Gå til innhold

Vi er lei av dere, menn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vera skrev (7 minutter siden):

Og jeg skjønner fortvilelsen og irritasjonen din! Men jeg har forstått og lært, at skal jeg komme meg videre i livet mitt - og leve livet mitt uten bitterhet for fortiden, MÅ jeg erkjenne at jeg ikke kan forandre noen andre enn meg selv og mine valg. 
Jeg lovet meg selv å aldri sette meg i en slik posisjon igjen - og det tror jeg at jeg klarer å holde.

Min eks fant seg også ny dame - som med åpne øyne gikk inn i et forhold med en mann som mishandlet fysisk og psykisk (hun var vitne i rettsak). Hva syns du om valget hun tok? Som jeg sier; ingenting rettferdiggjør vold, og ingen har noensinne fortjent å bli mishandlet. Men - går man inn i et forhold hvor man allerede er advart, attpåtil av rettsstaten..da har man tatt et jævlig dårlig valg for seg selv. 

Så bra, jeg håper også for din del at du slipper oppleve noe slik igjen.

Når det gjelder den nye dama til eksen din som visste hva hun gikk til, da er det en helt annen sak. Går hun inn i en slik relasjon med åpne øyne er hun rimelig naiv. Og det er tross alt et informert valg hun gjør da, så der er vi enige.

Jeg mener derimot kvinner (eller menn) som havner i forhold eller relasjoner hvor de ikke kjenner til hvordan personen faktisk er på forhånd. Da synes jeg det blir feil å skylde på dem for å ha tatt feil velg, når de ikke på forhånd kunne vite hva de gikk til.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Gjør ikke kvinner det samme da?

Anonymkode: 77237...ca9

Mange gjør nok dessverre det. Men nå handlet jo akkurat dette temaet om menn som gjør ugjerninger mot kvinner. Selv om den ene gjør noe galt, betyr det ikke at det er rett at den andre også gjør det. Dessuten har menn gjennom historien alltid hatt et overtak på kvinner, og har kunnet behandlet dem i stor grad som de selv så passet. 

Du vet at i enkelte land har ikke kvinner engang selvbestemmelsesrett over seg selv og egen kropp? I 2022! Tenk hvilke kontroverser det hadde blitt om det samme hadde skjedd med menn. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vera skrev (17 minutter siden):

Og jeg skjønner fortvilelsen og irritasjonen din! Men jeg har forstått og lært, at skal jeg komme meg videre i livet mitt - og leve livet mitt uten bitterhet for fortiden, MÅ jeg erkjenne at jeg ikke kan forandre noen andre enn meg selv og mine valg. 
Jeg lovet meg selv å aldri sette meg i en slik posisjon igjen - og det tror jeg at jeg klarer å holde.

Min eks fant seg også ny dame - som med åpne øyne gikk inn i et forhold med en mann som mishandlet fysisk og psykisk (hun var vitne i rettsak). Hva syns du om valget hun tok? Som jeg sier; ingenting rettferdiggjør vold, og ingen har noensinne fortjent å bli mishandlet. Men - går man inn i et forhold hvor man allerede er advart, attpåtil av rettsstaten..da har man tatt et jævlig dårlig valg for seg selv. 

Du sier indirekte at kvinner som utsettes for voldtekt velger det selv. Jeg vedder jævlig mye på at du ikke tenker det samme om menn som utsettes for voldtekt.

Anonymkode: 33b62...eda

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Vi er lei av dere, menn.

Hilsen

Alle kvinner

Anonymkode: 3ad47...d6f

Jeg hadde tenkt til å kommentere noe som var litt artig med klippet, men innså at det ville være å sparke noen som ligger nede og som tross den åpenbare bitterheten er ærlig om at det kommer fra vonde erfaringer. Vi bør nok være forsiktige med å eksponere mennesker som sliter for mye, og ikke minst med å løfte disse som ledestjerner, for alles del. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du sier indirekte at kvinner som utsettes for voldtekt velger det selv. Jeg vedder jævlig mye på at du ikke tenker det samme om menn som utsettes for voldtekt.

Du har noe alvorlig galt med leseforståelsen din.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vera skrev (19 minutter siden):

Nei, tvert imot. Du blamer utsatte kvinner, men sympatiserer med utsatte menn.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vera skrev (35 minutter siden):

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Nei, tvert imot. Du blamer utsatte kvinner, men sympatiserer med utsatte menn.

Og du vet at det finnes kvinner som begår selvmord også? Er dette kvinner som ikke har tatt ansvar for seg selv og livet sitt? Mener du at det er mindre synd på dem enn menn som begår selvmord?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Og du vet at det finnes kvinner som begår selvmord også? Er dette kvinner som ikke har tatt ansvar for seg selv og livet sitt? Mener du at det er mindre synd på dem enn menn som begår selvmord?

Hva våser du egentlig om? 

Jeg råder deg til å skaffe deg hjelp for vrangforestillingene dine.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vera skrev (2 minutter siden):

Hva våser du egentlig om? 

Jeg råder deg til å skaffe deg hjelp for vrangforestillingene dine.

Jeg lurer på hva det er du egentlig våser om. Du svarer ikke engang på det jeg spør om. Du påstår at fordi en kvinne uttaler seg om vonde erfaringer så oppfordrer hun menn til å begå selvmord (det var ditt første svar i tråden). Men du bagatelliserer jenter/kvinner som begår selvmord.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Selv den snilleste mus kan plutselig vise seg være en betent drittsekk når han har fått det han ønsker seg. Selvfølgelig gjelder ikke det hun sier alle menn, men det er et faktum at menn har regjert denne planeten i minst 2,000 år (forholdene før kristendommen var nok litt mer nyanserte), og har fått lov til å oppføre seg slik de selv ønsker, både mot kvinner og generelt. Menn har aldri blitt stilt til ansvar. For en kvinne har det historisk vært en nødvendighet å komme i en union med en mann, og mange kvinner har lidd fryktelig. Gjerne bak lukkede dører. Nå stilles endelig menn til ansvar, og kvinner velger selv hva de ønsker gjøre. Valget er at mange velger vekk menn, såkalt "snille" eller ei, fordi de fortsatt ikke kan oppføre seg når alt kommer til alt.

Anonymkode: 62e4e...e61

Hvorfor skal jeg som mann stilles til ansvar for holdninger og hierarki som var gjeldene for 300 år siden? Bør du som kvinne stilles til ansvar for noe galt kvinner pleide gjøre i middelalderen? Vi ser samme offermentalitet i den svarte delen av befolkningen i USA. Der klandres fortsatt hvite menn idag for slaveriet for et par hundre år siden. De kommer seg ikke ut av offermentaliteten og holder seg selv tilbake fra utvikling. Langt mer komfortabelt å lene seg tilbake på sympati og unnskyldninger. Da slipper man å yte for å få en forandring i hverdagen.

Maleficenta skrev (11 timer siden):

i videoen sier hun ikke at hun er lei alle menn. Hun sier hun er lei menn som.... etc,etc

Alle menn....noen menn? Hun syter i bunn og grunn over valg av menn hun selv har valgt å inngå relasjoner med. Hadde du hatt sympati med en mann som klaget på at alle hans 15 exer var late, selvopptatte, narsisistiske drittsekker? Eller hadde du tenkt at det kanskje var én fellesnevner i hans bittre fremstilling av livet og at det er hans elendige valg av partnere som var problemet? Hvorfor tenkes ikke slikt når kvinner syter og klager over partnere?

RC skrev (10 timer siden):

Men det er jo akkurat slik hun fremstiller det? At hun er lei narsissister. Menn som ikke tar ansvar, menn som ikke ser seg selv og sin rolle. 

Slike kan kvinner nå endelig velge bort. Man trenger ikke bli i ødeleggende forhold lenger, heldigvis.

Selv om hun sier menn mener hun selvfølgelig ikke ALLE menn, det er bare satt på spissen for å få fram poenget. Kvinner har alltid vært undertrykte, og menn har alltid kunne gjøre hva de ville med dem. Men ikke nå lenger.

Heldigvis finnes det selvfølgelig mange fantastiske menn der ute, men det er ikke dem dette handler om.

Hvilke rolle skal mannen ha i 2022? Visste du at alle mannens klassiske roller som spiller på hans styrker, er overflødige idag? Kvinner skal helst ha en sterk, modig, selvstendig, arbeidsom, deltagende hjemme og samtidig en ambisjonsrik mann. Men så skal han jommen være følsom, hengiven, romantisk og myk samtidig.

Hvorfor velger dere ikke bort disse mennene istede for å lage tirader på SoMe om hvor ille disse mennene er å leve med? Det er tross alt dere kvinner som sitter på absolutt all makt på datingfronten nå.

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg er også lei av menn. Ikke alle menn, men svært mange. Har omgitt meg men kompiser, mannlige familiemedlemmer og mannlige kollegaer/sjefer siden jeg var et lite barn, og det har vist seg å være skadelig for meg. Hersketeknikker, nedlatenhet overfor kvinner og mannsjåvinisme over hele fjøla. Jeg har blitt trakassert, tråkket på og "spøkt med" så mange ganger at jeg har spurt meg selv om livet har vært verdt å leve.

Den eneste mannen som har vært fantastisk, er min ektemann gjennom 15 år. Selv han forstår ikke hvor mye dritt kvinner må finne seg i, men etter mange år med meg har han etterhvert fått en anelse. Han var nylig den eneste på sin jobb som turde å gå til HR da han så hvordan en mannlig sjef behandlet en kvinnelig ansatt, mens de andre mannfolka "ikke så det". Jeg gremmes over de ca 30 mennene som "ikke så noe".

Mister jeg min mann, kommer jeg til å gå over til den andre filen. 

Anonymkode: 2b7a7...3b9

Hvorfor står ikke kvinner opp for seg selv? Menn hjelper ikke andre menn heller på slike ting. Hvorfor skal menn trå til som gentlemenn når kvinner er akkurat like, likestillte og sterke som menn i 2022? Hele poenget faller jo da bort? Nå må dere betale på dater selv. Dere må tråkke i vanndammen på vei til den daten. Nå må dere skifte dekk på bilen selv, klippe gresset, skifte kledning på huset. Du vet at det kvinner driver med idag kalles cherrypicking?

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Eder og galle? Synes hun var veldig saklig og konstruktiv i sin kritikk. Det at så mange menn tydeligvis tar dette veldig personlig sier vel mer om dere enn henne. :/

Anonymkode: 62e4e...e61

Hadde en mann liret av seg en lignende tirade, ville du tolket at han sa "kvinner" som i alle kvinner? Eller "kvinner" som i et par damer han hadde hatt negative opplevelser med? Tenk litt over ditt eget reaksjonsmønster nå for du svarer.

MariDalen skrev (9 timer siden):

Tror dere man er lykkelig som singel når arbeidslivet er slutt og pensjonstiden kommer?

Nope! Ser ikke annet enn videoer av kvinner i slutten av 30årene på tiktok og facebook som angrer som hunder for at de prioriterte jobb, status og penger istede for familie, med mann og barn. De ble fortalt av feministene at de skulle prioritere lange, gode utdannelser, jobb og penger når man var i sin mest attraktive og fruktbare alder, for så å prioritere mann og barn rett før den biologiske klokka tikker ut. Man skulle realisere seg må vite! Det eneste problemet er da at topp 20 mannfolk som de alltid skjult har drømt om, har da for lengst prioritert ung kone og barn i tidlig/midt 20 årene. Så må hun ty til mor for vaffler og et kakestykke på bursdagen sin.

Noen ønsker seg sikkert et slikt liv, men jeg tror kvinner flest ønsker seg noe mer på sine mer modne dager.

Vera skrev (9 timer siden):

Likestillingen og feminismen feilet med dere.

☝ This!

Vera skrev (8 timer siden):

Så hvorfor i all verdens dager går man inn i et forhold hvor man blir behandlet dårlig - gang etter gang. Svaret er enkelt - noen trives i offerrollen, og orker ikke å ta ansvar for eget liv. 

Og jo, det har faktisk vært flere videoer på feks TikTok hvor jenter i alderen 12-16 år godter seg over gutter som har tatt selvmord, og oppfordrer andre gutter til å gjøre det samme. Vi hadde faktisk en slik sak her i nærområdet for 1 år siden. Et helt vanlig fenomen i resten av verden også. 
Dette er et så stort blindspor i historien og i kampen for likestilling at det er flaut. 

Idioter finnes hos begge kjønn - unngå dem. Og lag for all del ikke familie med dem. 

To feite streker under dette og! ☝👆

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Og damer skal jo bare holde kjeft og ikke få lov til å snakke om dritt de har blitt utsatt for. 

Har noen sagt at damer ikke kan det?

RC skrev (7 timer siden):

Jeg kunne sagt akkurat det samme tilbake. Og ingen her har hevdet at kvinner er uskyldige. Det finnes idioter blant begge/alle kjønn. Men denne gashlightingen dere holder på med bare understreker poenget hennes. Mange menn takler ikke bli sagt imot. Gud forby at de gjør noe feil. Kvinner er roten til alt ondt. Bla bla. Det er gjentatt opp gjennom verdenshistorien uendelige ganger. Eva bet i eplet i paradisets hage og derfra gikk det rett vest. 

Har aldri sagt at jeg hater menn. Jeg er til og med i et god forhold selv med en god mann. Selve poenget her er at narsissiste drittsekker av menn som klager på at de er alene burde se seg selv i speilet. 

La være å gå i forhold med menn. Case closed! Det er virkelig ikke værre.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er motbydelig hvordan folk fortsatt ignorerer det faktum at unge jenter i tenårene har blitt bedt om å ta livet av seg i minst de siste 25 årene utifra utseende deres via sosiale medier ,gjennom bilder skoledagbøker og internett. Dette burde vært allment kjent egentlig. På videregående skoler i USA rangerer fortsatt guttene jenter utifra utseende på lister. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg lurer på hva det er du egentlig våser om. Du svarer ikke engang på det jeg spør om. Du påstår at fordi en kvinne uttaler seg om vonde erfaringer så oppfordrer hun menn til å begå selvmord (det var ditt første svar i tråden). Men du bagatelliserer jenter/kvinner som begår selvmord.

Dette fremstår som en ganske vanvittig tolkning som det rett og slett ikke finnes dekning for i innlegget du viser til:

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det er rett og slett fascinerende å se hva du klarer å koke sammen..og hvordan du lapper sammen små fragmenter av mine setninger i forskjellige innlegg, til å passe et narrativ i ditt hode..som sagt - du burde søke hjelp for virkelighetsoppfatningen din.

Nei, jeg har ikke påstått at kvinnen i videoen oppfordrer menn til å begå selvmord. Jeg har påstått at Kill-all-men kulten oppfordret til det. Jeg har også påstått at kvinner som ytrer hat og generalisering mot menn har påvirkningskraft - for unge jenter. Som igjen har oppfordret unge gutter og menn til å ta selvmord, eller godter seg over unge gutter som har tatt selvmord.

Så vil jeg gjerne at du finner frem setningene jeg har skrevet som bagatelliserer at jenter/kvinner tar selvmord - for påstanden du kommer med er temmelig grov, syns du ikke? 

Blander du kortene sammen på denne måten i det virkelige liv også..? 

Endret av Vera
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en mann sagt at "Alle mine ekser er psykopatiske drittsekker. Jeg er ferdig med dere kvinner og all ondskapen deres." - Ville han fått støtte da? Nei han ville blitt fortalt å krype under den steinen han kom fra, og slik burde vi reagere mot  krypene i denne tråden og.

Veldig mye av dette "menn er så onde" greiene handler om følgende: Kvinner som har sex med menn de ikke får forhold med. De vil ha forhold med dem, men får ikke det og blir sint. Og endrer seg fra å være "snill" til å bli slik enkelte i denne tråden oppfører seg.

Dere har ikke krav på menn, de skylder dere ingenting. Jobb med dere selv heller enn å skylde på menn for alt som går galt i livene deres. Fiks dere selv, dette er ikke menns ansvar

Anonymkode: 2c4e5...df5

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hadde en mann sagt at "Alle mine ekser er psykopatiske drittsekker. Jeg er ferdig med dere kvinner og all ondskapen deres." - Ville han fått støtte da? Nei han ville blitt fortalt å krype under den steinen han kom fra, og slik burde vi reagere mot  krypene i denne tråden og.

Veldig mye av dette "menn er så onde" greiene handler om følgende: Kvinner som har sex med menn de ikke får forhold med. De vil ha forhold med dem, men får ikke det og blir sint. Og endrer seg fra å være "snill" til å bli slik enkelte i denne tråden oppfører seg.

Dere har ikke krav på menn, de skylder dere ingenting. Jobb med dere selv heller enn å skylde på menn for alt som går galt i livene deres. Fiks dere selv, dette er ikke menns ansvar

Anonymkode: 2c4e5...df5

Tror det handler mer om at mennene lover disse damene forhold, gull og grønne skoger bare fordi at de selv ønsker seg sex. Når de har fått det, har de ikke voksne nok til å si at de har fått det de kom for, så isteden ghoster de eller oppfører seg ufyselig for å bli kvitt damene igjen.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vera skrev (5 timer siden):

Det er rett og slett fascinerende å se hva du klarer å koke sammen..og hvordan du lapper sammen små fragmenter av mine setninger i forskjellige innlegg, til å passe et narrativ i ditt hode..som sagt - du burde søke hjelp for virkelighetsoppfatningen din.

Nei, jeg har ikke påstått at kvinnen i videoen oppfordrer menn til å begå selvmord. Jeg har påstått at Kill-all-men kulten oppfordret til det. Jeg har også påstått at kvinner som ytrer hat og generalisering mot menn har påvirkningskraft - for unge jenter. Som igjen har oppfordret unge gutter og menn til å ta selvmord, eller godter seg over unge gutter som har tatt selvmord.

Så vil jeg gjerne at du finner frem setningene jeg har skrevet som bagatelliserer at jenter/kvinner tar selvmord - for påstanden du kommer med er temmelig grov, syns du ikke? 

Blander du kortene sammen på denne måten i det virkelige liv også..? 

Så hvorfor begynte du å dra det inn i tråden når dama i videoen ikke snakker om det? Og beskylder andre i tråden for det med skrive "dere"? Du koker jo sammen dette selv.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

RC skrev (6 timer siden):

Tror det handler mer om at mennene lover disse damene forhold, gull og grønne skoger bare fordi at de selv ønsker seg sex. Når de har fått det, har de ikke voksne nok til å si at de har fått det de kom for, så isteden ghoster de eller oppfører seg ufyselig for å bli kvitt damene igjen.

Dette er HELT riktig!! 👍

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...