FitnessIna Skrevet 27. oktober 2022 #1 Skrevet 27. oktober 2022 Hei, jeg og samboer skal flytte kjøkkenet i leiligheten vår fra et rom til et annet. Vi har vært i kontakt med en del entrepenører, og fått anbefaling om å legge rør både i gulv og i tak. Vi ønsker helst å bevare det originale tregulvet i leiligheten, men har også hørt om utfordringer relatert til å legge rørene i vegg/tak - spesielt at pumpen er bråkete og krever mye velikehold. Har noen erfaring med å la rør gå i vegger/tak, og kan fortelle litt om hvordan dette er? Bråker det mye? Opplever dere mye problemer med pumpen? Om noen har erfaring med å legge rør i gulv vil vi gjerne høre om det også
trøndermann38 Skrevet 27. oktober 2022 #2 Skrevet 27. oktober 2022 Gjorde det for noen år siden, angrer mye for har hatt så mye prakk.
FitnessIna Skrevet 27. oktober 2022 Forfatter #3 Skrevet 27. oktober 2022 trøndermann38 skrev (3 minutter siden): Gjorde det for noen år siden, angrer mye for har hatt så mye prakk. Takk for svar! Kan du beskrive litt mer problemene du har møtt og løsningene dere valgte for å flytte?
Snok1 Skrevet 27. oktober 2022 #4 Skrevet 27. oktober 2022 FitnessIna skrev (14 minutter siden): spesielt at pumpen er bråkete og krever mye velikehold. Pumpen? Jeg har ingen pumpe på kjøkkenet…..
FitnessIna Skrevet 27. oktober 2022 Forfatter #5 Skrevet 27. oktober 2022 Snok1 skrev (2 minutter siden): Pumpen? Jeg har ingen pumpe på kjøkkenet….. Hvis man skal legge om rørene i taket bruker man gjerne en pumpe fordi det ikke er et naturlig fall på vei opp
Leeloo Skrevet 27. oktober 2022 #6 Skrevet 27. oktober 2022 Hvis dere kan gjøre det uten å måtte ha pumpe så hadde jeg klart valgt den løsningen. Jeg sjekket det samme for min leilighet, og pumpe krever bl.a. noen ganske kostbare servicer de neste årene. Fagfolkene sa klart fra at pumpe kun bør brukes der det ikke finnes et alternativ.
Snok1 Skrevet 27. oktober 2022 #7 Skrevet 27. oktober 2022 FitnessIna skrev (6 minutter siden): Hvis man skal legge om rørene i taket bruker man gjerne en pumpe fordi det ikke er et naturlig fall på vei opp Du mener avløpsrørene? Vel, det er i tilfelle et argument for å legge rørene med kontinuerlig fall. Du vil vel slippe å ikke kunne gå på do dersom du har utfall av strøm?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå