AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #1 Del Skrevet 19. oktober 2022 Huff. Det går jo som regel greit, men her på vestlandet er det mer eller mindre alltid nullføre om vinteren, og ofte jævlig mye slaps i veibanen (kanskje et bygdefenomen). Jeg hater å kjøre på dette føret. Toucher du gasspedalen, begynner bilen å slenge fra side til side. Kan ikke kjøre i mer enn 20-30 km i timen. Kjører piggfritt. Liten Toyota Auris. Andre som gleder seg? 😂 Anonymkode: 74381...124 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #2 Del Skrevet 19. oktober 2022 Hvilke dekk har du? Hvor gamle? Slitte? Merke? Anonymkode: 296fb...6d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #3 Del Skrevet 19. oktober 2022 Hva er nullføre? Det er et begrep jeg ikke har hørt før. Anonymkode: 8591a...da4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #4 Del Skrevet 19. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvilke dekk har du? Hvor gamle? Slitte? Merke? Anonymkode: 296fb...6d4 Samboer som styrer dette, men det er alltid dekk av god kvalitet. Det hjelper ikke med gode dekk på slapsfylte veier ... Anonymkode: 74381...124 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #5 Del Skrevet 19. oktober 2022 Har same bil og bur på Vestlandet. Synest det er jævlig så eg skaffa meg faktisk piggdekk. Det hjelper! Anonymkode: d8e9d...a70 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #6 Del Skrevet 19. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva er nullføre? Det er et begrep jeg ikke har hørt før. Anonymkode: 8591a...da4 Føret du får når temperaturen ligger rundt 0 grader. Her på vestlandet betyr det en miks av glatte veier som holder på å tine, gjerne med et tjukt lag slaps oppå. Anonymkode: 74381...124 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #7 Del Skrevet 19. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har same bil og bur på Vestlandet. Synest det er jævlig så eg skaffa meg faktisk piggdekk. Det hjelper! Anonymkode: d8e9d...a70 Ja, har lurt på det samme. Men piggdekk er vel best på ren is? Er jo ikke grep å få på slapsfylte veier 😬 Anonymkode: 74381...124 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #8 Del Skrevet 19. oktober 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Føret du får når temperaturen ligger rundt 0 grader. Her på vestlandet betyr det en miks av glatte veier som holder på å tine, gjerne med et tjukt lag slaps oppå. Anonymkode: 74381...124 Ah, ok. Ja, bor på vestlandet så kjenner til det. Beste er det når det er bart, men regnet har frosset. Så det ser ut som våt asfalt men er klunk is. 😬 Anonymkode: 8591a...da4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #9 Del Skrevet 19. oktober 2022 På innlandet med mye snø er nullføret det glatteste etter klink is. Anonymkode: cd398...2ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #10 Del Skrevet 19. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ah, ok. Ja, bor på vestlandet så kjenner til det. Beste er det når det er bart, men regnet har frosset. Så det ser ut som våt asfalt men er klunk is. 😬 Anonymkode: 8591a...da4 Yes, underkjølt regn er også en hit 😂 Har aldri hatt store uhell (bank i bordet), men det er ofte med hjertet i halsen på dette føret. Jeg blir veldig overrasket av de som holder over 60-70 km/t når det er sånn, jeg fatter ikke at de tørr. Piggdekk, firehjulstrekk eller ei - det er en stor sjanse å ta. Anonymkode: 74381...124 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #11 Del Skrevet 19. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): På innlandet med mye snø er nullføret det glatteste etter klink is. Anonymkode: cd398...2ba Ja, det tror jeg på! Og dette jævla nullføret her vest, holder på hele vinteren. Ofte er det dårlig brøytet/de holder på når folk skal på jobb. Kommer jeg bak en brøytebil, er jeg lykkelig 😂 Anonymkode: 74381...124 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baktus2024 Skrevet 19. oktober 2022 #12 Del Skrevet 19. oktober 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Huff. Det går jo som regel greit, men her på vestlandet er det mer eller mindre alltid nullføre om vinteren, og ofte jævlig mye slaps i veibanen (kanskje et bygdefenomen). Jeg hater å kjøre på dette føret. Toucher du gasspedalen, begynner bilen å slenge fra side til side. Kan ikke kjøre i mer enn 20-30 km i timen. Kjører piggfritt. Liten Toyota Auris. Andre som gleder seg? 😂 Anonymkode: 74381...124 Det er jo en bil som er bygd for kjettinger ..anbefales 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #13 Del Skrevet 19. oktober 2022 Svinet skrev (2 minutter siden): Det er jo en bil som er bygd for kjettinger ..anbefales 🙂 Kjettinger?! Herregud, trodde det var bare lastebiler og busser som brukte det - men du har sikkert rett? Anonymkode: 74381...124 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baktus2024 Skrevet 19. oktober 2022 #14 Del Skrevet 19. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kjettinger?! Herregud, trodde det var bare lastebiler og busser som brukte det - men du har sikkert rett? Anonymkode: 74381...124 Absolutt å anbefale ..Aris og auriser og golfer etc er veldig vanlig å bruke kjettinger på om vinteren.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #15 Del Skrevet 19. oktober 2022 Jeg også, nullføre og såpeglatt/underkjølt regn er dritt å kjøre på. Har piggdekk, for kjører på veier der det ofte fryser på. Innlandet. Men jeg prøver å kjøre slik jeg selv er komfortabel med og heller ikke for sakte om det ikke er nødvendig (jeg blir lett stressa på glatte veier), og ellers slippe forbi utålmodige bilister når det går. Anonymkode: bb3f0...224 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #16 Del Skrevet 19. oktober 2022 Generelt smalest mulig dekk er også en fordel. Merker veldig forskjell på 155 og 235 som jeg har på bilene mine. Anonymkode: 71b4e...14a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #17 Del Skrevet 19. oktober 2022 Skaff deg en større/tyngre bil og piggdekk. Jeg bor også på Vestlandet, og hadde ikke klart meg uten piggdekk og firhjulstrekk om vinteren. Anonymkode: f0f52...5e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #18 Del Skrevet 19. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Skaff deg en større/tyngre bil og piggdekk. Jeg bor også på Vestlandet, og hadde ikke klart meg uten piggdekk og firhjulstrekk om vinteren. Anonymkode: f0f52...5e0 Ja, tro meg, det er ønsket. Men kan ikke prioritere dette akkurat nå, da vi har store utgifter på husbygging, pluss en arbeidsbil som samboeren min bruker. Det er for øvrig en Hiace, så jeg tror jeg skal be om å få bruke den i vinter 🤩 Der har jeg jo løsningen! Anonymkode: 74381...124 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #19 Del Skrevet 19. oktober 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Ja, tro meg, det er ønsket. Men kan ikke prioritere dette akkurat nå, da vi har store utgifter på husbygging, pluss en arbeidsbil som samboeren min bruker. Det er for øvrig en Hiace, så jeg tror jeg skal be om å få bruke den i vinter 🤩 Der har jeg jo løsningen! Anonymkode: 74381...124 Skal ikke se bort fra at den slik sett er bedre å kjøre med ett par hundre kilo ekstra vekt. er jo bare hive inn noen sandsekker el.l Anonymkode: 71b4e...14a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #20 Del Skrevet 19. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Samboer som styrer dette, men det er alltid dekk av god kvalitet. Det hjelper ikke med gode dekk på slapsfylte veier ... Anonymkode: 74381...124 Ja da skjønner jeg. På slaps er det bare piggdekk som duger, men upraktisk da når der er bart mye av tiden... Anonymkode: 296fb...6d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå