Gå til innhold

Hua Hin i Thailand


Rosenrød

Anbefalte innlegg

Tenker på å reise til Hua Hin i sommer, siden det er mindre regn der enn i Phuket. Noen som har vært der og kan fortelle litt om stedet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

- Hua Hin er en liten, koselig og oversiktlig by, men litt turistifisert etterhvert.........jeg likte meg godt der og strendene var fantastiske. Hotellene ligger stort sett utenfor byen, men det er billig å ta taxi eller tuctuc inn til sentrum. Som overalt ellers i Thailand er folk smilende og hjelpsomme.

Vi fikk hjelp av ett lokalt reisebyrå der- drevet av studenter- til en rundreise nordover i landet. Det var helt utrolig så mye vi fikk for 1000,- Nkr.-( Fly tur-retur ChiangMai, overnatting på fint hotell i 3 dgr, en middag og en utflukt.)

Kan anbefales!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det greie handlemuligheter enten i Hua Hin eller i nærheten? Liker litt shopping, og vil gjerne få sydd litt klær og sånn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- I HuaHin kan man både shoppe og få sydd klær. Flere gode skreddere der som aldri nøler med å be deg med inn for å "se på tøyer"... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i Hua Hin i vinter. Bodde på Hilton Hotellet som ligger midt i byen og istarten på stranda.

Jeg syns ikke strendene i Hua Hin er noe spesielt fine i forhold til lenger sør i Thailand, men helt oki.

Byen er overfyllt av skreddere, og noen vanlige "syden butikker". Det er flere koselige restauranter der også.

Det ligger flere flotte hoteller i Hua Hin, bla et av verdens flotteste spa senter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har vi bestilt! Jippi! Tror det var det Hiltonhotellet vi også skulle bo på, var det et greit sted? Så i alle fall fint ut i katalogen, men det gjør vel de fleste hoteller.... Har du tips til en god skredder? Og hva koster det egentlig å få sydd seg klær? Tenker på finkjole og drakt med skjørt og bukse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hilton hotellet var kjempeflott, det beste hotellet jeg noensinne har bodd på :) Du kan lese her: Trip Advisor reviews

Det er en kjempedigg spa avdeling på hotellet, koster endel men er skikkelig LUKSUS! Helt herlig! ellers er bassenget kjempefint, men bassengbar der man faktisk sitter på barkrakker under vann i bassenget i skyggen! Utrolig bra service også, de vasket rommet 2-3 ganger pr dag :forvirret::ler:

Det var så utrolig mange skreddere der, vi endte opp med å få sydd klær i Bangkok i steden, men noen i reisefølge gjorde det i Hua Hin. Prisene varierer, de billigste er gjerne ikke den beste kvaliteten.... Man velger først ut stoffet, så får man prisen. Husk å prute MASSE! Husk at det tar mye tid, man bør være innom å prøve minst 2-3 ganger. Kan være greitt å bestille i begynnelsen av ferien.

Hua Hin ligger ikke så langt fra Bangkok, så hvis dere ikke skal innom Bangkok er det fint å ta en utflykt dit. Ellers er det også mulig å dra til Floating Market (som er kjekt å få med seg om dere ikke har sett det..) Riwer of Kwai er også en utflukt som mange drar på, ikke av min interesse, men sikkert ok.

Jernbanestasjonen i Hua Hin er en serverdighet, som også er et stoppested for OrientExpressen. Det er også et nightmarked i Hua Hin, der de selger alt av vesker, sko, ting og tang, alt mulig rart for en billig penger.

Bare spør om det er noe mer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuuusen takk for svar! Høres veldig bra ut, og så elsker jeg spa! Var det norske priser på spabehandlingene eller noe rimeligere?

Vi skal ha to overnattinger i Bankok før vi reiser til Hua hin, så det flytende markedet skal jeg få med meg.

Har også lyst til å ri på stranda, og få massasje...

Kopier av merkevarer frister også, hvis det er gode kopier. Gidder ikke kjøpe ting som lyser fake lang vei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke norske priser på spa'en, mye billigere og en i klasse for seg selv, men det koster litt da!

Men ellers er det kjempebillig med massasje osv på stranda!!

Man finner svært gode kopier av merkevare også, men det koster mer! (og ofte har de det gjemt, slik at man må spørre...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, vil heller betale litt ekstra for en skikkelig god kopi, har jo også hørt rykter om at enkelte kopier faktisk lages på de originale fabrikkene... Men hva sier jeg da, om de er gjemte? "Show me the real stuff!" Hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...