Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Nasjonalt ID-kort og pass er nå de eneste godtatte legitimasjonene

Anonymkode: 59301...8a1

Og førerkort

Anonymkode: f7ee8...f27

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg leste en eller annen plass at at det ikke er alle andre nasjoner som "aksepterer" nasjonale ID for nordmenn. I så fall er det vel  like greit å skaffe seg pass, først som sist.   

Anonymkode: 254c9...ae4

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg leste en eller annen plass at at det ikke er alle andre nasjoner som "aksepterer" nasjonale ID for nordmenn. I så fall er det vel  like greit å skaffe seg pass, først som sist.   

Ligger vel litt i navnet nasjonale id-kort. Kortet som kan brukes i utlandet heter internasjonale id-kort. Men det har vel ikke Norge, så da blir det pass.

Anonymkode: 5620d...cfb

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Nasjonalt ID-kort og pass er nå de eneste godtatte legitimasjonene

Anonymkode: 59301...8a1

Haha nei, du kan til og med bestille pass og ID-kort med førerkort som ID hvis du ikke har noen av dem fra før.

Anonymkode: 37ae5...476

Skrevet

Det er fordi bankkort ikke er gyldig ID lenger, så da er det ikke noe poeng med bilde heller.

Anonymkode: ec8a6...888

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Haha nei, du kan til og med bestille pass og ID-kort med førerkort som ID hvis du ikke har noen av dem fra før.

Anonymkode: 37ae5...476

Førerkort er godkjent legitimasjon i Norge, men ikke i resten av verden. Nasjonalt ID-kort er godkjent i Schengen, men ikke utover det. Pass er gyldig overalt. 

Så man kommer ganske langt med førerkort som legitimasjon, men i utgangspunktet ikke lenger enn til Svinesund

Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Det er fordi bankkort ikke er gyldig ID lenger, så da er det ikke noe poeng med bilde heller.

Anonymkode: ec8a6...888

Kilde? Jeg viste bankkort på posten her om dagen, og da sa de ingenting om det.

Anonymkode: 5031a...c77

Skrevet

Det er mange år siden min bank sluttet med det, så det et jeg ferdig med å  irritere meg over. Har med meg førerkortet, det går like bra. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ligger vel litt i navnet nasjonale id-kort. Kortet som kan brukes i utlandet heter internasjonale id-kort. Men det har vel ikke Norge, så da blir det pass.

Anonymkode: 5620d...cfb

like greit å bestille pass da. Fungerer både i innland og utlandet.

og man skal ikke se bort fra at dette blir hakket billigere enn sånne nasjonale ID-kort, som er svindyre... 

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

like greit å bestille pass da. Fungerer både i innland og utlandet.

og man skal ikke se bort fra at dette blir hakket billigere enn sånne nasjonale ID-kort, som er svindyre... 

Prisen på pass og nasjonalt ID-kort er lik, 570kr hver. Og det nasjonale kortet er gyldig i hele EU. Og Schengen-området. 

Skrevet

Ikke så veldig lenge siden jeg fikk nytt barnkkort. Det er bilde på mitt. DnB

Anonymkode: 789dd...e44

Skrevet

Fekk nytt bankkort med ID for 6 uker siden, som er gyldig som legitimasjon så lenge bankkortet er gyldig iht banken - fir min del i 5 år til..

Anonymkode: 98dd0...a71

• 1 år senere...
Skrevet
On 10/25/2022 at 5:54 PM, AnonymBruker said:

Fekk nytt bankkort med ID for 6 uker siden, som er gyldig som legitimasjon så lenge bankkortet er gyldig iht banken - fir min del i 5 år til..

Anonymkode: 98dd0...a71

Hvor fikk du bankkort med bilde ifra?

Anonymkode: 6055e...6c0

Skrevet

Om bankkort med ID ikke er gyldig bør ikke førerkort bære det heller, og da blir det vel opprør.

Skrevet

Jeg fikk nytt bankkort med bilde, ingen problem.

Avtalte time i banken der de tok bilde av meg

Skrevet
4 minutter siden, barleymill said:

Jeg fikk nytt bankkort med bilde, ingen problem.

Avtalte time i banken der de tok bilde av meg

Hvilken bank? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvilken bank? 

Sparebanken

Skrevet

De skal innføre digital id derfor er legitimasjon på bankkort fjernet en del av fremtidssystemet nå roter de med DSP og diverse annet 

Skrevet

Jeg bruker mitt gamle bankkort med 24 år gammelt bilde. Betaler med det nye. Aldri blitt nektet det.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
On 10/24/2022 at 10:40 PM, AnonymBruker said:

Kan man ha ett digitalt legitimasjon på mobilen f eks? 

Anonymkode: 1d540...7e0

Har du ingen førerkort? F.eks på moped. Det kan legges inn i mobilen. Det er samme lappen nå på moped som på andre kjøretøy. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...