AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #21 Del Skrevet 2. april 2024 Kan dere please holde dere til temaet, og ikke bruke tråden til å klage over late menn? Anonymkode: 3a2d7...afc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #22 Del Skrevet 2. april 2024 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Kan dere please holde dere til temaet, og ikke bruke tråden til å klage over late menn? Anonymkode: 3a2d7...afc Hvorfor drikker Jeppe…. Anonymkode: 69d8a...3e7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #23 Del Skrevet 2. april 2024 Morsomt at denne ble dratt opp igjen så lenge etter. Men grunnen til at mennene ikke gjør noe av dette er jo fordi de vet jo at hvis de bare lar være, så ordner kona opp. Ser det samme på jobb. Flere godt voksne damer som klager over at de har for mye å gjøre og klager over at de får arbeidsoppgaver som ikke hører til hos dem. Men de gjør jo alle oppgavene, selv om de klager, og dermed så fortsetter det. TS Anonymkode: 732a9...542 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #24 Del Skrevet 2. april 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Morsomt at denne ble dratt opp igjen så lenge etter. Men grunnen til at mennene ikke gjør noe av dette er jo fordi de vet jo at hvis de bare lar være, så ordner kona opp. Ser det samme på jobb. Flere godt voksne damer som klager over at de har for mye å gjøre og klager over at de får arbeidsoppgaver som ikke hører til hos dem. Men de gjør jo alle oppgavene, selv om de klager, og dermed så fortsetter det. TS Anonymkode: 732a9...542 Eller kona skiller seg og barna må flytte mellom to hjem resten av barndommen. Anonymkode: 3dcae...084 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #25 Del Skrevet 2. april 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: Eller kona skiller seg og barna må flytte mellom to hjem resten av barndommen. Anonymkode: 3dcae...084 Ja, bedre det enn at kona skal leke martyr og klage i tredve år. TS Anonymkode: 732a9...542 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #26 Del Skrevet 2. april 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, bedre det enn at kona skal leke martyr og klage i tredve år. TS Anonymkode: 732a9...542 Bedre for barna? 😐 Anonymkode: 3dcae...084 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #27 Del Skrevet 2. april 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Bedre for barna? 😐 Anonymkode: 3dcae...084 Ja. Anonymkode: 69d8a...3e7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #28 Del Skrevet 2. april 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Bedre for barna? 😐 Anonymkode: 3dcae...084 Selvfølgelig er det skadelig for barn å ha en martyrmor. Barn som vokser opp med en så emosjonelt umoden mor vil jo selv bli emosjonelt umodne. Barn lærer å oppføre seg ved å kopiere foreldrene, så de vil bli som sin mor. Og deres barn igjen vil ta etter sin mor, osv. Anonymkode: 3a2d7...afc 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #29 Del Skrevet 2. april 2024 Hva er martyr? Dette er et nytt begrep for meg. Anonymkode: 867dc...01e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #30 Del Skrevet 2. april 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hva er martyr? Dette er et nytt begrep for meg. Anonymkode: 867dc...01e Ett annet ord for løvemamma/martyr betyr egentlig å dø i sin sak. Anonymkode: c0e2e...06e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #31 Del Skrevet 2. april 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Hva er martyr? Dette er et nytt begrep for meg. Anonymkode: 867dc...01e Når man velger å påta seg ekstra oppgaver og velger å ikke be om hjelp, for så å bli sur over å ikke få hjelp. Og senere bruke dette til å manipulere «Alt jeg gjør for deg» uten å nevne at det er fullstendig selvvalgt. Lav selvfølelse. Et verdisyn der man ikke har verdi om man ikke bidrar praktisk. Anonymkode: 3a2d7...afc 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #32 Del Skrevet 2. april 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: Når man velger å påta seg ekstra oppgaver og velger å ikke be om hjelp, for så å bli sur over å ikke få hjelp. Og senere bruke dette til å manipulere «Alt jeg gjør for deg» uten å nevne at det er fullstendig selvvalgt. Lav selvfølelse. Et verdisyn der man ikke har verdi om man ikke bidrar praktisk. Anonymkode: 3a2d7...afc Tipper at det ikke er problemet i 90% av tilfellene. Tror heller problemet er menn som ikke tar sin del av oppgavene, evt må mases på i det uendelige for å løfte en finger. Hva som skjer på arbeidsplassen vet jeg ikke noe om. Kan godt hende det er sånn der. Anonymkode: 8a9f4...c41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #33 Del Skrevet 2. april 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Tipper at det ikke er problemet i 90% av tilfellene. Tror heller problemet er menn som ikke tar sin del av oppgavene, evt må mases på i det uendelige for å løfte en finger. Hva som skjer på arbeidsplassen vet jeg ikke noe om. Kan godt hende det er sånn der. Anonymkode: 8a9f4...c41 Da er det i så fall snakk om noe helt annet enn martyrmødre. Hele poenget her er unødvendig og frivillig selvoppofrelse for å få en følelse av status og egenverdi. Anonymkode: 3a2d7...afc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene Skrevet 3. april 2024 #34 Del Skrevet 3. april 2024 (endret) AnonymBruker skrev (På 2.4.2024 den 14.32): Når man velger å påta seg ekstra oppgaver og velger å ikke be om hjelp, for så å bli sur over å ikke få hjelp. Og senere bruke dette til å manipulere «Alt jeg gjør for deg» uten å nevne at det er fullstendig selvvalgt. Lav selvfølelse. Et verdisyn der man ikke har verdi om man ikke bidrar praktisk. Anonymkode: 3a2d7...afc Ok. Jeg er ikke lengre martyr ut ifra denne definisjonen. Dere kan velge hva dere legger i ordet. Jeg har påtatt meg ekstra oppgaver gjennom år, ut ifra egen helse. Jeg har brukt mitt overskudd til å hjelpe andre. Jeg har da aldri blitt sur over at ikke andre hjelper. Har jeg tatt på meg en oppgave, gjør jeg denne. Om jeg trenger hjelp, ber jeg om dette. Det jeg kan bli sur over er når jeg ber om hjelp og ingenting skjer. Jeg ber om hjelp til konkrete situasjoner 3 ganger, deretter spør jeg ikke mer. Å manipulere er et fremmedord i min verden. Endret 3. april 2024 av Helene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #35 Del Skrevet 3. april 2024 48 minutter siden, Helene said: Ok. Jeg er ikke lengre martyr ut ifra denne definisjonen. Dere kan velge hva dere legger i ordet. Jeg har påtatt meg ekstra oppgaver gjennom år, ut ifra egen helse. Jeg har brukt mitt overskudd til å hjelpe andre. Jeg har da aldri blitt sur over at ikke andre hjelper. Har jeg tatt på meg en oppgave, gjør jeg denne. Om jeg trenger hjelp, ber jeg om dette. Det jeg kan bli sur over er når jeg ber om hjelp og ingenting skjer. Jeg ber om hjelp til konkrete situasjoner 3 ganger, deretter spør jeg ikke mer. Å manipulere er et fremmedord i min verden. Nei, det tror ikke jeg heller du er. Anonymkode: 2e1da...59b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
enkefru Skrevet 3. april 2024 #36 Del Skrevet 3. april 2024 Jeg kjenner til noen slike. Damer som benytter enhver anledning til å fortelle omverdenen og (selvsagt avkommet) hvor mye hun ofrer for dem, alt hun gjør og mye tid og krefter det tar. For ikke å snakke om hva hun går glipp av fordi hun alltid stiller sånn opp… selvskryt de lux og forventer beundring for sine forsakelser fra alle i sine omgivelser, spyr av slike! 🤢🤮 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Menchit Skrevet 6. april 2024 #37 Del Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (På 2.4.2024 den 9.51): Med tanke på alle som sier de er martyr-mammaer så blir jeg veldig usikker på om de forstår hva det egentlig er? Det er manglende evne til å sette grenser, lav egenverd, stort kontrollbehov og ikke noe hedersmerke. Personer som ikke greier å samarbeide, og som tror deres eneste verdi ligger i å tilfredstille andre. Tjenestene blir gjort med motivasjon i å bygge opp takknemlighetsgjeld, og nettopp for å kunne spille martyren i konflikter. De er ulykkelige mennesker som spiller en rolle de ikke selv ønsker, men med manglende selvinnsikt, selvtillit og egenomsorg klarer de ikke endre seg. Og de skaper konflikter fordi de er ulykkelige. Anonymkode: 2e1da...59b Enig, har selv en slik mor, og har ingen kontakt med henne i dag. Til tross for at jeg har fått mye "hjelp" opp gjennom årene. Hjelp var hennes måte å kontrollere meg og barnebarn på. Jeg trodde i mange år ikke jeg kunne klare meg uten. Holdt ut uendelig mange angrep da "hjelpen" hennes slett ikke hjalp, men gjorde alt verre. De vil kun høre på deg dersom de kan løse situasjonen. De gangene hun ikke kunne løse problemet med penger eller materielle ting ble jeg blankt avvist. I tillegg er det forventet å passe inn i deres bilde av "familie". Aldri mer skal jeg la meg styre av henne. Det som er trist er at hun oppnår det motsatte av hva hun "angivelig" ønsker. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #38 Del Skrevet 6. april 2024 Det ligger jo i navnet, martyr. En som dør og visner hen i kaoset. Å ofre seg for barna gjør jo forhåpentligvis de fleste, gå glipp av en finale fordi ungen trengte skyss en lørdag, det er jo bare å være oppegående forelder. Å påta seg martyr-rollen er hakket verre. Da setter du barna oppå deg, ikke foran. Og du gir og gir, og tror dette er til barnas beste. Men det er det motsatte! Barna merker at mor drukner, at mor ikke har det bra. Kan godt være hun eksploderer ukentlig på både far og barn... fordi hun er sliten, "men ellers blir ingenting gjort". Respekter deg selv da kvinne! Skill deg, få det 80% lettere. La barna få en happy mor! Ikke en skadeskutt en som kryper bortover gulvet fordi maskinen piper og far glor på TV. Eller Har rømt ut i garasjen/mancaven, fordi det er SÅ trykket stemning i heimen. Også tror disse martyrmødrene at de gjør dette for barnas beste?? Anonymkode: 9e0ae...71d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå