Gå til innhold

Skravletråden!!!


Maskinfører

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

SVK skrev (2 timer siden):

God helg!

Cassidy Tvillingene sier Hjertelig Tusen Takk.:strix::strix::klem3::klem3:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ford3000 skrev (5 timer siden):

God helg! 😊 

Cassidy Tvillingene sier Hjertelig Tusen Takk.:strix::strix::klem3::klem3:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jukkapalme skrev (Akkurat nå):

Gooood helg alle sammen! :strix:

Cassidy Tvillingene sier Hjertelig Tusen Takk.:strix::strix::klem3::klem3:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir ganske oppgitt når det kommer småbarnsforeldre med barn på biblioteket på en søndag morgen kl 0855.. hva med å kose seg med en søndagsfrokost hjemme ? nei , de skal på biblioteket for å la ungene få skrike seg ferdig før de skal i kirka, de våger ikke være hjemme med dem i fare for nabokrangel vel.. Jaggu meg glad jeg ikke lever et slikt liv azz..

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cassidy Tvillingene ønsker dere alle sammen en Godsøndag.🥰🥰😍😍🤩🤩😊😊☺️☺️👨‍🦰👩‍🦰👍👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk en tur på over 10 km idag, tok meg en lur i sola etterpå , frisk som en fisk etterpå.. :kaklehone:

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cassidy Tvillingene ønsker dere alle sammen en Godmandagskveld.👨‍🦰👩‍🦰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt om skiskytterjentene..jeg har nylig hørt på vm i skiskyting og noe syntes jeg er litt trist, de bommer på siste skytingen, kan det være fordi de løper for fort i sporet ? i flyverdnen så er det noe som heter " best L/D-ratio , den indikerte farten hvor man får det beste løftet for minst motstand, ofte benyttet rundt gliding ved feks motorkutt... til sammenligning, hvor fort kan de løpe i sporet og samtidig treffe blinkene på siste skyting, finne den rytmen og bygge seg videre på den.. rytme er mye, se på skihoppere, de kan finne en god rytme , plukke 30 verdenscupseire , så mister de rytmen og man skulle tro de aldri har hoppet på ski før..De kan ikke bygge videre på en rytme, skiskyttere kan optimere en rytme, tror jeg..

Jeg var selv aktiv sportskytter som ung, men aldri på ski, hardt nok å holde blinken i ro :) 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min skytter-tid , som ung , er verdt noen ord..og noe som sier noe om tidens utvikling..vi skal tilbake til 80 og begynnelsen av 90-tallet..på mitt oppvekstrom hjemme hadde jeg flere våpen og mye ammunisjon.saken var den at jeg bodde ikke der, men i et hybelkollektiv i byen..jeg hadde hatt våpen siden jeg var 12 år gammel, første hagla fikk jeg min mor til å kjøpe da jeg var et par år eldre..jeg utvidet repetoaret da jeg ble 18..i den tid var det ikke krav til oppbevaring..som ung tenåring hadde vi forspillfester på rommet mitt, våpnene var det ingen som våget å røre, ingen spurte engang, de var hellige..uansett hvor beruset vi var.

jeg tok med en av haglene på hybelkollektivet i byen, der jeg pusset og flikket på det..ingen hadde neon innvendinger, jeg satt ofte å drakk sammens med en mann fra Ghana og en fra Somalia, som forøvrig hadde tolkeoppdrag i politiet..en god kontakt fikk jeg med ei jente fra Chile , et forhold som varte lenge.jeg kunne sitte med det demonterte våpenet og pusse på det, mens hun kom inn, uten å ense det..

i mitt oppveksthjem så var situasjonen litt mer kaotisk, min bror hadde tatt ene haglen , for angivelig å skulle skyte naboens katt, som han irriterte seg over, noe jeg ikke gadd involvere meg i ..katten ble aldri skutt dog .. :)  det som kom som sjokkerende var at min mor sendte barna til besøkende opp på mitt rom for å leke og spille på amstraden, en ala commodore 64, med mye våpen og ammo der..jeg var rasende på henne og gjemte ammunisjonen i klær i reolen med klær..kunne kort og greit ikke stole på henne...

dette var begynnelsen på 90-tallet..for å hoppe litt frem , ett år, så ble våpnene inndratt i 94,som følge av bl.a brudd på våpenloven og mistet retten for livstid..livstid er ikke det samme som fysisk livstid i plitiet så noen år senere snakket jeg med våpenkontoret, som stilte seg positiv til søknad om bæretillatelse..

etter egne revurderinger så valgte jeg å skrinlegge skytterkarrieren og søknader for ikke å virke støtende eller skape utro og frykt hos mine nærmeste..

Jeg hadde da flere pokaler, mesterskapgull og sølv i leirkonkurranse på evjemoen, jeg dunket ut både befala og offiserene..

et lite øyeblikk av min historie.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnlaget for å miste våpnene var følgende.. en , egentlig , gjennomtenkt affære , som ble fremskyndet av provokasjoner fra en i nær relasjon..jeg haddde tidligere vært på byen med et par venner som drev et hotell og reiste hjem..jeg væpnet jakken min med endel ammunisjon og tok gevær med ut i hagen for å finne han..jeg hørte hans kone ropte og lurte på om jeg såg etter noe, de satt på trappa si..jeg glimtet henne ved høyre foran meg og la siktet til venstre , der han satt..noe til venstre..skuddet satt like ved hans venstre side av hodet , gelenderet på trappa og bilen..

jeg ble siktet for å bevisst forsøkt å drepe han, men etter å ha hatt høyesterettsadvokat Olav Hestenes til å hjelpe meg med å forklare saken , så frafalt siktelsen..den berørte anket avgjørelsen til statsadvokaten overfor riksadvokaten..riksadvokaten ville ikke realitetsbehandle saken og ba retten vurdere utvidelse av tiltalen..retten fant det ikke bevist etter vitneførsel at tiltalen skulle utvides... jeg ble dømt..jeg ringte til dommer , fra fengselet og ble underrettet dommen, og jeg vedtok på stedet. 

ingen anket dommen.

Det hele skulle vært unødvendig, vi kunne ha snakket sammen, to sterke personligheter klinsjet.. jeg er veldig glad for at ingen ble skadet..etter selve skytingen så etablerte jeg kontakt med naboen, og fortalte han om et mulig utfall..jeg demonterte våpenet foran han , for å ikke skremme han..

Nå er den berørte død, av sykdom, altfor ung.. 

jeg ble rettsmedisinsk undersøkt av politilege Terje Andersen, og han fant ingen grunn til å foreta judisiell observasjon.

Endret av Baktus
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cassidy Tvillingene ønsker dere alle sammen en Godtorsdagskveld.👨‍🦰👩‍🦰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Anki-2.0 skrev (4 timer siden):

God helg tilbake, og til alle andre her også selvsagt :blomst:

Cassidy Tvillingene sier Hjertelig Tusen Takk.:klem3::klem3::strix::strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...