Gå til innhold

Prøver å hjelpe ei venninne..angrer meg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har ei venninne som nettopp arvet en leilighet. Hun vil male og pusse opp litt. Men hun har nettopp operert armen, så jeg spurte søskenbarnet mitt, som er maler, om han kunne hjelpe. Jeg og han dro innom venninnen min og avtalte hva han skal gjøre og pris. Han sa at han har en jobb, så han må ta det innimellom når han har tid. Det var greit for henne. Hun skal ikke flytte inn ennå.

Men hvis han ikke svarer henne på sms innen kort tid, så sender hun mld til meg. 

f eks 

* Jeg sendte han mld for 2 timer siden angående om jeg skal kjøpe tape, men har ikke fått svar. 

* Han skulle komme hit i dag etter jobb. Han sa ca kl 16. Men nå er kl 16.30 og han er ikke her. Tror du han har glemt det? 

* Tror du at han blir lei seg hvis jeg ber han om å male kjøkkenet først? For da kan jeg begynne å sette inn ting i skapene 

Jeg prøver å si at han er en mann som ikke svarer på mld innen noen minutter. Og at han kan bli litt forsinket på jobb, men han kommer hvis de har avtalt det.

Angrer litt på dette, for nå blir jeg en mellommann 🙈

 

 

Anonymkode: 3b177...664

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Har ei venninne som nettopp arvet en leilighet. Hun vil male og pusse opp litt. Men hun har nettopp operert armen, så jeg spurte søskenbarnet mitt, som er maler, om han kunne hjelpe. Jeg og han dro innom venninnen min og avtalte hva han skal gjøre og pris. Han sa at han har en jobb, så han må ta det innimellom når han har tid. Det var greit for henne. Hun skal ikke flytte inn ennå.

Men hvis han ikke svarer henne på sms innen kort tid, så sender hun mld til meg. 

f eks 

* Jeg sendte han mld for 2 timer siden angående om jeg skal kjøpe tape, men har ikke fått svar. 

* Han skulle komme hit i dag etter jobb. Han sa ca kl 16. Men nå er kl 16.30 og han er ikke her. Tror du han har glemt det? 

* Tror du at han blir lei seg hvis jeg ber han om å male kjøkkenet først? For da kan jeg begynne å sette inn ting i skapene 

Jeg prøver å si at han er en mann som ikke svarer på mld innen noen minutter. Og at han kan bli litt forsinket på jobb, men han kommer hvis de har avtalt det.

Angrer litt på dette, for nå blir jeg en mellommann 🙈

 

 

Anonymkode: 3b177...664

Ja kjedelig med sånn tjenester når man blir mellommann og det er penger og kvalitetskrav i bildet. 

Jeg har en regel på å ikke blande vennskap med penger eller tjenester på profesjonelt nivå, hvor en kan bli misfornøyd med pris og resultat. To områder som får frem det verste i folk. 

Si til henne at du bare formidlet kontakt, men nå kan hun forholde seg til han.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaisada skrev (1 minutt siden):

Ja kjedelig med sånn tjenester når man blir mellommann og det er penger og kvalitetskrav i bildet. 

Jeg har en regel på å ikke blande vennskap med penger eller tjenester på profesjonelt nivå, hvor en kan bli misfornøyd med pris og resultat. To områder som får frem det verste i folk. 

Si til henne at du bare formidlet kontakt, men nå kan hun forholde seg til han.

Er enig. Skulle bare være snill. 

Hun avtaler med han, men så blir jeg mellommann hvis han plutselig er litt forsinket 

Kvaliteten er arbeidet er jeg ikke bekymret over 

Anonymkode: 3b177...664

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er enig. Skulle bare være snill. 

Hun avtaler med han, men så blir jeg mellommann hvis han plutselig er litt forsinket 

Kvaliteten er arbeidet er jeg ikke bekymret over 

Anonymkode: 3b177...664

Skjønner. Prøv å la være å svare på de meldingen eller telefoner som er fra henne om dette. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville prøvd å oppfordre henne til å roe ned noen hakk. Han har sagt han skal male, hun får stole på at han gjør som han sier. Minn henne på at han gjør en tjeneste til rabattert pris, og at hun må gi litt slack når hun har vært så heldig. 

Ja, det er å oppdra voksne folk, som sikkert ikke er sett så vennlig på. Men jeg hadde blitt flau om dette var min venninne.

Anonymkode: 7f3c1...12c

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er typisk. 
Rørleggere, elektrikere, malere, murere og flisleggere blir mast på om de kan hjelpe til her og der på fritiden sin, men det er sjelden de får noe hjelp tilbake, men det er en annen ting. 
Ta en prat med venninnen din og forklar at du bare ville hjelpe til, men du kan ikke være ansvarlig for pmalerens gjøren og laden.
Hvis det viser seg at han ikke har tid til å hjelpe allikevel så må han si fra seg denne ekstrajobben. 
Jeg hadde tatt kontakt med søskenbarnet mitt og sagt at deg kommer en del meldinger fra venninna mi og det er bra hvis han avklarer en gang for alle om hva han har tid til og når 

Anonymkode: 729e8...9a8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hottentått

Du kan også si at det er ganske standard at håndverkere ikke alltid er presise. Ville bare latt vær å svare jeg 🙈 får være grenser hvor ille man skal mase..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svar henne litt kontant og ærlig? Med mindre hun betaler full pris for oppdraget da.

»Du, det vet jeg ikke. Men iom at han gjør dette som en svært generøs tjeneste for deg ville jeg kanskje vært litt tålmodig siden det også var avtalen». 

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hei xxxxxx!

Du, det hverken vet jeg noe om, eller kan jeg gjøre noe som helst med. Du har avtale og kontrakt med han, så da får du forholde deg til det. Gleder meg til å se resultatet når alt er ferdig! Klem!"

 

Send dette og ikke svar på flere meldinger.

Anonymkode: 61306...348

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første melding: "OK"

Andre melding: "Jeg er ikke han"

Tredje melding: "Jeg er ikke han"

Anonymkode: e58c9...0f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Har ei venninne som nettopp arvet en leilighet. Hun vil male og pusse opp litt. Men hun har nettopp operert armen, så jeg spurte søskenbarnet mitt, som er maler, om han kunne hjelpe. Jeg og han dro innom venninnen min og avtalte hva han skal gjøre og pris. Han sa at han har en jobb, så han må ta det innimellom når han har tid. Det var greit for henne. Hun skal ikke flytte inn ennå.

Men hvis han ikke svarer henne på sms innen kort tid, så sender hun mld til meg. 

f eks 

* Jeg sendte han mld for 2 timer siden angående om jeg skal kjøpe tape, men har ikke fått svar. 

* Han skulle komme hit i dag etter jobb. Han sa ca kl 16. Men nå er kl 16.30 og han er ikke her. Tror du han har glemt det? 

* Tror du at han blir lei seg hvis jeg ber han om å male kjøkkenet først? For da kan jeg begynne å sette inn ting i skapene 

Jeg prøver å si at han er en mann som ikke svarer på mld innen noen minutter. Og at han kan bli litt forsinket på jobb, men han kommer hvis de har avtalt det.

Angrer litt på dette, for nå blir jeg en mellommann 🙈

 

 

Anonymkode: 3b177...664

Jammen si nå til henne at dette har ikke du noe med og all komunikasjon mellom dem må gå direkte. Gjør nå ikke ting så vanskelig

Anonymkode: acdb3...19d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...