Gå til innhold

Håndhilse / håndtrykk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det lov å håndhilse igjen. Men jeg må innrømme at det var godt å slippe dette under pandemien. Hvorfor er det slik at enkelte kniper så hardt når de håndhilser? Er det meningen at den du hilser på skal få vondt? Er det maktdemonstrasjon å ha et meget fast håndtrykk? Jeg har leddgikt og iblant gjør det direkte vondt med håndhilsing når den jeg hilser på bruker kraft og kniper til. Hilste på en nylig og jeg verket lenge etterpå. 

Anonymkode: 298dc...ad4

• 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm, siden du sliter med gikt så opplever du det mye sterkere enn det det kanskje er (og det er det ingen som kan noe for). Jeg klemmer til ekstra for å ikke virke helt mjuk som slim, og fordi et fast håndtrykk tyder på en mer ordentlig måte å hilse på. Andre som er helt slappe får jo man ikke så sterkt inntrykk av at bryr seg. Kanskje du kan heller fokusere på blikkontakt samtidig som du skjuler hånda? Virker kanskje useriøst, men alle har sine grunner, og det bør jo ringe en bjelle for den andre da uten at man trenger å vite eksakt hva det er. Det å si "hei" og eksempelvis nikke, burde jo være nok når man hilser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...