Gå til innhold

Blir litt sliten av venninne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har ei venninne som hele tiden spørr om jeg blir med på det og det og det og det. Jo, en gang kan jeg det sier jeg. Vet ikke når. Jobber mye, har familie og fibromyalgi og trenger å hvile når jeg har fri. 

Hun jobber 40% og har ikke barn, så hun orker mer når hun har fri. 

I går satt jeg av hele dagen til henne. Vi var på shopping, spiste lunsj og etterpå ut å drakk vin. 

På slutten av kvelden var jeg veldig sliten, men fornøyd at jeg har holdt ut og glad for at jeg fikk tid med henne, noe hun har spurt om ei stund. Da sier hun : dette var veldig koselig, men husk at du også har lovet å være med på det og det og det også 

Sånne folk tapper meg litt. Enig? 

Anonymkode: 2e0e9...17e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det høres ut som om hun ikke har så mange andre å være med, eventuelt trenger mer sosial kontakt, men jeg skjønner deg godt, hvis man bare har så og så mye tid eller penger å bruke, vil man helst ikke kun bruke det opp på en person. Men det er ikke så lett å gjøre noe med det, bortsett fra å være vag og ikke love seg bort selv om de maser.

Jeg har en venninne som alltid ville avtale neste treff når vi skiltes etter å ha møttes. Jeg følte meg litt kvalt, fordi jeg har ikke så mye fritid, dessuten en litt uforutsigbar jobbhverdag, så da kjente jeg at det ble litt for mye. Og når personen også har spesifikke krav til hva man skal gjøre, da, vel ... Tror det eneste man kan gjøre, er å være litt vag, og eventuelt avtale noe konkret om litt lengre tid.

Anonymkode: 252e2...b99

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Det høres ut som om hun ikke har så mange andre å være med, eventuelt trenger mer sosial kontakt, men jeg skjønner deg godt, hvis man bare har så og så mye tid eller penger å bruke, vil man helst ikke kun bruke det opp på en person. Men det er ikke så lett å gjøre noe med det, bortsett fra å være vag og ikke love seg bort selv om de maser.

Jeg har en venninne som alltid ville avtale neste treff når vi skiltes etter å ha møttes. Jeg følte meg litt kvalt, fordi jeg har ikke så mye fritid, dessuten en litt uforutsigbar jobbhverdag, så da kjente jeg at det ble litt for mye. Og når personen også har spesifikke krav til hva man skal gjøre, da, vel ... Tror det eneste man kan gjøre, er å være litt vag, og eventuelt avtale noe konkret om litt lengre tid.

Anonymkode: 252e2...b99

Sånn er hun også. En gang vi møtes , så spurte hun om jeg ville komme på middag og vin hos henne. Så tok hun opp avtaleboken sin. Det passer da og da for meg sa hun. Jeg sa at jeg vet ikke. Ungene spiller så mange kamper og cuper og jeg har ikke alt det i hodet 

Anonymkode: 2e0e9...17e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er du venninne med henne hvis du ikke ønsker å være med henne, når det å være med henne blir et tvang, liksom? Det er heller ikke noe kjekt for henne! 

Anonymkode: 12349...238

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje møtes oftere men ikke så lenge!? 

Kanskje bare shopping og lunsj feks?

Neste gang middag og vin?

Gjerne gi henne en dag du kan feks, så slipper hun mase? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ei venninne som er i en helt annen livssituasjon enn meg, og som selvsagt ikke forstår hvor slitsomt det er å være alenemor i full jobb med et barn med særlige behov. Og det er jo ikke noe rart at hun ikke skjønner det, og har masse energi og tid til å være sammen med meg. Hun ønsker aller helt så møtes til en helaften, med enten middag, kino og noen glass vin etterpå, eller at vi spise middag sammen og dra ut på byen etterpå. For det første har jeg ikke råd til sånt så ofte, og for det andre har jeg hverken tid eller energi til å prioritere dette. De gangene jeg har vært med henne på dette, går det med noen dager til i etterkant før jeg kommer meg skikkelig igjen. Inviterer jeg henne hjem til meg på besøk, blir hun gjerne helt til jeg skal legge meg, så det blir fort slitsomt det også. Det går derfor ikke an å invitere henne på ett par kopper kaffe, slik jeg kan gjøre med andre venner. Jeg har løst dette med å invitere henne på gåturer som tar en time eller to. Da henter jeg henne, og kjører henne hjem etterpå, og kan unnskylde meg med at jeg er sliten og må dusje og lignende etterpå. Etter jeg begynte med dette, har det også blitt mindre mas fra henne om helaftner også. 
 

Men vi bør jo egentlig bare være glad for at noen er så glad i å være sammen med oss😊

Anonymkode: 94a6e...b8e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er slitsomt når folk krever  «helaftener». Jeg er syk, mar masse matallergier OG dårlig råd. Har nedskalert kontakt med flere som alltid forventet kafe eller restaurantbesøk i fobindelse med å ses. I tillegg ble jeg konfrontert gang på gang. Trekker meg rolig unna sånne🧐

Anonymkode: e0449...69b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...