Gå til innhold

Hva som er enkelt kan jeg strikke til daten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har bare strikket pannebånd før med en remse  jeg har sydd igjen så det blir pannebånd i samme farge og mønster hele veien. Vil prøve å strikke noe brukbart til han jeg dater siden vi har blitt ganske seriøse nå og jeg forbereder meg på å gi han en ekstra oppmerksomhet. Er det noen som har tips og evn oppskrift på hva jeg kan strikke som han vil tenke at er fin og noe han kan bruke? 

Anonymkode: 64f5e...13d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stringtruse... Matchende til begge to, så søtt veit du.

Anonymkode: c3c71...50a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med en fargerik penisvarmer? Fin å ha på kalde høstkvelder

Anonymkode: 05273...02f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Jeg har bare strikket pannebånd før med en remse  jeg har sydd igjen så det blir pannebånd i samme farge og mønster hele veien. Vil prøve å strikke noe brukbart til han jeg dater siden vi har blitt ganske seriøse nå og jeg forbereder meg på å gi han en ekstra oppmerksomhet. Er det noen som har tips og evn oppskrift på hva jeg kan strikke som han vil tenke at er fin og noe han kan bruke? 

Anonymkode: 64f5e...13d

skjerf må vel være det letteste

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

luesveis skrev (3 minutter siden):

Jeg strikka oslolua av Petiteknit til min, i farge som han valgte. 

lue er jo dritvanskelig

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (2 minutter siden):

lue er jo dritvanskelig

Kommer helt an på lua det. Oslolua er bare rettstrikk og fellinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

luesveis skrev (Akkurat nå):

Kommer helt an på lua det. Oslolua er bare rettstrikk og fellinger.

sikkert enkelt om man vet hvordan man feller

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (2 minutter siden):

sikkert enkelt om man vet hvordan man feller

Regner med man kan finne video på hvordan man gjør det om man googler. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Maleficenta skrev (53 minutter siden):

skjerf må vel være det letteste

Skjerf bør jeg klare siden det er samme strikk hele veien (?). Har du tips til en oppskrift? Er det finest med mørkeblå og små masker eller flere farger og større masker?

Anonymkode: 64f5e...13d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Ikke strikk til dagen, det blir fort kleint.

Anonymkode: 19d52...bcc

Hvorfor det? 

Anonymkode: 64f5e...13d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Skjerf bør jeg klare siden det er samme strikk hele veien (?). Har du tips til en oppskrift? Er det finest med mørkeblå og små masker eller flere farger og større masker?

Anonymkode: 64f5e...13d

det ligger sikkert masse ute på nettet. Har ingen oppskriftsforslag dessverre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Skjerf bør jeg klare siden det er samme strikk hele veien (?). Har du tips til en oppskrift? Er det finest med mørkeblå og små masker eller flere farger og større masker?

Anonymkode: 64f5e...13d

Skjerf er ikke så enkelt som det høres ut som. Du må holde samme strikkefasthet  hele veien slik at det blir jevnt. Lue er enkelt å strikke. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes sokker var en god idé. Sokker går for å være Kjedelig Gave nr. 1, men det tenker jeg helst er kjøpesokker. Gode, hjemmestrikkede sokker nå som vinteren står for døra, kan man knapt ha for mange av.

Anonymkode: a9e22...3a1

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha gått for ei helt enkel lue, særlig hvis du ikke er så erfaren med strikking. 

Marte Helgetun har noen veldig enkle luer, har selv strikket lue til mannen min, kjøpte strikkepakke. Denne koster 198kr for mønster+garn, og du kan velge farge selv. Denne er enkel; rette og vrange masker, og avfelling (strikker to og to masker sammen annenhver omgang mot slutten. Ingen vrangbord nederst, kanten bare brettes opp. 

https://www.martehelgetun.no/butikken-min/materialpakker/herre/ribbestrikket-lue/

image.jpeg.73d61a7a904fb0951d01ea5c2df7be59.jpeg
Ser noen nevner sokker. Det ville jeg ikke begitt meg ut på hvis du er ganske uerfaren. Jeg har strikket mye, likevel har jeg ikke knekker koden for hælfelling.. 

Denne gratis-oppskriften fra Drops ligner litt på første jeg linket til, og den strikkes i Drops Alaska som er 100% ullgarn, og billigere enn garnet fra Marte Helgetun. Men garnet i den første luen har en helt annen kvalitet siden det garnet er 100% merinoull og mye mykere enn Alaska,

https://www.garnstudio.com/pattern.php?id=10535&cid=1

image.jpeg.efd88eac92baf2b0959eda2fbffcbdce.jpeg
Ser at Garnius har Alaska på salg til 17kr nøstet 

https://www.garnius.no/drops-alaska-3416?gclid=CjwKCAjw79iaBhAJEiwAPYwoCMc4Hufn6Ds_zCkFfiaEAqA5sxW3rCdJyk3zVKwQVopT7rx30ntuKBoCRhwQAvD_BwE

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...