Gå til innhold

Hvilke oster er gode?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg liker best faste oster og er ikke så glad i muggoster. Hvilke oster synes dere er gode?

Anonymkode: fda58...574

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I alle fall ikke muggost :( 

• Hjerte 1
Skrevet

Manchego, parmesan, vellagret Norwegia spiser jeg som heller ikke liker muggoster.

Anonymkode: 646df...018

• Nyttig 1
Skrevet

Muggoster er jo fantastiske men hvis du kun ser etter faste er det mye bra i UK. 

Cheddar er mest kjent men Red Leicester er også svingod, Wensleydale som er så fast at den nesten smuldrer, Double Gloucester er også herlig. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Norvegia

alt annet er ekkelt🤮

kvinne 34

Anonymkode: 9aa35...71d

Skrevet

Østavind og Västerbottensost.

Anonymkode: 493b6...f83

• Liker 1
Skrevet
Tomas77 skrev (23 minutter siden):

Muggoster er jo fantastiske men hvis du kun ser etter faste er det mye bra i UK. 

Cheddar er mest kjent men Red Leicester er også svingod, Wensleydale som er så fast at den nesten smuldrer, Double Gloucester er også herlig. 

Takk for tips om engelsk fast ost, skal sjekkes ut 😀

Skrevet

Parmesan 😍

Gjest Anonym Brukar0
Skrevet

Jeg elsker ost 😍 og liker stort sett alle oster, spesielt blåmuggost og andre oster med mye smak.

Skrevet

Jeg synes Valdresmeieriet sin Syndin (med brennesle) er veldig god. 

Myrdal sin pepperost og italienske krydderost er favoritter. De andre (ramsløk, honningkløver, fjellost) er også gode.

Ridderost og gräddost innimellom.

Anonymkode: b35a7...469

Skrevet

Brie, camembert og Castello m/ chilli er mine favoritter 😍

Skrevet

Dovre Ysteri Brie Pepper 😋

Anonymkode: 1f7c8...235

Skrevet

Jeg har også hørt at den røkte osten fra Ostebygda (fant den under Ostane - Hamarsboen) skal være veldig god. Jeg liker røkt mat og ost, så planlegger å smake når jeg får tak i. 

Om du også tenker mykere oster, så er fransk rødkittost veldig godt - synes jeg. Mild, men rik på smak.

Anonymkode: b35a7...469

Skrevet
Mardina skrev (9 timer siden):

Brie, camembert og Castello m/ chilli er mine favoritter 😍

Dette er jo muggoster, som er det ts ikke liker.

TS sjekk ut Myrdal gard sine oster (vet ikke om de bare selges på vestlandet eller over hele landet), de har mange gode oster med smakstilsetninger. Både ramsløkost og pepperost er favoritter her.

Anonymkode: 9a336...e30

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg liker best faste oster og er ikke så glad i muggoster. Hvilke oster synes dere er gode?

Anonymkode: fda58...574

Jeg liker fastoster. Favorittene er gruyere, comté og ostegården vellagret fanaost. Av vanlig butikksortiment liker jeg godt Synnøve findens rabbagast og vellagret norwegia.

Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Dette er jo muggoster, som er det ts ikke liker.

TS sjekk ut Myrdal gard sine oster (vet ikke om de bare selges på vestlandet eller over hele landet), de har mange gode oster med smakstilsetninger. Både ramsløkost og pepperost er favoritter her.

Anonymkode: 9a336...e30

Ikke det jeg forbinder med misfoster i hvert fall. Muggost er for meg ost med synlig mugg 😂

Skrevet

Coop vegetardag sin ost i blokk, evt i skiver, eller Violife sin røkte. Jeg tåler ikke kumelk, men kan gomle på disse 😋

Skrevet

Forest som jeg får på Meny er min favoritt i hverdagen. Dette er en røkt ost. 

Anonymkode: 355ea...9ae

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Forest som jeg får på Meny er min favoritt i hverdagen. Dette er en røkt ost. 

Anonymkode: 355ea...9ae

Den elsket jeg som barn før jeg fik konstatert melkeallergi. En av få ost jeg savner. 😋

Skrevet

Hva med en medium bløt/hard italiensk Taleggio.(lagret i grotte.)  Litt mot Camembert, men litt bløtere og mer smak. God.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...