Gå til innhold

Oppussing tar livet av meg.. Blir aldri ferdig!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, vi har kommet langt og vi er ferdig med å pusse opp en stor enebolig. Det har blitt superfint men veldig mye småtteri står igjen. Listverk mangler her og der, malingsflekker på gulvet, ting som henger og slenger og uferdige kjøkken, dørkarmer som mangler og et soverom uten finish. I tillegg må trappa males og tre dører må settes inn. 

Det er mye som irriterer vettet av meg og det er mye jobb som er dårlig utført. Veldig mye er rotete utført, dårlig presisjon og ting henger og dingler. Jeg blir sykt irritert over dette! Har hatt flere snekkere hjemme til oss for blodpris og mange skuffer stort. Han ene kunne ikke å silikonere og han rotet til hele trappa vår.. jeg måtte skjære vekk alt han gjorde og gjøre det selv på nytt! I tillegg hadde han ingen respekt for huset vårt! 

Er høygravid, dritt lei og har en samboer som er «elendig» til finish arbeid! Han er av alle ting tidligere snekker men herregud så lite nøye han er! Han er grov snekker og arbeider han gjør blir ofte ikke bra! Dette ender med at jeg gjør arbeidet selv, men det er ikke bra at jeg står å puster inn farlig malingslukt og står i stiger å skrur garderobeskap! Har unger og er utslitt når kvelden kommer. Har mest lyst å ligge på sofaen men må heller stå å gjøre dritt arbeid! 

Vi gjør alt selv men har nå innsett at vi trenger mere hjelp. Problemet er at det koster helt jævlig mye med en snekker i timen! Ingen andre kan hjelpe oss, og vi forventer heller ingen hjelp! 

Hva gjør dere andre som har små barn ig pusser opp? Blir det mye krangling og blir dere ikke dritt lei? Jeg tvinger meg gjennom hver en dag og gråter meg nesten i søvn hver natt! Har blitt møkkalei av alt det her selv om det nesten ikke er noe igjen så føles det veldig mye.. 

kan jeg være utbrent? 

Anonymkode: e6f96...3ac

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi driver også og pusser opp et gammelt hus. Vi har såvidt begynt, og jeg kjenner at jeg omtrent spyr allerede. Og vi har ikke små barn. Samboer vil gjøre alt selv, men har prioriterer det ikke og prioriterer feil. Det er mye som må gjøres med huset, og jeg kjenner at jeg ikke vet om jeg orker. Vi har desverre mange diskusjoner pga dette. 

Anonymkode: 7b096...277

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du skrevet blogg og ikke enebolig, hadde jeg trodd du var naboen min. Han sliter tydeligvis med samme problemet 😅

Anonymkode: 389ee...764

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Hadde du skrevet blogg og ikke enebolig, hadde jeg trodd du var naboen min. Han sliter tydeligvis med samme problemet 😅

*blokk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her tenker jeg du må sette det ned med samboeren din. 
Prat og bli enige om hva som må gjøres. Hvordan det skal gjøres, og hva som eventuelt kan settes bort til andre. 
Når dere har en liste, kan dere prioritere. Hva er viktigst. Hva må gjøres først. Sett opp listen med oppgaver i den rekkefølge det skal gjøres, og strek ut når det er gjort. 

Prøv å tenk mindre på oppussing nå, du må ta vare på deg selv. Av og til må vi godta at ting ikke er perfekte, og at ting tar tid. Hva er viktigst? Et fint hus, eller at du har overskudd og en grei psyke til fødsel? 

Anonymkode: f3778...acf

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to barn, har pusset opp litt og litt over mange år. Tar alltid kun ett rom om gangen, og ikke for store prosjekter. Stue og kjøkken har vi ikke pusset opp. Holder på å snekre nå og jeg har satt opp en lettvegg med dør, for å lage ett ekstra rom. Gipsplater skal monteres i helga. Målet er å være ferdig før desember måned.

Jeg er ikke håndverker, men tror jeg gjør det like fint! Jeg undersøker hvordan jeg må gjøre det, og ser det for meg mentalt 👍 Gjør aldri noe med vann og strøm.

Jeg er kvinne 😁

Anonymkode: 60733...323

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pust dypt.

Alle disse småtingene, skriv de ned på en liste. Det hjelper meg.

Da får jeg oversikten, og gleden av å stryke av en og en ting gir faktisk en utrolig motivajson. Skriv gjerne opp rom for rom på hver sin side. Listverket, det kan hvem som helst klare og er faktisk fort gjort. Samme med å fjerne malingsflekker. Det meste tar faktisk hver for seg kort tid, en samlet mye tid. Vet også på meg selv, at tiden jeg bruker på å tenke på de tingene, er langt mer enn hvilken tid det tar å faktisk få det gjort.

Våtrom og ledninger rett fra sikringsboksen er det eneste jeg ikke gjør selv.

Jeg driver og pusser opp hus nr 2 nå. Er akkurat ferdig med første rommet. Og et tips: Fullfør et rom før en går videre til neste rom. Tankene mine, og planlegging går stadig til de andre rommene også, men jeg noterer alle planene. For løsninger og tidsplan endrer seg stadig.

Anonymkode: 58514...02a

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...