Gå til innhold

Er du redd for å bli gjenkjent?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med så mange medlemmer her så er sjansen stor for at noen du kjenner IRL er her. Tenker du over dette når du skriver om personlige ting her? Jeg holder iallfall veldig tilbake , spesielt om detaljer, jeg er redd for at folk skal kjenne igjen meg.

Skrevet

Jeg skriver mye personlig, men prøver å være forsiktig med informasjon om spesielt andre enn meg selv. Skriver ingenting som er umiddelbart gjenkjennelig. De som kjenner meg eller vet hvem jeg er vil neppe ha problem med å kjenne meg igjen her på KG, og det har jeg ingen problemer med.

Gjest Spacegirl
Skrevet

Da jeg først begynte å skrive her ville jeg være anonym, men jeg har skrevet endel private ting og vet at jeg har blitt gjenkjent. Så derfor skriver jeg ingenting som jeg ikke ville sagt ansikt til ansikt til dem jeg kjenner.

Skrevet (endret)

Jeg vil helst ikke at noen skal vite hvem jeg er.. Men det hadde ikke vært krise om noen kjente meg igjen! Skriver ikke noe jeg ikke kan stå for.. Er bare det at jeg vil ha dette som mitt "fristed"..

Endret av Aria
Skrevet (endret)

Ingen jeg kjenner IRL vet hva aliaset mitt her er.

Jeg liker ikke "se alle innlegg"-funksjonen. Uten den, ville det vært mindre grunn til å bekymre seg for å bli gjenkjent. Hvis noen leser alle innlegg jeg har skrevet som Ananas så vil de vite mye rart om meg.

Endret av Ananas
Skrevet

Nei, bekymrer meg ikke for det. Skriver ikke noe jeg ikke kan stå for irl jeg. Hvis folk har interesse av å lese om meg, så be my guest ;)

Skrevet

Neh. Jeg er ikke flau over meg selv i det virkelige liv og sier mer der enn her. Eneste er hvis han jeg liker leser dagboka mi, da går jeg og henger meg på do.

Skrevet

Jeg skriver minst mulig personlige ting her inne - da jeg ikke er interessert i å bli gjenkjent.

Ikke fordi at det jeg skriver er så hemmelig, men jeg ønsker å ha KG som mitt lillt "fristed" og avkobling fra hverdagen - et sted jeg kan kose med meg i fred for at alle skal vite hvem som skjuler seg bak nicket.

De jeg kjenner som jeg er interessert i at skal vite hvem jeg er, de blir informert, slik har jeg oversikten over hvem som vet det :)

Skrevet

jeg skriver masse personlig her, og vet at det er flere som kjenner meg og vet hvem jeg er.

men jeg er veldig pratsom også om personlige ting også i rl, så jeg kan ikke tenke meg noe jeg skriver her ikke er ting jeg også fint ville fortalt i rl.

derimot er jeg forsiktig med å skrive personlige ting om mine kjære, da det ikke er sikkert at de ville satt pris på å bli delt med allmennheten. :ler:

Skrevet
Med så mange medlemmer her så er sjansen stor for at noen du kjenner IRL er her. Tenker du over dette når du skriver om personlige ting her? Jeg holder iallfall veldig tilbake , spesielt om detaljer, jeg er redd for at folk skal kjenne igjen meg.

Veldig mange snakker veldig generelt om ting og tang...problemer, gelder, personlige ting....hvis man formulerer seg rundt og mer "generelt" vil ingen kjenne igjen en basert på alder, yrke, utdanning og andre meningsytringer.

Dessuten, det kan være slik at flere medlemmer i samme forum kan bruke samme pC slik at alt kan se ut som om det er bare fra 1..

Skrevet

Nei redd vil jeg ikke si jeg er, men jeg hadde syntes det var litt ubehagelig om noen i RL henviste til noe jeg skrev her på KG.

Skrevet

Forteller ikke mer her enn jeg kan si i RL, så anser ikke det som noe problem...

Gjest Sesselja
Skrevet

Siden jeg har valgt mitt eget navn (som er lett gjenkjennelig) som nick, kan jeg vel ikke si at jeg er redd for det, nei.

Gjest LoisLane
Skrevet

Jeg er ikke vanskelig å gjenkjenne for de som kjenner meg IRL. Det er ingen krise om noen gjenkjenner meg, jeg legger ikke ut (negative) detaljer om familie og venner. Da er jeg heller gjest, hvis jeg trenger å ta opp en sånn sak. På den annen side har jeg lagt ut ganske personlige ting om meg selv. Har en bitteliten paranoia-bit i meg som er redd for stalkere - ikke sant, Medistern?

Hadde en litt ekkel episode, men i det store og hele stoler jeg på folk og tror de vil meg vel. :)

Jeg liker ikke "se alle innlegg"-funksjonen. Uten den, ville det vært mindre grunn til å bekymre seg for å bli gjenkjent. Hvis noen leser alle innlegg jeg har skrevet som Ananas så vil de vite mye rart om meg.

Det er jeg enig i. Prøvde den, og det fortalte ganske mye om meg!

Gjest Fast bruker ii
Skrevet

Ja,jeg har blitt gjenkjent, og det var ikke bra. Det var skikkelig skummelt, og jeg trakk meg ut av KG for en periode.

Skrevet

Tror nok de som kjenner meg godt ville kjent meg igjen om de hadde "funnet" meg her, ja, men det bekymrer meg ikke. Sjansen er nemlig stor for at de allerede vet om det jeg snakker om her inne.

Men jeg er enig med Violetta i at det ville vært litt ubehagelig om noen i løpet av en samtale viste til noe jeg har skrevet her. Da ville jeg nok følt at de pustet meg i nakken.

Skrevet

Jeg prøver å unngå å skrive ting her, som jeg ikke vil at alle og enhver skal vite; rett og slett i tilfelle noen har kjent meg igjen. Derfor er det ingen krise om noen gjør det, jeg står for det jeg skriver. Men jeg ville nok følt det litt ubehagelig med en gang om jeg visste jeg hadde blitt gjenkjent. Ville nok lest mine innlegg kjapt og tenkt "hva har h*n lest...?". Er enig i at den funksjonen kan være ganske avslørende, hvis man først har mistanke, får man den stort sett bekreftet eller avkreftet ved å lese gjennom alle innleggene.

Man er nok ikke så anonym her som man tror.

Skrevet

Nei.

Jeg går ut fra at de som kjenner meg IRL kan kjenne meg igjen her i løpet av et innlegg eller to. Skriver ingenting personlig, og kan stå inne for alt jeg har skrevet her på forumet.

Skrevet (endret)

Jeg for min del leter ikke etter "kjentfolk" her inne..... ser på det som "fristedet" mitt, og håper de fleste andre tenker likedan. Det er hva du sier som er viktig, ikke hvem du er :)

Endret av Nita
Skrevet

Hvis du ikek skriver noe personlig, hva er da poenget med å være her?

Hvis du ikke er personlig, hvordan kan du da si at de IRL ville ha gjenkjent deg her med en gang etter 1-2 innlegg..?! :overrasket:

Betyr det at du er så upersonlig iRL at de IRL ville ha gjenkjent deg her med en gang fordi du er så upersonlig?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...