Gå til innhold

Reise alene i Thailand


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Det ble mye Thailand her plutselig...

Mitt spørsmål er i forhold til å reise alene. Har aldri gjort det før men har skjønt at Thailand da er et greit reisemål.

Altså; i februar/mars reiser jeg rundt i en mnd og er på jakt etter gode reisetips i Thailand. Jeg vil til vakre strender, både avslapning og muligheter for å komme i kontakt med andre reisende.

Noen som har tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kho Phangan er etter min mening veldig oppskrytt, såfremt du ikke er 18 år gammel og kun ute etter festing med dop...

Jeg og min kjære var der og følte oss virkelig for gamle til den øya! Bare småunger på 17-20 år som kledde seg og oppførte seg 'bob-bob'...

Da snakker jeg altså om selve Fullmånefesten!

Øya ellers er veldig fin, og jeg anbefaler å bo ca 20 min fra 'fest-området', der finner du nesten ØDE strender og billige bungalower :)

Koh Lanta er også veldig fint, men det spørst jo hvor gammel du er og hva du er ute etter. Den øya er veldig fin for avslapning og det å ta båtturer/dagsturer fra.

Er du på Koh Lanta anbefales en dagstur med speedbåt til Koh Rok, en HELT fantastisk øy uten elektrisitet, men med mulighet for å overnatte i telt som står oppført der...Flotte snorkle-muligheter i området.

Koh Samui er også fint, men ganske så 'syden'-aktig med mer liv om kveldene.

Krabi og Ao Nang er flott m utg.pkt i f.eks kurs i thai-matlaging, klatring og dagsturer med kanopadling i laguner osv. Anbefales :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble mye Thailand her plutselig...

Mitt spørsmål er i forhold til å reise alene. Har aldri gjort det før men har skjønt at Thailand da er et greit reisemål.

Altså; i februar/mars reiser jeg rundt i en mnd og er på jakt etter gode reisetips i Thailand. Jeg vil til vakre strender, både avslapning og muligheter for å komme i kontakt med andre reisende.

Noen som har tips?

Reiser du til Phuket, så kan du farte rundt på øyene der. fantastisk. Der treffer du andre som gjør det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som fullmånefesten er litt utdatert for min del ja... Bevares, vil gjerne ha en fest i ny og ne på turen, men er 33 så da velger jeg gjerne andre alternativ. Matlagingskurs syns jeg er fristende, kan bestille endel via Statravel som er mitt reisebyrå, men det er vel smartest å bare vente til jeg kommer dit jeg skal vere en stund. Noen som har tips om et fantastisk sted inkludert bungalower med egen liten terasse og havutsikt? Drømmer om å stasjonere meg et par uke rpå samme sted, der jeg har lett tilgang til dagsutflukter, vere alene hvis jeg vil, få selskap av andre reisende hvis jeg vil, sitte på terrassen med god bok og få med havet, solopp- og -nedgang, gjerne et lite spasted i nærheten....deilig:-)

Skla forresten også ha en overnatting i Hong Kong på hjemturen, noen som har vært der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sukkerert

Skla forresten også ha en overnatting i Hong Kong på hjemturen, noen som har vært der?

Jeg er her.

Spennende by.

Noe du lurer paa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende! Hva gjør du på i Hong Kong? Jeg lurer vel egentlig på hvilken del av byen det er best å overnatte på hotell i forhold til å komme lett rundt i byen iløpet av en dag. Og kan du anbefale noen utflukter/attraksjoner? Hva ville du ha prioritert på en dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...