AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #21 Skrevet 24. oktober 2022 Min mor opplevde noe av det samme; mannens 7 barn (!!!) fra forskjellige ekteskap mente at hun på over 80,som han ikke engang bodde sammen med skulle trå til når faren ble rørete og gammel😡 Anonymkode: 8290d...ac4 2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #22 Skrevet 24. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 21.10.2022 den 13.51): Jeg er voksen, min mor fikk seg en kjæreste lenge, lenge etter jeg flyttet ut, så for meg er han altså bare "kjæresten til mamma" ikke noen bonuspappa. Lang historie kort så ble han "tvangsinnlagt" på sykehuset da han hadde et blodsukker på godt over 30, og ble krakilsk for han mente at dette bare var tull(litt stereotypisk mann der) og at han slettes ikke hadde diabetes. Det viser seg nå at han har blitt diagnostisert med diabetes på et tidligere tidspunkt, men hentet aldri medisinene sine. Han har rett og slett glemt det og blånekter for at dette har skjedd! Han har en del andre helseproblemer, så han surrer og glemmer hele tiden, kan ikke forskjell på blodtrykk, blodsukker, blodfortynnende osv. Så både jeg og min mor sa med sykepleier og lege at dersom han blir sendt hjem med insulin, så kommer han til å ta livet av seg for han klarer ikke å gjøre dette riktig. De tre voksne sønnene hans, som jo hadde blitt ringt i ettertid da en av dem er nærmeste pårørende, hadde sagt at neida, han fikser det, ikke noe problem. Så han ble senda hjem med insulin på sprøyter og det gikk jo akkurat som ventet; han ble funnet bevisstløs på gulvet. Heldigvis i tide, så det gikk bra. (Og han er jo nå enda mer sikker på at han ikke har diabetes siden insulinet nesten tok livet av ham) Nå har disse sønnene hans forsøkt å først skyve dette over på min mor, at han kan bo hos henne og hun kan følge opp dette. Min mor har så mange helseplager at hun har evig nok med å følge opp seg selv(blant annet alvorlig hjerte og lungesykdom), hun får jo hjelp av ham til praktiske ting. Hun skal også snart opereres, stor operasjon, og da er hun helt ute av stand til å hjelpe en gang seg selv. Så nå har de dyttet dette over på meg, at jeg skal følge opp og ta meg av ham, her jeg bor 6 t unna. Jeg er ikke nærmeste pårørende og har ikke krav på å få vite noe som helst. Jeg var i den posisjonen da jeg måtte følge opp min egen far som fikk demens og et skred andre helseproblemer, og som jeg begravde i fjor. Har virkelig ikke noe behov for å stå i den posisjonen en gang til. (mine foreldre er skilt forresten) På ene siden føler jeg meg tvunget til å handle, mannen er jo syk og trenger hjelp, og det er nok det sønnene hans satser på. På den andre siden er ikke dette mitt ansvar, og jeg har nettopp vært i denne situasjonen med min egen far som var rimelig traumatisk da demensen gjorde at han ikke var seg selv lengre og var krakilsk, sint og voldelig. Hva skal jeg gjøre? Om han blir funnet død hjemme alene så må jeg jo leve med det på samvittigheten. Jeg hjelper jo min mor som det er da hun må ha hjelp til litt praktiske ting som jeg heldigvis kan orde over nett for det meste. Jeg har også en bror med spesielle behov som jeg er verge for. Jeg har nok... Anonymkode: d19c5...83c Dette er et altfor utleverende innlegg for å ligge på et åpent forum på nett. Anonymkode: 6c85c...1fb
Eneri Skrevet 24. oktober 2022 #23 Skrevet 24. oktober 2022 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): En liten update for de som måtte være investert:P Min mor var så frekk at hun ringte EKS-KONA til kjæresten(han og x-kona har visst et brukbart forhold), og informerte om tingenes tilstand. X'n hadde takket for at hun ringte, og skulle "ta for seg" sønnene. Skulle gjerne likt å være flue på veggen ved den samtalen kjenner jeg Så forhåpentligvis så løser det seg nå. Jeg har alt kontaktet kommunen og varslet, så nå skal jeg gjøre mitt beste for å ikke involvere meg noe mer. Anonymkode: d19c5...83c Bra initiativ av mora di og ekskona, men utrolig at det skal være nødvendig. Du sier du ikke engang har møtt de tre sønnene til din mors kjæreste, og likevel mener DE TRE det er innafor å legge et ansvar på deg?!? Snakk om ansvarsfraskrivelse! 3
Crazydoglady Skrevet 24. oktober 2022 #24 Skrevet 24. oktober 2022 Du får bare si det som det er. Du har nok. Du har ikke kapasitet. Og det handler jo tross alt ikke bare om å orke, men har man sånne ansvar må man jo tross alt være i stand til å ta det ansvaret også. Blir det for mye så blir det tull. Og strengt tatt skjønner jeg ikke helt hva de forventer at du skal gjøre som bor på en helt annen kant av landet, så jeg ville sagt det også, at selv om du hadde hatt kapasitet så hadde det uansett ikke vært praktisk gjennomførbart. Og nei, det er ikke ditt ansvar. Ei heller din mor sitt ansvar. Enten må sønnene steppe til eller så må man koble inn helsevesenet da/sende mannen på hjem. 1
Porky Skrevet 28. oktober 2022 #25 Skrevet 28. oktober 2022 (endret) .. Endret 28. oktober 2022 av Porky Feil tråd
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå