Gå til innhold

Venninne som tenker og lager problemer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har ei venninne som tenker for mye over alt. Og hun ringer eller sender sms til meg om det ofte. 

Kan være sånn:  tror du at han blir sur hvis jeg spørr om det?

Jeg spurte hun om det, men fikk ikke skikkelig svar. Trot du at hun føler det sånn eller sånn?

Og sånn fortsetter det om alt og mye 

Flere som kjenner noen som er sånn? Er veldig slitsomt 

Anonymkode: d1c2c...c0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres veldig slitsomt ut. Hvor gamle er dere to? Det er liv å sette grenser for seg selv, du kan si til hun at du syntes det er slitsomt at hun hele tiden skal tekste angående hva andre folk føler/vil eller tenker. Hun høres svært usikker ut, og kanskje hun ikke klarer å ta noen avgjørelser på egenhånd fordi selvfølseln hennes er så lav. 

Anonymkode: 847bd...29b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville vært mer urolig hvis hun hadde vært selvsikker og uredd for å ta egne beslutninger. 

Det er vel mer normen at ingen unge kvinner i dag tør å stå på egne føtter og må spørre alle til råds? 

Anonymkode: 17657...0da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg ville vært mer urolig hvis hun hadde vært selvsikker og uredd for å ta egne beslutninger. 

Det er vel mer normen at ingen unge kvinner i dag tør å stå på egne føtter og må spørre alle til råds? 

Anonymkode: 17657...0da

Er i slutten av 30 årene 

Anonymkode: d1c2c...c0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også ei sånn venninne! Vi er ca 30 og har alltid skrevet mye med hverandre ettersom vi stort sett alltid har bodd timesvis unna. Jeg kan for all del ha behov for å lufte litt ut til henne også, men overtenningen hennes er EKSTREM og noen ganger vanskelig å forholde seg til. Det blir en blanding av å jatte med, prøve å dra fram noe positivt og nå for tiden, ettersom jeg begynner å bli mer og mer lei: være mer konfronterende på tankesettet hennes.

Egentlig er det litt slitsomt å ha en sånn i livet som stort sett bare tar kontakt ved overtenking (ska annenhver dag minst) men som jeg ikke lengre møter mer enn en gang i året pga ulike ting. Men hun er ellers ei veldig raus og snill person, Og vi har lang historie sammen. Så det er ikke barebare å kutte ut heller. 
 

Vedkommende er også veldig opptatt av at hun  har hatt det vanskelig, alltid har vært der for alle andre men følt seg alene selv. I bryllupet hennes dro hun frem en flokk venner i talen sin uten å nevne meg med et ord. Jeg tenker da at når hun kan nevne de, men ikke meg, må jo de ha vært det enda mer for henne enn det jeg har vært. Og da har a søren meg mange som har stilt opp mye mer enn jeg noen gang har hatt😂😂

Uff, dette er vel det slemmeste jeg har sagt om ei venninne noensinne. 
 

Men js, jeg kjenner meg igjen. Har flere ganger vist seg at hun sender nøyaktig samme problemstillinger til flere av sine venner også.  Klipp og lim liksom! Tør ikke dra frem eksempler på ting hun dramatiserer over i fare for å bli gjenkjent 😅

Anonymkode: 4b52d...2a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en slik kollega, hun kan tekste meg midt i en viktig jobbavtale og spørre: Sa jeg noe galt nå???! Kun fordi jeg ikke svarte henne etter at lunsjen var slutt, type 10 min etter lunsjen. Jeg har ikke hatt tid til å lese alle meldingene hun har sendt meg under møtet med prosjektlederen. 😂

Anonymkode: bb254...922

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja. Overanalysering, kontrollbehov, usikker på alt, alle, og egen kropp. Konstante spørsmål og analyser. Veldig enveiskjørt. Skikkelig drama uansett tema. 

Veldig slitsomt💞

Jeg sluttet å være med å analysere/spekulere, og gav korte saklige svar tilbake. 

Tror du han blir sur hvis?

🙂DET kan jeg ikke svare på, jeg kjenner ham ikke. Du får spørre, så finner du det ut!

Tror du hun/han føler?

🙂DET kan jeg ikke svare på, det vet bare den det gjelder. 

Hvorfor har han ikke svart på FB meldingen min? Han har vært pålogger flere ganger. Det har gått en time.

🙂Jeg vet ikke. Det er ikke alle som stresser på nett, selv om det står pålogget. 

Han har vært pålogget FB fire ganger siden i går. Hvorfor har han ikke kommentert bildene mine og gitt dem likes? 

🙂Jeg vet ikke. Kanskje han ikke har sett dem, eller likte dem. Du får spørre ham om det. Jeg syns ikke det er bra at du sitter kveld etter kveld å stalker ham på FB. Du burde finne på noe annet. Det er ikke sunt å holde på sånn. 

Hvorfor har han ikke svart på nattameldingen min? Det har gått et kvarter. Tror du han melder/snakker med noen andre?

🙂 Jeg vet ikke, kanskje han sovnet, eller sitter på do med dårlig mage. Du får sikkert svar på det i morgen.

Hvorfor skriver ikke han kyss og klem tilbake til meg, når jeg sender begge? Han svarte bare med en enkel nattaklem.

🙂Jeg vet ikke. Kanskje han ikke er like opptatt av det som du.

A tror at bla bla bla, men B tror at han gjør det fordi bla bla bla. C er enig med B. Hva tror du? Hvorfor har han ikke bla bla bla?

🙂Jeg vet ikke. Akkurat det der vil jeg ikke spekulere i. 

Hvorfor er du så negativ? Det er ikke noe koselig å snakke med deg lenger.

🙂Jeg er ikke negativ, jeg er realistisk, og orker bare ikke å analysere ting som jeg føler at det er umulig å svare på. 

Du har blitt så negativ. Jeg mister lysten til å ringe deg. 

🙂ok.......😁😁😁

Anonymkode: b5cae...6f9

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Er i slutten av 30 årene 

Anonymkode: d1c2c...c0a

Vel, da er det vel ingenting å gjøre med den saken. Du får ta et valg, enten holde henne på en armlengdes avstand og ikke involvere deg stort mer med henne, eller avslutte relasjonen med henne. 

Anonymkode: 17657...0da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Ja. Overanalysering, kontrollbehov, usikker på alt, alle, og egen kropp. Konstante spørsmål og analyser. Veldig enveiskjørt. Skikkelig drama uansett tema. 

Veldig slitsomt💞

Jeg sluttet å være med å analysere/spekulere, og gav korte saklige svar tilbake. 

Tror du han blir sur hvis?

🙂DET kan jeg ikke svare på, jeg kjenner ham ikke. Du får spørre, så finner du det ut!

Tror du hun/han føler?

🙂DET kan jeg ikke svare på, det vet bare den det gjelder. 

Hvorfor har han ikke svart på FB meldingen min? Han har vært pålogger flere ganger. Det har gått en time.

🙂Jeg vet ikke. Det er ikke alle som stresser på nett, selv om det står pålogget. 

Han har vært pålogget FB fire ganger siden i går. Hvorfor har han ikke kommentert bildene mine og gitt dem likes? 

🙂Jeg vet ikke. Kanskje han ikke har sett dem, eller likte dem. Du får spørre ham om det. Jeg syns ikke det er bra at du sitter kveld etter kveld å stalker ham på FB. Du burde finne på noe annet. Det er ikke sunt å holde på sånn. 

Hvorfor har han ikke svart på nattameldingen min? Det har gått et kvarter. Tror du han melder/snakker med noen andre?

🙂 Jeg vet ikke, kanskje han sovnet, eller sitter på do med dårlig mage. Du får sikkert svar på det i morgen.

Hvorfor skriver ikke han kyss og klem tilbake til meg, når jeg sender begge? Han svarte bare med en enkel nattaklem.

🙂Jeg vet ikke. Kanskje han ikke er like opptatt av det som du.

A tror at bla bla bla, men B tror at han gjør det fordi bla bla bla. C er enig med B. Hva tror du? Hvorfor har han ikke bla bla bla?

🙂Jeg vet ikke. Akkurat det der vil jeg ikke spekulere i. 

Hvorfor er du så negativ? Det er ikke noe koselig å snakke med deg lenger.

🙂Jeg er ikke negativ, jeg er realistisk, og orker bare ikke å analysere ting som jeg føler at det er umulig å svare på. 

Du har blitt så negativ. Jeg mister lysten til å ringe deg. 

🙂ok.......😁😁😁

Anonymkode: b5cae...6f9

Herregud, så slitsomt 

Jeg har sluttet å invitere henne hit. Min samboer er en sånn prater mye, av og til uten å tenke. Han sier ikke noe stygt, men hun tar alt personlig. Ringer meg etterpå og spørr hva han mente med det og det. 

En gang spurte hun han om råd. Hun skulle pusse opp og han er maler. Han kom med råd om hva hun kunne gjøre.  Etterpå ringte hun meg nesten gråtende og sa at det ikke ble sånn hun hadde tenkt. Hun hadde tenkt å gjøre det anderledes, men at han hadde overtalt henne å gjøre det på hans måte. Jeg har ikke sagt det til han, da hadde han blitt irritert 

Anonymkode: d1c2c...c0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...