Gå til innhold

Norske agenter blant oss

Anbefalte innlegg

Skrevet

Møtte en fyr på et utested.... på slutten av kvelden. Vi fant tonen relativt fort, dette var seint på kvelden. Vi danset tango. Han som kom bort til meg og snakket.....og spurte meg om navnet mitt. Jeg snakket med fyren litt til tross for høy lyd, syns jo han var kjekk! Jeg spør litt hva han jobber med osv.... han sier først jeg jobber som regnskapsfører for et firma.... så til slutt så følger han meg hjem, og vi utveksler tlf nr. og han kysser meg og

neste dag snakker vi sammen og jeg blir inviter ute på middag med han på Aker Brygge.... når jeg begynner  å prate med han så spør han mye om politikk osv, hva jeg tenker om dagens regjering osv. jeg er ikke så fan av å prate så tidlig om politik med mine dater. Fyren virke samfunnsengasjert. Videre sier jeg at du fortell mere om jobben din. Helt til han sier: jeg jobber for PST, er ikke regnskapsfører. Jeg blir såklart overrasket.... forklarte videre at han var egt med kollegaer den kvelden på utestedet, men da som spaner, avdekke mistenkelige ting og lytte til mennesker Når kollegaene hadde drat hjem så syns han jeg så blid og hyggelig ut og ville bli bedre kjent.... 

2 uker senere holder vi kontakt fremdels.jeg har en  tanke i hodet, skulle krigen smått bryte ut, så blir jeg omtalt på forsiden til VG: dama og agent fra PST skal bli satt i sikkerhet"

Anonymkode: 414b3...2ce

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Møtte en fyr på et utested.... på slutten av kvelden. Vi fant tonen relativt fort, dette var seint på kvelden. Vi danset tango. Han som kom bort til meg og snakket.....og spurte meg om navnet mitt. Jeg snakket med fyren litt til tross for høy lyd, syns jo han var kjekk! Jeg spør litt hva han jobber med osv.... han sier først jeg jobber som regnskapsfører for et firma.... så til slutt så følger han meg hjem, og vi utveksler tlf nr. og han kysser meg og

neste dag snakker vi sammen og jeg blir inviter ute på middag med han på Aker Brygge.... når jeg begynner  å prate med han så spør han mye om politikk osv, hva jeg tenker om dagens regjering osv. jeg er ikke så fan av å prate så tidlig om politik med mine dater. Fyren virke samfunnsengasjert. Videre sier jeg at du fortell mere om jobben din. Helt til han sier: jeg jobber for PST, er ikke regnskapsfører. Jeg blir såklart overrasket.... forklarte videre at han var egt med kollegaer den kvelden på utestedet, men da som spaner, avdekke mistenkelige ting og lytte til mennesker Når kollegaene hadde drat hjem så syns han jeg så blid og hyggelig ut og ville bli bedre kjent.... 

2 uker senere holder vi kontakt fremdels.jeg har en  tanke i hodet, skulle krigen smått bryte ut, så blir jeg omtalt på forsiden til VG: dama og agent fra PST skal bli satt i sikkerhet"

Jeg pleier også å finne på slike røverhistorier når jeg er på sjekkern :)

Anonymkode: 0b443...ae1

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg pleier også å finne på slike røverhistorier når jeg er på sjekkern :)

Anonymkode: 0b443...ae1

Jeg og 😂

Anonymkode: 8dde6...7c0

• Liker 4
Skrevet

Har møtte mennesker, i Norge, som hevder de jobber for FBI (for å imponere), fordi de er for kunnskapsløse til å vite om Kripos, PST, etc.

De har all sin allmennkunnskap fra amerikanske filmer.

Trist.

Anonymkode: 552a0...bd5

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Gjest Adobyen
Skrevet

Morsomt :)  men lite trolig at ansatte i disse yrkene ville strødd rundt seg med info om jobbene sine.

Skrevet

Pappa jobba i PST i mange år. De sa alltid de var revisorer når de var på jobbtur. Kan jo alltids lyge på seg, men dette høres bare ikke troverdig ut.

Anonymkode: ad695...217

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Pappa jobba i PST i mange år. De sa alltid de var revisorer når de var på jobbtur. Kan jo alltids lyge på seg, men dette høres bare ikke troverdig ut.

Anonymkode: ad695...217

Pussig... Han kunne bare sagt at han jobber i politiet, noe som stemmer. Ingen grunn til å påstå at han er revisor (med mindre de var lei av å få alle de uendelige spørsmålene rundt yrket, eller det er spesielle grunner til at de ikke ønsket å oppgi at de jobber i politiet). På mindre steder kan det være mange som vet hvilke politifolk som jobber med de spesifikke oppgavene.

Når det gjelder historien til TS, så er det selvsagt bare tøv og fanteri (og antagelig oppdiktet av TS).

Anonymkode: 85abd...18b

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

han var egt med kollegaer den kvelden på utestedet, men da som spaner, avdekke mistenkelige ting og lytte til mennesker

Ja, for det er jo slik PST arbeider. Stikker på utesteder for å "avdekke mistenkelige ting og lytte til mennesker". Og flørte litt med damene når arbeidstiden er over 🙄
Og avsløre arbeidsmetodene på date nr. 2.

Anonymkode: 29443...6e3

• Liker 10
  • Nyttig 4
Skrevet

Tror nok det er lurt og si minst mulig ute :) 

Skrevet

Haha, jeg har møtt MANGE menn som bruker slike sjekketriks. Særlig i løpet av ett år hvor jeg  studerte utenlands rett ved en amerikansk natobase. Nå var jo dette amerikanere da, men gjett hvor mange røverhistorier det var mulig å få brodert utover en kveld?? Da i tillegg fra et folkeslag og kultur uten jantelov. De var krigshelter hele gjengen. En klassiker fra de som jobbet i natobasen var  «‘I cant tell you what I work with cause then I have to kill you» 😅 Noen kvinner ble helt moi knærne av dette.

For fakta er (og det er du jo selv et eksempel på) at dette ofte funker hos kvinner. Mange tenner på det og tiltrekkes av det. Helt til de kommer inn i dybden og finner ut sannheten. Noen ganger er den i nærheten, andre ganger ganske fjern.

Men når vi finner ut av dette, har som regel mannen (jobb)reist videre. Enten til en ny jobb og/eller ny dame.

Anonymkode: 28d34...dd9

Skrevet

Amerikanere kan vel finne på å påstå at man arbeider for CIA og FBI, eller lignende. 

I håp om at noe sånn skal virke mer "imponerende" som sjekke-triks på byen...    

:bond: 

Anonymkode: 79d28...412

Skrevet

Jeg kjente jeg ble litt lei meg på TS sine vegne som trodde på dette.. 

Anonymkode: a4f8d...b2f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Helt til han sier: jeg jobber for PST, er ikke regnskapsfører.

En som virkelig ville jobbet for PST, da på "agentavdelinger", ville aldri sagt dette til deg så tidlig i prosessen. Og han ville aldri nevnt at han var ute og spanet den kvelden. Fordi han kan ikke stole på deg nok. 

Ironisk nok sier ofte agenter at de nettopp jobber som regnskapsfører o.l. i etaten, rett og slett for å dysse ned sin egen profil slik at du ikke skal spørre og være nysgjerrig slik at han røper noe mer. Han beskytter både deg og seg selv med å dysse ned jobbprofilen sin. 

Han du møtte gjorde det motsatte. Og det altfor tidlig i prosessen. 

Beklager. Enten lyver han eller så er han faktisk en elendig "agent". 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Pussig... Han kunne bare sagt at han jobber i politiet, noe som stemmer. Ingen grunn til å påstå at han er revisor (med mindre de var lei av å få alle de uendelige spørsmålene rundt yrket,

Anonymkode: 85abd...18b

En av årsakene til at en PST-ansatt sier man jobber som feks revisor, er for å slippe mer spørsmål og kommentarer om jobben sin. ikke fordi man er lei av det, men fordi hvert spørsmål øker risiko.

Samme gjelder mange i E-tjenesten. Man svarer ofte at man har en eller annen intetsigende jobb for å unngå mange flere spørsmål. For hver gang man må lyve, så øker risiko. 

Da jeg jobbet i E-tjenesten var alltid mitt «go to» svar at jeg jobbet i forsvaret. Med vedlikehold av Bell helikoptere. Noen av disse var stasjonert ut der vi hadde våre lokaler. Jeg skrudde på helikoptere. Ikke stort mer å si om det.

Det mange ikke ser ut til å skjønne, er at det handler ikke nødvendigvis om min sikkerhet om familie/nettverk vet hva jeg jobber med og hvor jeg er til en hver tid. Det handler i større grad om dem sin sikkerhet. Dette er underkommunisert. 
Min kone visste hva jeg jobbet med, men hun visste aldri hvor jeg var, eller hvor lenge jeg var borte de gangene jeg ikke jobbet vanlige dager «på kontoret». 

Anonymkode: 346a8...98e

Skrevet
Bombasi skrev (1 minutt siden):

Ironisk nok sier ofte agenter at de nettopp jobber som regnskapsfører o.l. i etaten, rett og slett for å dysse ned sin egen profil slik at du ikke skal spørre og være nysgjerrig slik at han røper noe mer. Han beskytter både deg og seg selv med å dysse ned jobbprofilen sin. 

H

Nettop. 

Hvert svar man må lyve på, øker risiko.

• Liker 1
Skrevet

Dette er helt sant, jeg ser ikke noe poeng at han skal juge, da det er straffbart å juge om å ha jobb hos PST, hadde heller ikke oppdiktet en usann historie! Jeg så hans profil på Linkedln. Og stod han har studert ved PHS. Så han er utdannet politi. Så også artikler fra tidligere da han jobbet som politi andre steder, og snakket om ulykker osv. men gikk over til PST etterhvert. Han er litt reservert når det kommer til å åpne seg....

Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

En av årsakene til at en PST-ansatt sier man jobber som feks revisor, er for å slippe mer spørsmål og kommentarer om jobben sin. ikke fordi man er lei av det, men fordi hvert spørsmål øker risiko.

Samme gjelder mange i E-tjenesten. Man svarer ofte at man har en eller annen intetsigende jobb for å unngå mange flere spørsmål. For hver gang man må lyve, så øker risiko. 

Da jeg jobbet i E-tjenesten var alltid mitt «go to» svar at jeg jobbet i forsvaret. Med vedlikehold av Bell helikoptere. Noen av disse var stasjonert ut der vi hadde våre lokaler. Jeg skrudde på helikoptere. Ikke stort mer å si om det.

Det mange ikke ser ut til å skjønne, er at det handler ikke nødvendigvis om min sikkerhet om familie/nettverk vet hva jeg jobber med og hvor jeg er til en hver tid. Det handler i større grad om dem sin sikkerhet. Dette er underkommunisert. 
Min kone visste hva jeg jobbet med, men hun visste aldri hvor jeg var, eller hvor lenge jeg var borte de gangene jeg ikke jobbet vanlige dager «på kontoret». 

Hahahahahaha

Anonymkode: 97098...c2c

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

I call bullshit story 😜

Anonymkode: 97098...c2c

• Nyttig 1
Skrevet

Hvorfor skulle du komme på forsiden av VG, og hvorfor skulle dere bli satt i sikkerhet? Skjønte ingenting av det.

Anonymkode: 62d71...42e

• Liker 2
Skrevet

Hahaha han bare kødder med deg. Han jobber IKKE for pst !!!!

Anonymkode: 6b87c...2b0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...