Baktus2024 Skrevet 24. oktober 2022 #21 Skrevet 24. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei! Jeg har vært så heldig at jeg har fått en fantastisk mann inn i familien for noen år siden. Jeg har vokst opp med nesten bare kvinner rundt meg av de nære. Menn har dødd tidlig, eller ikke vært tilstede. Nå nærmer det seg rund dag på han, og han har noen sauer på si, utenom vanlig jobb. Jeg kunne tenkt meg å gitt noe lite, men litt symbolsk. Min mor er helt imot at jeg gir gaver fordi hun ikke ønsker at det skal være en forventning om å gi noe igjen til meg. Jeg har ikke noe forventning om det, jeg ønsker bare å vise at jeg setter pris på ham. Ble litt styr kan en si når jeg gav en pose kaffe til en eldre mann som nå er død, en jul for en del år siden, men jeg er voksen og gjør som jeg vil 🤣 Nå nærmer det seg jul så mulig noen kommer over noen søte sauer av noe slag som jeg kunne gitt. Helst ikke som en del av en julekrybbe.. Fant denne på ark, som var passe i pris, men utsolgt. Trenger ikke koste mer enn dette her tenker jeg. Må også kunne sendes. Litt usikker på om jeg poster i riktig forum også, men det kan gjerne være en pynteting. Har gitt noen servietter med sau før. Gir ikke hvert år, og ikke til jul, men ved rund dag så er det jo litt stas. Har funnet store sauer på Feel, og det finnes sikkert kosedyr, men jeg er ikke der. Tusen takk for hjelpen! https://www.ark.no/boker/unknown-Sau-furu-hvit-ull-9x10cm-liten-7041730160551 Anonymkode: 596e5...b9b et par plast-sauer som han kan ha til pynt i vinduet kanskje..
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #22 Skrevet 24. oktober 2022 Jeg tviler litt på at sauebonde er hele hans identitet. Ville gitt noe som kan konsumeres som ikke har med sauer å gjøre. Anonymkode: 4c8a3...ecf
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #23 Skrevet 24. oktober 2022 https://gusto.no/product/652404/sjokoladesau-i-pose Denne Anonymkode: e9e90...071
Taluno Skrevet 24. oktober 2022 #24 Skrevet 24. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja en kan sette pris på litt «alternativt» interiør og fremdeles ha en fin stil hjemme. Han her er ikke opptatt av interiør. Klassisk mann, som har mye ulikt, som jeg synes har sin sjarm det også. Jeg selv har noe humoristisk interiør iblandet mer min klassiske og feminine stil. Jeg synes litt humor er artig, og denne puten var jo både søt og intern humor for en sauebonde. Ble litt trist her med svarene, så er takknemlig for noen av dere som skjønner/svarer på det jeg spør om, og som ikke er «interiørpoliti». Jeg har folk rundt meg jeg aldri ville gitt noe interiør til, de har sin stil som er helt ok, og andre som setter pris på det. Folk er jo ulike. Takk igjen! Anonymkode: 596e5...b9b Men hvorfor blir du trist av at vi svarer ut i fra vår oppfatning av slike gaver? Du nevner jo ingenting i HI om at dette er en mann som faktisk liker interiør med sauer, eller i det hele tatt liker pynteting og nips. De fleste menn jeg kjenner liker overhode ikke nips, og kaller slikt for skapfyll. Jeg ville nok aldri funnet på å kjøpe slikt nips til en mann. Om du hadde skrevet at han liker nips og interiør med sau, så hadde du nok muligens fått ganske andre svar.
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #25 Skrevet 24. oktober 2022 Taluno skrev (3 minutter siden): Men hvorfor blir du trist av at vi svarer ut i fra vår oppfatning av slike gaver? Du nevner jo ingenting i HI om at dette er en mann som faktisk liker interiør med sauer, eller i det hele tatt liker pynteting og nips. De fleste menn jeg kjenner liker overhode ikke nips, og kaller slikt for skapfyll. Jeg ville nok aldri funnet på å kjøpe slikt nips til en mann. Om du hadde skrevet at han liker nips og interiør med sau, så hadde du nok muligens fått ganske andre svar. Jeg ser det du sier der, men samtidig så spurte jeg ikke etter meningene deres, men om tips til faktiske ting. Hadde jeg spurt hva dere tenker om det så er det en ting, men det gjorde jeg ikke. Noen av dere klarer jo å svare på det jeg spør om, andre ikke. Jeg skjønner dette er KG, og en del av gamet. Anonymkode: 596e5...b9b
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #26 Skrevet 24. oktober 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Jeg tviler litt på at sauebonde er hele hans identitet. Ville gitt noe som kan konsumeres som ikke har med sauer å gjøre. Anonymkode: 4c8a3...ecf Jeg har aldri sagt det er hele hans identitet. Når jeg gir gaver så ser jeg på hva de ulike liker. Han her er sauebonde på si, utenom «vanlig» jobb som jeg skrev i HI, og er veldig glad i sau. En liten ting er også lett å sende, som jeg også skrev var et kriterium. Folk vet at jeg er ekstremt glad i å være ute og aktiv, og jeg får ofte gaver som passer til det. Å være friluftsmenneske er jo ikke hele min identitet, men det er en del av den. Det er ikke alltid så lett å finne på gaver til folk, og det beste er jo da å se på hva de liker, om det er noe de trenger, eller noe som har med relasjonen. Siden jeg normalt ikke gir gaver til ham så ønsker jeg å gi noe som jeg vet blir satt pris på, som har noe med vår relasjon å gjøre. Godt mulig jeg burde skrevet en avhandling om det, men akkurat som en gir kaffe til en kaffeelsker, gavekort på konserter til de som liker det, så gir jeg gave her til noen som er glad i sauer. Mat gir jeg mye av. Ofte kaffe eller te siden det lett kan sendes. Han er kresen på kaffe da, så det er vanskeligere å finne noe som passer. Ellers takk for tips om noe som kan konsumeres 😊 Anonymkode: 596e5...b9b
Bygdedama Skrevet 29. oktober 2022 #27 Skrevet 29. oktober 2022 Hva med traktorvin? https://vinhona.com/2022/08/09/traktorvin-og-traktorrock/
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå