Vera Skrevet 25. oktober 2022 #141 Del Skrevet 25. oktober 2022 RC skrev (21 minutter siden): Vi mener mye av det samme, men du driver å legger ord i munnen min. Jeg har ikke sagt at alle kvinner er ofre, ei heller meg selv, og det virker som du har et slags sykelig forhold til det å skulle virke svak (det som jeg igjen mener er å være sterk). Det får så være. Men slik du legger det frem kan ikke kvinnen heller lære fra en situasjon eller endre seg. For uansett om hun tar avstand fra sine handlinger på et senere tidspunkt så er hun fortsatt svak og fortjener ikke bedre enn å bli behandlet dårlig av drittsekker fordi det har skjedd før? Likevel skriver du at sterke kvinner tar kloke valg og lærer av sine feil. Det er jo det kvinnen gjør i denne videoen? Skjønner bare bedre og bedre at kvinner er sine egne verste fiender. Nei, jeg legger ikke ord i munnen på deg. Jeg skriver hvordan jeg tolker kvinnen i videoen. Du skriver hvorfor du tolker henne som en sterk kvinne - jeg skriver hvorfor jeg ikke tolker henne som sterk. Jeg tror også du misser poenget mitt - jeg sier jo nettopp at en kvinne som tar ansvar for egne valg, og innser at det hennes valg alene som setter henne i posisjoner med drittsekker, ER sterke kvinner. Men kvinnen i videoen legger alt ansvar på menn. Det er ikke drittsekkens feil at hun velger han igjen og igjen. Om man velger å være partner med en drittsekk (det være seg mann eller kvinne) - legitimerer man drittsekkens oppførsel. Så hvorfor skal drittsekken endre oppførsel? Ingen endring skjer om man fortsetter å anse seg selv som et offer uten valgmuligheter. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Skrevet 25. oktober 2022 #142 Del Skrevet 25. oktober 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Du tar ikke poenget uansett, siden nettopp det dama i videoen sier er at hun tar avstand fra og er ferdig med de mennene. Skjønner du det virkelig ikke? Anonymkode: 33b62...eda Jeg tror det er du som ikke tar poenget mitt.. Fortsett å anse deg selv som et offer for menn (eller kvinners) drittsekkoppførsel - og ingen endring vil skje. Se ditt eget ansvar i valg av partner - og endring vil skje. Kvinnen i videoen skylder egne dårlige valg på alle andre enn seg selv. Hvorfor er ikke jeg gift med en drittsekk? Fordi jeg ikke ville ha en drittsekk. Derfor valgte jeg bort alle potensielle drittsekker. Så enkelt og så vanskelig. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #143 Del Skrevet 25. oktober 2022 Vera skrev (Akkurat nå): Jeg tror det er du som ikke tar poenget mitt.. Fortsett å anse deg selv som et offer for menn (eller kvinners) drittsekkoppførsel - og ingen endring vil skje. Se ditt eget ansvar i valg av partner - og endring vil skje. Kvinnen i videoen skylder egne dårlige valg på alle andre enn seg selv. Hvorfor er ikke jeg gift med en drittsekk? Fordi jeg ikke ville ha en drittsekk. Derfor valgte jeg bort alle potensielle drittsekker. Så enkelt og så vanskelig. Jeg ser ikke det du påstår i videoen. Jeg ser en kvinne som ytrer seg om dårlige erfaringer som hun har bestemt seg for å få en slutt på og ta avstand fra. Jeg ser ihvertfall ikke en som oppfordrer menn til selvmord. Anonymkode: 33b62...eda 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #144 Del Skrevet 25. oktober 2022 Wow, denne videoen traff skikkelig. JA - jeg er så ekstremt ferdig med den typen menn. Heldigvis finnes det også mange empatiske, varme, høflige, reale og ærlige menn der ute. Man må bare bli flinkere til å gjenkjenne en drittsekk når man møter en. Og ta gode valg som leder en i motsatt retning Anonymkode: affc4...363 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Traktor Skrevet 25. oktober 2022 #145 Del Skrevet 25. oktober 2022 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Det kan man si, alle vet jo at man skjærer alle under samme kam, ikke over. Anonymkode: 0741d...006 Nope. Utrykket heter å skjære alle over én kam. Selv om svært få ser ut til å ha fått med seg dette. Inkludert deg som skal kverulere på noe du åpenbart ikke har peiling på. https://www.sprakradet.no/svardatabase/sporsmal-og-svar/a-skjare-alle-over-en-kam/ Endret 25. oktober 2022 av Traktor 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #146 Del Skrevet 25. oktober 2022 Hjelpe meg for en tråd! Vet faktisk ikke om jeg skal grine eller le en gang. 🤯 Anonymkode: 0a957...d21 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RC Skrevet 25. oktober 2022 #147 Del Skrevet 25. oktober 2022 Vera skrev (1 time siden): Nei, jeg legger ikke ord i munnen på deg. Jeg skriver hvordan jeg tolker kvinnen i videoen. Du skriver hvorfor du tolker henne som en sterk kvinne - jeg skriver hvorfor jeg ikke tolker henne som sterk. Jeg tror også du misser poenget mitt - jeg sier jo nettopp at en kvinne som tar ansvar for egne valg, og innser at det hennes valg alene som setter henne i posisjoner med drittsekker, ER sterke kvinner. Men kvinnen i videoen legger alt ansvar på menn. Det er ikke drittsekkens feil at hun velger han igjen og igjen. Om man velger å være partner med en drittsekk (det være seg mann eller kvinne) - legitimerer man drittsekkens oppførsel. Så hvorfor skal drittsekken endre oppførsel? Ingen endring skjer om man fortsetter å anse seg selv som et offer uten valgmuligheter. Men du skjønner fortsatt ikke at det kan være vanskelig både å identifisere en drittsekk og å unnslippe en drittsekk før man er involvert med han? Du får det til å høres ut som at alle kvinner låst i voldelige forhold, mentalt eller fysisk, har valgt det selv og kan skylde seg selv for at de ikke kommer seg ut av det. Greit nok at du er så sinnsykt sterk, men synes det er dårlig gjort av deg å beskylde de for å være svake. For det er jo sååå lett å bare hoppe ut av et forhold med en drittsekk som har psykisk makt over deg. Man har alltid et valg, men for mange er det å komme seg ut nærmest umulig. Synes det er helt forkastelig at du fortsatt skylder på kvinnene i disse situasjonene, og ikke tillegger mennene noe ansvar. De har også et valgt. De trenger ikke oppføre seg som drittsekker. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheHairyToothfairy Skrevet 25. oktober 2022 #148 Del Skrevet 25. oktober 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Herregud, typisk menn å være kontroll freaks.. hvorfor er jeg ikke sjokkert 🙄 Anonymkode: d8f10...224 nei, jeg bare korrigerer slurv. kontroll er en illusjon og noe jeg driter i. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Skrevet 25. oktober 2022 #149 Del Skrevet 25. oktober 2022 RC skrev (12 minutter siden): Men du skjønner fortsatt ikke at det kan være vanskelig både å identifisere en drittsekk og å unnslippe en drittsekk før man er involvert med han? Du får det til å høres ut som at alle kvinner låst i voldelige forhold, mentalt eller fysisk, har valgt det selv og kan skylde seg selv for at de ikke kommer seg ut av det. Greit nok at du er så sinnsykt sterk, men synes det er dårlig gjort av deg å beskylde de for å være svake. For det er jo sååå lett å bare hoppe ut av et forhold med en drittsekk som har psykisk makt over deg. Man har alltid et valg, men for mange er det å komme seg ut nærmest umulig. Synes det er helt forkastelig at du fortsatt skylder på kvinnene i disse situasjonene, og ikke tillegger mennene noe ansvar. De har også et valgt. De trenger ikke oppføre seg som drittsekker. Nå må du skille på kortene her..jeg har flere ganger skrevet at jeg IKKE skriver om kvinner (eller menn) i voldelige og destruktive forhold. Jeg snakker om kvinner som igjen og igjen velger drittsekker som kvinnen i videoen snakker om. Man har faktisk et ansvar for eget liv. Man må lære av feilene sine rett og slett. Når kvinner sutrer over at partneren er utro IGJEN - da forstår jeg lite av valget kvinnen tar. Nå kvinner blir såret over at FF ikke ser på henne som noe annet enn et knull - da har hun selv valgt en mann som kun ser på henne som et knull..man må ta ansvar for egne valg og handlinger! Og slutte å forvente at alt skal falle på plass av seg selv. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RC Skrevet 25. oktober 2022 #150 Del Skrevet 25. oktober 2022 Vera skrev (Akkurat nå): Nå må du skille på kortene her..jeg har flere ganger skrevet at jeg IKKE skriver om kvinner (eller menn) i voldelige og destruktive forhold. Jeg snakker om kvinner som igjen og igjen velger drittsekker som kvinnen i videoen snakker om. Man har faktisk et ansvar for eget liv. Man må lære av feilene sine rett og slett. Når kvinner sutrer over at partneren er utro IGJEN - da forstår jeg lite av valget kvinnen tar. Nå kvinner blir såret over at FF ikke ser på henne som noe annet enn et knull - da har hun selv valgt en mann som kun ser på henne som et knull..man må ta ansvar for egne valg og handlinger! Og slutte å forvente at alt skal falle på plass av seg selv. Men kvinnen i videoen sier jo nettopp hun hun har vært i voldelige og destruktive forhold? Det er jo det dette handler om, for hundrede gang. Og hun er jo tydeligvis ikke lenger sammen med de som har vært utro med henne? Så hun har jo tatt valg om å nettopp forlate de. Og hun tar jo ansvar for egne handlinger ved å si at hun ikke vil møte slike igjen? Problemet er jo bare at man sjelden vet om det er en slik fyr man møter når man møter de. Har du hørt om psykopater, sosiopater og narsissister? Menn (eller kvinner) går jo ikke akkurat rundt med svære skilt der det står "jeg er god" eller "jeg er slem". Man må jo nesten bli kjent med dem først. Du som havnet i et voldelig forhold burde jo se dette? Du gikk vel neppe villig inn i et forhold med en slik drittsekk? 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Skrevet 25. oktober 2022 #151 Del Skrevet 25. oktober 2022 RC skrev (3 minutter siden): Men kvinnen i videoen sier jo nettopp hun hun har vært i voldelige og destruktive forhold? Det er jo det dette handler om, for hundrede gang. Og hun er jo tydeligvis ikke lenger sammen med de som har vært utro med henne? Så hun har jo tatt valg om å nettopp forlate de. Og hun tar jo ansvar for egne handlinger ved å si at hun ikke vil møte slike igjen? Problemet er jo bare at man sjelden vet om det er en slik fyr man møter når man møter de. Har du hørt om psykopater, sosiopater og narsissister? Menn (eller kvinner) går jo ikke akkurat rundt med svære skilt der det står "jeg er god" eller "jeg er slem". Man må jo nesten bli kjent med dem først. Du som havnet i et voldelig forhold burde jo se dette? Du gikk vel neppe villig inn i et forhold med en slik drittsekk? Ja, jeg har vært sammen med en selv som jeg skrev for noen innlegg siden.. Grunnen til at jeg ikke valgte samme type mann igjen - er fordi jeg behandlet grunnen til at jeg i utgangspunktet falt for en psykopat. Nå kan jeg gjenkjenne slike mennesker på lang avstand. Og holde dem på lang avstand. Du da? Hvilke erfaring har du på området? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Turtellure12 Skrevet 25. oktober 2022 #152 Del Skrevet 25. oktober 2022 Herregud. Dere kvinnfolk som syter, tror dere virkelig at dere er så sabla fantastiske? Herregud, mange mannfolk som ikke kan fordra enkelte kvinnfolk også. Det er nettopp denne tankegangen som ødelegger forhold i dag. Skjerp dere litt 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mo1234 Skrevet 25. oktober 2022 #153 Del Skrevet 25. oktober 2022 RC skrev (5 timer siden): Kvinner har ikke alltid hatt det valget. Mange kvinner i dag har fortsatt ikke valget. Selvfølgelig har man et ansvar som kvinne også, og dersom man til stadighet ignorerer røde flagg trenger man kanskje jobbe litt med seg selv. Hele poenget er at mange menn viser ikke sitt samme jeg før det er for sent. De spiller bevisst en rolle for å lure kvinnen inn. Først når de har fått henne kommer deres ekte personlighet fram. Da er det for mange for sent, skaden er allerede gjort. Sier meg veldig enig i DETTE!! 👍 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RC Skrevet 25. oktober 2022 #154 Del Skrevet 25. oktober 2022 Vera skrev (5 minutter siden): Ja, jeg har vært sammen med en selv som jeg skrev for noen innlegg siden.. Grunnen til at jeg ikke valgte samme type mann igjen - er fordi jeg behandlet grunnen til at jeg i utgangspunktet falt for en psykopat. Nå kan jeg gjenkjenne slike mennesker på lang avstand. Og holde dem på lang avstand. Du da? Hvilke erfaring har du på området? Jeg har også vært i et meget destruktiv forhold med en svært syk mann, viste det seg. Kom meg heldigvis ut av det, men vet han har ødelagt flere etter meg. Og det er det som gjør meg så irritert og fortvilet. At samfunnet forventet at vi kvinner skal ta ansvar for å ikke havne i slike situasjoner, når det ligger et like stort ansvar på menn å oppføre seg på en ordentlig måte. De kan bare fortsette slik de alltid har gjort, og slik det alltid har vært - og holdninger som dine bare bekrefter og viderefører det. Nei, jeg er på ingen måte perfekt selv, men jeg driver iallefall ikke på slik kvinnen i videoen beskriver mennene og deres gjerninger mot henne. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Skrevet 25. oktober 2022 #155 Del Skrevet 25. oktober 2022 RC skrev (2 minutter siden): Jeg har også vært i et meget destruktiv forhold med en svært syk mann, viste det seg. Kom meg heldigvis ut av det, men vet han har ødelagt flere etter meg. Og det er det som gjør meg så irritert og fortvilet. At samfunnet forventet at vi kvinner skal ta ansvar for å ikke havne i slike situasjoner, når det ligger et like stort ansvar på menn å oppføre seg på en ordentlig måte. De kan bare fortsette slik de alltid har gjort, og slik det alltid har vært - og holdninger som dine bare bekrefter og viderefører det. Nei, jeg er på ingen måte perfekt selv, men jeg driver iallefall ikke på slik kvinnen i videoen beskriver mennene og deres gjerninger mot henne. Og jeg skjønner fortvilelsen og irritasjonen din! Men jeg har forstått og lært, at skal jeg komme meg videre i livet mitt - og leve livet mitt uten bitterhet for fortiden, MÅ jeg erkjenne at jeg ikke kan forandre noen andre enn meg selv og mine valg. Jeg lovet meg selv å aldri sette meg i en slik posisjon igjen - og det tror jeg at jeg klarer å holde. Min eks fant seg også ny dame - som med åpne øyne gikk inn i et forhold med en mann som mishandlet fysisk og psykisk (hun var vitne i rettsak). Hva syns du om valget hun tok? Som jeg sier; ingenting rettferdiggjør vold, og ingen har noensinne fortjent å bli mishandlet. Men - går man inn i et forhold hvor man allerede er advart, attpåtil av rettsstaten..da har man tatt et jævlig dårlig valg for seg selv. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cisco Skrevet 25. oktober 2022 #156 Del Skrevet 25. oktober 2022 Dere kvinner VELGER disse mennene selv! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #157 Del Skrevet 25. oktober 2022 Anonymkode: 77237...ca9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mo1234 Skrevet 25. oktober 2022 #158 Del Skrevet 25. oktober 2022 Cisco skrev (1 minutt siden): Dere kvinner VELGER disse mennene selv! Ja, men de manipulerer oss. Lyver til oss. 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #159 Del Skrevet 25. oktober 2022 mo1234 skrev (Akkurat nå): Ja, men de manipulerer oss. Lyver til oss. Gjør ikke kvinner det samme da? Anonymkode: 77237...ca9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mo1234 Skrevet 25. oktober 2022 #160 Del Skrevet 25. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Gjør ikke kvinner det samme da? Anonymkode: 77237...ca9 Helt sikkert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå