. Vet ikke hvor mye vi betaler til sammen for dette. Ja, og så har vi reiseforsikring. Vi er ansatt i det offentlige, så det er noen forsikringsdekninger der ved død/ufør også. Anonymkode: 3667f...36e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #15 Del Skrevet 27. oktober 2022 Anonym Brukar0 skrev (10 timer siden): Bil, innbo og reise - litt over en tusenlapp i måneden. Uføre/ulykke/liv/kritisk sykdom gjennom fagforeningen - ca. kr 200 per måned. hva er forskjellen på de 4 personforsikringene du har der?? forstår ingenting av det hehehe Anonymkode: e0235...7e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 27. oktober 2022 #16 Del Skrevet 27. oktober 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): hva er forskjellen på de 4 personforsikringene du har der?? forstår ingenting av det hehehe Anonymkode: e0235...7e7 Det er en forsikring som dekker alle de 4 hendelsene. Engangsutbetaling hvis man blir ufør, utsatt for ulykke eller kritisk sykdom, eller til etterlatte ved død. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #17 Del Skrevet 27. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): hva er forskjellen på de 4 personforsikringene du har der?? forstår ingenting av det hehehe Anonymkode: e0235...7e7 Forskjellen på ufør/ulykke/liv/kritisk sykdom er : uføre - gir deg en mnd ekstra utbetaling, slik at man får dekket mest mulig av gapet mellom ordinær lønn og det man får utbetalt som uføretrygdedt. Smarteste valget du tar for egen økonomisk trygghet spør du meg. ulykke - dekker det økonomiske tapet ved ulykke, mange har gode reiseforsikringer og arbeidsgiver forsikringer slik at denne blir litt såsomså og ikke nødvendigvis et must. liv- også kjent som død. Engangs utbetaling ved død til ektefelle eller " den du måtte ønske". Veldig greit for å hjelpe de etterlatte med å for eksempel sitte igjen med bolig, betale ut særkullsbarn osv. Kommer veldig ann på egen situasjon om det er nødvendig dekning eller ei. kritisk sykdom- engangs utbetaling ved kritisk sykdom. Kan brukes til for eksempel behandling i utlandet, medisiner eller en feit bil. Du fast setter summen selv og ofte koster det ikke all verden (50-550) og ha denne dekningen. Personlig mener jeg at uføre er uvurderlig og et must, har man familie med mye mine, dine og våre. Hus,hytter og biler. Ville jeg heller ikke unngått å hatt dødsfall dekket. De andre er gjerne litt "fyll" forsikringer som ikke nødvendigvis er like stor nytteverdi i. Legger man heller litt ekstra penger i en god uføreforsikring vil man ikke angre, men man må sette seg inn i hva man har rundt om, hvilket behov man har og hva man faktisk trenger av dekninger. Mange tror for eksempel at de er godt dekket på uføre/død gjennom jobb, men i realiteten er det svært begrenset summer, mange haker og nedtrappinger i de avtalene. Slik at det vil være lurt med supplerende private forsikringer også. Anonymkode: 269b2...c1f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå