Gå til innhold

Flytting og barnas venner

Fremhevede innlegg

Skrevet
Snok1 skrev (10 timer siden):

Poenget mitt er at skilsmissen ikke er grunnen. Det er sikkert anledningen, men neppe grunnen.

Åja sånn ja. Det er ikke fordi vi skiller oss at vi flytter ut av byen, vi kunne like gjerne bodd her. Men det er ikke barnas beste 😊 eller no.. Det var litt dypt hehe. 

Anonymkode: 24ce8...2e0

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barn får fort nye venner, og de gamle vennene er ikke så interessante lenger. Si til din datter at du skal prøve å holde kontakten med venninnen. Men etterhvert som dattera di får nye venner, vil det nok gå i glemmeboken, med mindre du snakker mye om det, da. 

Vi voksne er flinke til, og det er viktig for oss å ha kontakt med venner når vi flytter. Men husk at barn er ikke ferdig utviklet enda, og ser på vennskap som noe annet enn voksne. Barn lever mer i nuet. Og Barn er innom så mye sosialt i flere år, så de rekker fint å få seg nye venner selv om de har mistet noen. Vi voksne har ikke like lett for å få nye, tette vennskap. 

Anonymkode: 0859e...4e7

Skrevet

Erfaringsmessig så mister barna kontakten med de barnehagevennene som de ikke begynner på skolen eller fritidsaktiviteter sammen med. Femåringene er for små til å få til dette på egenhånd.

Men noter deg adresse og fødselsdag (ofte er det bilder/oppslag der bursdagen står), og så kan hun sende et kort til bursdag, fra ferie eller rundt juletid etc der avsender navn og adresse står. Når de blir noen år eldre, kan de selv ta kontakt hvis de fortsatt vil det. Jeg fant tilbake til barnehagevenninne da jeg var 10 og vi traff hverandre på idrettsstevne.  

Anonymkode: d97a9...fa7

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...