MiaL Skrevet 3. desember 2005 #1 Skrevet 3. desember 2005 (endret) har bare lurt litt på det her. Er det vanlig for barn i tenåra å ha hikke ofte? Jeg selv har ofte hikke og lurer på om barna på en måte har "arvet" dette? :icon_neutral: Har en datter på 14 som hikker hver dag og to på 16 som også hikker ofte. De har ikke klagd noe særlig og er i fin form men har vel blitt på en måte vant til å få hikke ofte. lurer på om det er vanlig i den alderen og om det kan skyldes at jeg hikker mye? hvor ofte hikker deres barn? :klø: lurt veldig på dette en stund -mia Endret 3. desember 2005 av MiaL
Far til 2 Skrevet 3. desember 2005 #2 Skrevet 3. desember 2005 Jeg ser ikke bort fra at det kan være arvelig. Mener å ha lest at hikke kan komme av bl.a. kald drikke som "trigger" en nerve. Om denne nerven ligger "åpent" hos en av foreldrene og dette vidreføres til barna vil det medføre en slags "arvelig belastning". Men jeg har ingen dokumentasjon på dette og du kan sikkert finne mer dokumentasjon ute på nettet om dette med hikke og årsaksammenhenger.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå