Gå til innhold

Be om hjelp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har studer deltid ved siden av jobb. Jeg tar et design studie hvor vi er innom mye forskjellig. Nå har vi en oppgave med foto. Vi får veldig lite innføring i forkant av hver oppgave og må finne ut av mye selv eller spørre på forum siden dette er på nett. Jeg har en venninne som har drevet med foto i flere år. Derfor spurte jeg hun om litt råd og veiledning siden jeg aldri har tatt i et speilrefleks kamera. Hun hjalp meg litt og vi fikk tatt noen bilder. Det satte jeg selvfølgelig veldig pris på!

I ettertid ble jeg syk og fikk heldigvis utsatt fristen. Så jeg har spurt hun litt innimellom om hjelp siden ny frist snart går ut. Poenget er at hun plutselig er veldig lite behjelpelig, på en måte som hun forventer at jeg skulle ta det med en gang. Føler derfor jeg maser og kanskje forventer for mye av hun. 

Vi er naboer så bor nesten vegg i vegg så er ikke langt unna og begge har ikke familie eller noe slikt. Har også snakket litt over tlf, men blir fort litt vanskelig når man prater om innstillinger osv. 

Skjønner jo at hun er opptatt med sine ting, men om jeg hadde vært veldig god i noe og en venninne hadde spurt meg hadde jeg aldri nølt med å hjelpe. Men ja kanskje jeg forventer for mye? 

Anonymkode: 228d6...256

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det høres ut som du forventer for mye. Det er du som har meldt deg på et studie, da må du beregne å bruke en del tid på å finne informasjon om ting du trenger underveis, det å finne/tilegne seg/vurdere kunnskap om det man trenger en en del av studieprosessen. Det blir for lett å bare ringe venninnen din hver gang du trenger hjelp. Hun er lei, ta et hint og slutt med maset.

Anonymkode: eb81c...2d0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du spurte om hjelp første gangen og hun hjalp deg. Så ble du syk og fikk utsatt eksamen og du ba om hjelp igjen? Du må klare deg selv også. Hun kan ikke gjøre alt for deg. 

Anonymkode: c3283...4dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...