Gå til innhold

Akutt kortvarig vondt i halsen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har siden jeg var 16/17 år opplev å få noen akutte smerter i halsen, nå er jeg 25. Disse smertene oppstår ikke mer enn kanskje 2-3 ganger i året, og varer maks 15 sek (tror jeg). Det er ikke noe spesiell foranledning, har skjedd på vidt forkjellige steder.

Når det skjer er det som om et eller annet i halsen slår knute på seg. Jeg klarer ikke å snakke eller å svelge. De føste gangene dette skjedde holdt jeg ut til smertene gav seg av seg selv. Etter hvert fant jeg en metode der jeg kunne trykke på ett eller annet øverst i halsen, rett under haka. Om jeg ettere en stund treffer på rett sted, er det som om noe faller på plass. De akutte smertene gir jeg, og jeg blir bare litt øm i halsen etterpå.

Jeg skal til lege snart. Skal endelig ta meg tid til å spørre. Er så lett å glemme når det skjer så sjeldent. Vil ikke være hypokoner heller. Har noen opplev noe lignende? Føler det er litt vanskelig å forklare fenomenet, så kanskje noen har et navn eller noe for dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Greit å høre med legen ja, noter på en lapp så husker du slikt lettere ;)

Men kan det være en muskelspenning? Mener jeg har hatt et par runder med noe liknende selv, men det har minnet såpass mye om andre muskelkramper at jeg har ikke tenkt over det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...