Gå til innhold

Hvor mange har dere fortalt det til?


Fibonacci

Anbefalte innlegg

Er litt nysgjerrig på hvor mange av dere som har delt hemmeligheten med omverdenen ennå. Det er jo snart jul, og noen har kanskje tenkt å overraske noen på julaften? Fortell gjerne om hvordan dere har tenkt å overbringe nyheten! :hoppe:

Vi har fortalt det til de kommende besteforeldrene, pluss min bror og hans familie og noen nære venner. Søsteren min får vite det når hun kommer hjem til jul, og resten av familien får vite det i jula (tenker mannen kommer til å reise seg opp og holde en liten "tale"...) :Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har sagt det til nesten alle. Etter ultralyd i uke 10 fikk vi beskjed om at nå kom alt sannsynligvis til å gå bra, så da så vi ingen grunn til å holde det hemmelig.

Jeg har ikke sagt det til de jeg studerer sammen med ennå, og jeg tror ikke jeg gjør det før etter jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dalwhinnie

Jeg er 13+5 og holder det ikke hemmelig for noen lengre. Synes det er deilig å være ute av skapet. Slipper å komme med forklaringer på hvorfor jeg ikke drikker og kan tillate meg å jobbe mer normale dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 12+3 og har snart fortalt det til "alle", inkludert arbeidsplassen. Jeg var nesten helt sikker på at alle jeg jobber med ville glede seg over nyheten og ikke himle med øynene, og slik ble det. Deilig å være ute av skapet synes jeg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 uker nå og vi har akkurat fortalt det til de blivende besteforeldre, samt søsken og et par nære familiemedlemmer i helgen.

Før det hadde vi kun betrodd oss til noen nære venner.

Ellers har alle forøvrig fått "munnkurv" i noen uker til. Jeg vil nemlig ikke at nyheten skal lekke til min nye arbeidsplass før jeg har fått anledning til å si noe selv, og vi har alt for mange venner og bekjennte som kjenner både de jeg skal jobbe med og rekkruteringsbyrået jeg har fått jobb via.

Ang metoden for å fortelle det, valgte mannen å sende mms med bildet av den positive testen på til sin familie. Sammen med tekst noe som "st.Hans vil bli spesiell i år".

Selv valgte jeg å sende oppskriftshefte på babytøy til mine foreldre, sammen med et kort til bestemor og bestefar fra barnebarnet på vei. Ovenfor tante nevnte jeg bare at når hun traff pappa neste gang måtte hun gratulere med at han skulle bli bestefar igjen, og ovenfor min søster nevnte jeg i sammtalen (fordi det passet inn der) at hennes yngste sønn snart ikke var den yngste på vår side av familien lengre...

Jobber enda med passende formulering for når jeg skal si det til jobben, samt til øvrige venner. Ellers tenkte vi å nevne det i julekortene vi sender ut i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nå 15+4 og har fortalt det til de fleste. De vennenne jeg har truffet på har fått vite det gradvis fra ca uke 10, og for et par uker siden sendte jeg SMS til resten av "de viktigste" i adresseboka. Har fortalt det til hele den nærmeste familien, og sagt til mamma og pappa at de får spre det videre hvis de vil... De i familien som eventuelt ikke har fått det med seg får sikkert se det i jula. Regner med at magen tyter enda mer da.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Rognebær

Vi har fortalt det til foreldre, besteforeldre, en del venner, og på jobben min. Åpenbart har noen andre sladret også, for plutselig kommer det folk som vi ikke har fortalt noe til, og gratulerer! :ler: Nå er det såpass lenge at det er i orden, er 13+5 i dag.

Forteller det til folk etterhvert som jeg treffer dem, så i jula blir det nok litt folkeopplysning. Skal bl.a. på jubileum for 9. klassetrinnet, så det blir hyggelig. Kanskje magen har dukket opp til da? Ellers får jeg bare dytte litt ut den vanlige magen så den ser litt mer gravid ut. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17+1 i dag, og "alle" vet det.

Prøver ikke å holde det hemmelig lengre (vel, ganske umulig også slik magen har kommet de siste ukene), og vi forteller det når det faller naturlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cecilia

Er 12+6 idag, og tror de aller fleste på jobben vet det, de fleste i familien, samt de nærmeste vennene våre. Skal på nyttårsfest med venner jeg ikke har sett på en stund, så tenkte å fortelle det da. De aller fleste merker vel det da, for jeg har fått mage allerede :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett en grense på uke 12... før der skulle ingen få vite det.... får jeg er veldig redd for å miste....

Men uka før jeg testet meg, blei min forlover gravid... med nr 1.. og hun spørde masse... så jeg fant ut jeg kunne si det til henne.... men hun har motsatt tankegang enn meg... hun forteller det til alle... og har bloppa ut på jobb at jeg og skal ha... Jeg som ikke har sagt det til noen ikke til mamma og dei eller svigersane.... litt sint nå... ville ikke ha de ut nå... tilfelle jeg mister... orker det ikke psykisk at alle vet det da...

Så nå har jeg sagt at det ikke er noe på vei... falsk alarm... og me det samme forklart at viss eg blir gravid i framtiden kommer jeg til å nekte stort fram til uke 12 er overstått...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...