Gå til innhold

Hvorfor klipper alle damer seg kort?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er selv dame på 31. Jeg har aldri tenkt til å klippe meg kort når jeg blir 35+. Har aldri skjønt poenget med å se mindre feminin ut ved å gjøre seg selv mer mandig ved å gå for kort hår... hvorfor gjør så mange damer det? Menn kan da umulig synes det er pent?

Anonymkode: 5c61e...ebe

• Liker 12
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har antatt at det er fordi hårveksten avtar med årene?

Anonymkode: 711b8...b25

• Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har heldigvis andre prioriteringer enn utseende, uavhengig av alder. Har den hårlengden jeg trives med.

Anonymkode: b231b...60b

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både fordi hårveksten avtar, og man ser ofte dratt ut i trynet med langt hår. Ansiktet siger med alderen og kort hår gir en illlusjon om at ting er på stell.

Anonymkode: e0d12...66e

• Liker 18
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Både fordi hårveksten avtar, og man ser ofte dratt ut i trynet med langt hår. Ansiktet siger med alderen og kort hår gir en illlusjon om at ting er på stell.

Anonymkode: e0d12...66e

Man ser mer mandig ut mener du...

• Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Athena Catalina

Gjør vi? Det viste jeg ikke. Jeg har passert 40 og har fortsatt langt hår, passer ikke kort så kommer aldri til å klippe meg kort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er selv dame på 31. Jeg har aldri tenkt til å klippe meg kort når jeg blir 35+. Har aldri skjønt poenget med å se mindre feminin ut ved å gjøre seg selv mer mandig ved å gå for kort hår... hvorfor gjør så mange damer det? Menn kan da umulig synes det er pent?

Fordi det er en gammel oppfatning at kvinner ser yngre ut med kort hår når de blir eldre. 

Jeg fikk høre det i hele oppveksten. Kvinner over en viss alder skal ikke ha langt hår. Osv.. 

Anonymkode: bec31...761

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalmeste jeg ser er korthårede damer, ser ut som de har gitt opp på livet 😆👎

Anonymkode: c1f4b...9c8

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi du tydeligvis bare ser det du vil se.

Premisset for tråden din er grunnleggende feil, så spørsmålet du stiller gir ikke mening. Alle kvinner klipper ikke håret kort...

Jeg kjenner én kvinne som har kort hår til under ørene (50 år gammel) og én kvinne (min tante i 60-årene) som har hatt en kortklippet frisyre siden 90-tallet. Hun kler det veldig godt, og ser frisk og sporty ut. 

De aller fleste kvinner jeg ser har (i hvert fall litt) lengde på håret...

Anonymkode: b3c5b...2ce

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fordi ikke alle liker å ha langt hår? Kan ha mange gøye frisyrer med halvkort hår, og det er så deilig å slippe alt styret med tørking av langt hår. Synes langt hår ofte ser ganske kjedelig ut. 

Og hva menn mener burde jo ikke ha noe som helst å si. Føler meg i alle fall veldig feminin selv om jeg ikke har hår til langt ned  på ryggen. 

Anonymkode: a6629...89f

• Liker 17
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi håret blir så tynt på noen og det ser bare stygt ut å ha langt tynt hår. 

Anonymkode: cad95...c50

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme har jeg lagt merke til, selv om jeg ville ha strukket alderen til kvinner i aldersgruppen 50+. Kort hår har visst blitt den nye kjerringlooken i våre dager. Slenger du på deg et fargerikt chiffonskjerf rundt kalkunhalsen i tillegg, så har man den ultimate kjerringlooken.

Anonymkode: 86775...a1f

• Liker 5
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sossen Krogh klipte seg aldri kort og hun ble godt over 90. Jeg skal heller aldri klippe meg kort. 

Anonymkode: 3f0cd...683

• Liker 10
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med kort hår? Jeg jobber med mange damer 35+ og de aller aller fleste har hår til skuldrene. Det kalles vel strengt tatt «langt» hos frisøren 😆 

er ei og anna over 50 som har klippa det kort-kort. Antar det er i forbindelse med overgangsalderen og at man blir veldig varm? 

🙂 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt spørsmål. Så siden jeg ikke kjenner meg igjen i dine observasjoner.

Jeg er 36 og har hår til midja, det er flere av venninnene mine som er på min alder. 
Noen har skulderlangt fordi de har så tynt hår at lengre ikke vil være spesielt pent. 
De få som har kort har hatt det siden tenårene... 

Kjenner også flere i 50årene som har hår litt nedenfor skuldrene. 

Anonymkode: 8d2e2...57a

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Skal sies at jeg ikke har langt hår fordi «menn» skal syntes det er pent.. :P 

• Liker 13
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal menn ha kort hår og kvinner langt hår? Det er et latterlig kulturelt fenomen. Man er verken mer eller mindre feminin med kort hår. Man er som man er, uansett. 

Anonymkode: 97a10...8ec

• Liker 22
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Kanskje noen damer har større mål og drømmer i livet enn å se pen ut for menn ? Kanskje de synes det er fint eller behagelig? Kanskje de driter i om du eller andre skjønner poenget? 

Anonymkode: 27250...67b

• Liker 31
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kvalmeste jeg ser er korthårede damer, ser ut som de har gitt opp på livet 😆👎

Anonymkode: c1f4b...9c8

Tenker du at menn som gjør det som er praktisk og ikke bryr seg om eget utseende har gitt opp livet?

Jeg tror det tvert imot er omvendt. At noen bestemmer seg for å drite i utseendepress for å rett og slett få mer ut av livet. 

Jeg er 40 og har langt hår, så føler meg på ingen måte truffet. Men jeg synes det latterlig med menn som tar det så innmari personlig når fremmede damer ikke har som mål i livet å være attraktiv for akkurat dem. 

Du kan ikke komme på noe kvalmere enn en kvinne med kort hår? Really? 

• Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...