Gå til innhold

Gaver til ungdom

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har nevøer på samme alder, vi gir som regel penger. Ev. hvis noen ønsker seg et nytt spill eller noe, som koster ca 500 ca, så spleiser vi på det med en annen onkel/tante.

Min 13-åring blir i allefall glad for penger. For 200 kr kan han stikke på butikken i matpausen på skolen med kompisene og kjøpe sjokomelk og osteloff, eller andre ting, ganske mange ganger.

Klær tør jeg ikke kjøpe lenger, for det er enkelte merker som er in, andre helt ut. Har brent meg noen ganger der.

Anonymkode: 6d8ce...21e

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg synes ikke prisen er så viktig, men at gavene er gjennomtenkte; at gaven passer til den du gir den til. Ikke bare kjøpe noe for å kjøpe noe. Det blir bare mengdefyll. En ungdom/voksen vil bli mye mere glad hvis vedkommende pakker opp gaven og forstår at du har lagt omtanke i gaven enn om gaven koster 200kr eller 500kr 

Jeg har ikke nevøer, bare nieser, og noen kjenner jeg bedre enn andre pga vi omgås mere (pga avstand), så jeg spør alltid niesene mine eller foreldrene hva de liker og ikke liker. Ene niesen min liker å tegne f,eks, så jeg har kjøpt ett sett tegneblyanter fra Faber-castell og ei rimelig skisseblokk fra Søstrene Greene (blyantene er egentlig dyre, men har brukt Prisjakt og kjøpte de i sommer) Ei av niesene mine elsker Outland, og hun kjenner jeg ikke så godt siden hun bor på en annen kant av landet, så jeg har kjøpt ei Manga-bok foreldrene har tipset meg om (med byttelapp)+et gavekort. Så spør nevøene dine ts, evt foreldrene hvis du får til svar «jeg aner ikke». 

Penger eller bare gavekort er lettvint å gi, men ganske kjedelig å få. Husker ett år alle tantene og onklene på farssiden til datteren vår vippset penger på selve julaften, og hun ble lei seg. Nettopp pga det ble så upersonlig. Hverken feiret jul sammen med de eller gaver liksom. Men hun sa såklart ingenting og takket høflig for gaven. Vippse-gaver er utrolig upersonlig. Som hun sa selv; de kunne heller kjøpt ei badebombe til 30kr (hun elsker karbad) enn å vippse 300kr, selv om jeg kan kjøpe 10 badebomber for den summen 

Jeg har lite kjennskap til tenåringsgutter da jeg har jenter selv og det er bare jenter i familien på begge sider. Men datteren min på 19 har en kjæreste på samme alder og han liker i allefall klær fra Carlings, Happy socks (skikkelig kule sokker med mye morsomme mønster, de kommer ofte i gavepakker til jul, jeg har ofte kjøpt de til brødrene mine og faren min. F.eks 6-pack med Beatles-motiv til pappa) https://www.happysocks.com/no/socks, hudpleie-produkter fra serien han bruker, tur-utstyr (til bursdagen sin nå så fikk han en sølesikkert termokopp som holder varm drikke varmt i 24 timer), fantasy-

litteratur på engelsk. Jeg har også strikket lue til han (beanie lue fra Witre design, veldig enkel og populær til både gutter og jenter, så hvis du kan å strikke rette masker så går denne raskt unna da den strikkes med 2 tråder på mellomtykke pinner)

https://www.witredesign.no/product/youngs-beanie/

image.thumb.jpeg.30104cfad42fbe441687c1922a5d65f1.jpeg

Endret av skruf
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...