AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #1 Skrevet 24. oktober 2022 Nå må BEGGE foreldre fysisk møte opp på politistasjonen for at barna skal få pass! Man trenger ikke komme samtidig eller på samme kontor. Men dette er mildt sagt upraktisk når passkontoret kun har åpent fra 9-15 mandag-fredag, man bor et stykke unna, og den ene forelderen har svært begrenset mulighet til å ta seg fri (i praksis går nesten hele dagen). 🙄 Jeg har allerede bestilt time til ID-kort til et av barna, på en planleggingsdag. Dette var før jeg fant ut av de nye reglene. Det er urealistisk at mannen min kan komme seg til politistasjonen før det. Går det an at han kommer til politistasjonen ETTER at jeg er der med barnet? Eller risikerer jeg en bomtur da? Dvs går det an at bilde tas etc, og at passet ikke settes i produksjon før etter at han drar dit? Anonymkode: 01985...28c
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #2 Skrevet 25. oktober 2022 Så rart. Jeg var med mitt barn og bestilte pass med samtykkebrev og legitimitasjon fra faren. Anonymkode: 65611...57d 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #3 Skrevet 25. oktober 2022 Glemte å skrive at det er 14 dager siden… Anonymkode: 65611...57d
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #4 Skrevet 25. oktober 2022 Når skjedde dette? Her så fikk barnet mitt pass i sommer, og det var bare jeg og barnet som møtte opp. Far leverte samtykkebrev og viste sitt pass, på den lokale politistasjonen han tilhører. Anonymkode: e50e0...676
hjärterdam Skrevet 25. oktober 2022 #5 Skrevet 25. oktober 2022 Det er mye regler fra første november, så det hjelper ingenting at andre har gjort annet om så i dag 🙂 2
hjärterdam Skrevet 25. oktober 2022 #6 Skrevet 25. oktober 2022 Til ts: fikk beskjed om at det kom på samme hvem som var først, men at det ikke ble utstedt før begge har vært der 🙂
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #7 Skrevet 25. oktober 2022 Dere trenger ikke være det samtidig. Helt greit om en av dere stikker innom etter at barn m forelder har vært der først. Husk at begge foreldre må ha med eget pass. I sommer skulle vi ordne nytt pass til meg og barna. Mannen var også med, men det gikk ikke da mannen min ikke hadde med hans pass. Så vi ordnet alt, men mannen måtte komme tilbake en uke senere å legitimere seg med pass. Mye greier, men i dette multikulturelle samfunnet vi lever i er det nok nødvendig, mtp foreldre som stikker av med barna sine Anonymkode: 67702...31e
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #8 Skrevet 25. oktober 2022 Dette er på høy tid! For foreldre som bor på ulike steder har man til nå måtte ha dialog, og sende samtykkeskjema med bekreftet passkopi pr post. Nå får man gjort legitimeringen lokalt der man bor, og man slipper å ha mye dialog mellom foreldre og det blir mer åpenbart når den ene foresatte setter prøver å ødelegge for den andre og barn ved å ikke tillate eksempelvis en ferietur til utlandet. Man måtte også tidligere ha samtykkeskjema, og for de sol bor sammen er det normalt enkelt å bare ta med passet til den andre foresatte samtidig - men for veldig mange(!) er dette ikke enkelt. Anonymkode: e68ec...9f8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå